![]() |
|
|
#31 |
|
Nieuw Lid
|
Je kunt in de Tsjechische supermarkten ook de zelfmaakvariant kopen, een vriend van me heeft het uitgeprobeerd en hij smaakte best goed. Dus ben je in Tsjechie, neem je gewoon een voorraadje mee, wel zo makkelijk.
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Nieuw Lid
|
Echt super zo`n forum, krijg zomaar een vertaling, zonder een beetje tsjechisch is er echt niet uit te komen. We gaan over 2,5 week naar tsjechie en een heleboel pakken inslaan, bedankt hè.
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Forum Freak
|
Ik heb het recept in ieder geval uitgeprint en ga van de zomer op zoek naar de pakken. Dank je wel Jeanne!!
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Nieuw Lid
|
We hebben 1 pak uitgeprobeerd en hij smaakt prima, misschien kun je nog wat extra`s toevoegen zoals honig of karamel, sla genoeg pakken in en proberen maar.
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Actief Lid
|
Mijn voorkeur gaat toch uit naar zo'n heerlijke punt Marlenka! Die is veel smeuïger! Maar ja ik ben (alweer) op dieet en dus moet ik volgende week maar een straatje omlopen als ik in Rumburk langs "Venetia" loop.
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Moderator
|
Ik vind Medovnik lekkerder. En da's maar goed ook, want dankzij onze verschillende smaken kunnen beide taarten naast elkaar bestaan.
![]() |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Forum Freak
|
Ik heb gisteravond die Labeta Medovnik gebakken. En dat ging niet helemaal goed...
Na het bakken waren die deeglagen zo dun en hard geworden dat ik ze niet eens kon halveren. Daarna heb ik toch maar de vulling gemaakt. Maar ook dat ging niet helemaal goed... Bij het verwijderen van de gardes drukte ik op de verkeerde knop en waardoor deze spontaan weer gingen draaien. De hele keuken zit nu vol met zeer kleverige spetters. Dus dat wordt straks een keuken poetsen... De taart moet eigenlijk eerst 24 uur "opstijven", maar ik heb zojuist toch alvast een stukje geprobeerd. Ik kwam echter met een stevig mes niet eens door die verschillende deeglagen heen. Helaas valt ook de smaak tegen. Ik hou echt wel van zoete dingen, maar hiervan springen zelfs spontaan de vullingen uit je kiezen. Ik vrees dan ook dat de taart straks in de vuilnisbak belandt. Conclusie: voor mij geen zelfgemaakte Medovnik meer.... Ik maak straks gewoon weer mijn eigen vertrouwde Krtkuv dort. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Forum Freak
|
Ik moet wel lachen om die mixerhaken van je hoor!! Maar ik ga eens goed nadenken of ik deze zomer wel naar die taart zal gaan zoeken of dat ik alleen de Krtkuv dort maar zal meenemen!! |
|
|
|