![]() |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Kers, vers!
Kers vers zijn we zeker!
Onze bevindingen zijn tot nu toe positief,ik denk dat het ook wel zo zal blijven ,ondanks dat somige dingen op z,n CZ gaat,maar zelf daarvan kun je ook nog genieten. We hebben een opknapper in Mikolasovice gekocht! En kennis gemaakt met het hele gebeuren rond de CZ gastvrijheid. De 15e of 16e ga ik of wij weer en verheugen ons er al weer op, lekker ontspannen gemoedelijk! Het er naar toe rijden is al een ontspanning. Met een bepaalde weemoed rijden we ,na Hanover, weer richting Exloo onze thuis basis. De sits is geweldig ,vol van vanalles wat je maar horen ,lezen en zien wilt. Als er nog vragen zijn? Gr Bert |
|
|
|
|
|
#2 |
|
VIP Lid
|
Bert, helemaal TOP!!.. Waar ligt dat plaatsje ongeveer?... Dan hoef ik dat niet helemaal op te zoeken....Maar een simpele vraag: --- Wat moet er allemaal "opgeknapt" worden?..En sorry, dat ik dit vraag: Hebben jullie voldoende budget?... Het lijkt vaak zo simpel, maar reken maar, minimaal, 2 maal de begroting die jullie voor een verbouwing/opknapbeurt in gedachte hebben!!...
Char. __________________________________________________ __________ Char. ...die foto hiernaast.. is mijn broer Dirk...
|
|
|
#3 |
|
Lid
|
Hoi Bert
Dat is zeker leuk een huis in CZ Hoi Lang is het al in je bezit Moet er veel aan opgeknapt worden??? Heb je al iemand gevonden die je er bij help Wat wil je er mee gaan doen Ik heb ook in huis in het Reuzengebergte dat heb ik helemaal opgeknapt en weet nog hoe dat allemaal is gegaan, voor mij was dat echt een belevenis om de paar weken na CZ om via de aannemer en zelf te klussen en controleren of de mensen de afspraken nakwamen. Als ik dat nu van je lees begint het bij mij ook weer te jeuken. Groetjes Van Arie uit putten |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Moderator
|
Een hartelijk welkom alsnog aan Bert en Zandra
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nieuw Lid
|
Kers,vers verbouwinkie!
Wel Dirk en anderen,we zitten hier in Exloo ook in diverse aanpassingen en verbouwingen,ervaring met een begroting maken is er wel, maar het uitvoeren er van is altijd iets anders.
Ja er kan veel aan gedaan worden,moeten is een 2e,er is met een renofatie begonnen ! maaaaaaaaaar ,heeeeeel lang verhaal! De zit een dak op wat hier en daar lekt, De muren zijn goed op een paar stuk plekjes na,het tocht in ieder geval niet, hoop ik!Het is een huis in de germaanse stijl ,duitse degelijkheid dus,en ruim opgezet , VET GAAF MAN ,er is water van eigen bron ,elektra is redelijk en een gas aansluiting.Op+-1200m2 grond,en er een stuk van 3000m2 bijgehuurd.Allemaal hobby , de meesten hier zie je denken ,wat een gek en gelijk hebben ze! Tot zover maar weer he![]() |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Actief Lid
|
Hallo Bert leuk dat jullie het huis helemaal zelf gaan opknappen. Wij hebben ook (bijna) alles zelf gedaan aan ons huis in Jirikov, nieuwe elektra, toilet en badkamer, tot zelf een nieuw dak. Wij zijn nog steeds bezig want het plannen maken houdt nooit op! Wij gaan de 17e naar Jirikov zijn jullie er dan nog?
|
|
|
|
#7 | |
|
Nieuw Lid
|
Citaat:
Maar hoezo? |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Lid
|
Wat leuk! Dus mijn geboorte streek nu helemaal bewoond door Nederlanders. Het is gewoon een soort volksverhuizing. Ik kom zelf uit Varnsdorf maar geloof dat ik daarheen wat minder vaak ga dan jullie zelf.
Veel plezier en succes met de verbouwing. ![]() |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Super Lid
|
Prachtige omgeving, als ik het mag zeggen.
Lijkt me leuk als jullie ons 'n beetje op de hoogte houden van de vorderingen van de verbouwing. ![]()
|
|
|
|
#10 |
|
Actief Lid
|
Omdat wij dan , nieuwsgierig als we zijn een kijkje willen komen nemen bij jullie droomhuis, tenminste als dit jullie uitkomt natuurlijk.
En Nee! Gelukkig wordt deze streek niet bewoont door veel Nederlanders, alleen Semabyt, Fera en Feertje (een echtpaar) en wij wonen daar en dan Zandra. En van ons mag dit zo blijven hoor.
|
|