het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 21-01-08, 13:13   #1
Nieuw Lid

Nationaliteit:
ik ben op zoek naar kralen groot handels in Tsjechië waar ik zelf groote aantalen kan in koopen

ik weet dat er in jablonec nad nissou een paar zitten zou ook graag willen weeten of je daar ook zo terecht kunt om kralen te koopen

mvg gerald
geralddeweerd is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-01-08, 13:37   #2
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
http://www.springl.cz/

Dit is er in ieder geval één!
Corrie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-01-08, 14:44   #3
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
In het topic kristal glas staan nog veel meer adressen, oa deze:

presiosa.com in Jablonec nad Nisou

beadworld.cz in Jablonec nad Nisou

pearl.cz in Jablonec nad Nisou

en nog heel veel meer...
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-01-08, 16:30   #4
Volwaardig Lid

Specialized's avatar

Nationaliteit:
Wij hebben in Jablonec 2 zomers geleden een fabriekje bezocht waar ze de kralen zelf produceren en daar was ook een kleine winkel aan. Ik heb normaal het adres en ook een e-mailadres, maar ik zit momenteel op kot (op kamers zeggen ze in NL zeker?) en dat adres ligt natuurlijk thuis.
Morgen ga ik wel even naar huis en kan het dan altijd opzoeken als je wil.

Laatst aangepast door Specialized; 21-01-08 om 16:37.
Specialized is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-01-08, 16:59   #5
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Gerald als je de door mij aangereikte links bekijkt dan kan je zien dat ze ook een shop hebben!

Preciosa shop:
Preciosa
Podhorská 20
466 01 Jablonec nad Nisou

Beadworld:
Obchodní oddìlení - Sales Department
Smetanova 19

Pearl Bohemica:
Obchodní oddìlení
Palackého 7
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-01-08, 15:28   #6
Actief Lid

henk1948's avatar

Nationaliteit:
Kralen

Wij hebben contacten met Beadworld, hebben nl. ons pand van hun gekocht, als er interesse bestaat, willen we wel proberen te bemiddelen.

Groet henk1948
henk1948 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-01-08, 15:44   #7
Nieuw Lid

Nationaliteit:
kralen groothandel

wij zouden graag 25 en 26 maart naar Tsjechië af reizen om daar kralen te gaan koopen dan is voor ons de vraag of wij zo bij hun zouden kunnen koopen en terecht kunnen bij hun om tegen groot handels prijzen te koopen wij hebben er namelijk een bedrijfje in zou erg moooi zijn als u iets voor ons kan betekenen

mvg gerald
geralddeweerd is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-02-08, 22:19   #8
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Kralen-groothandels

Gerald er zijn velen groteals welkleine kralenbedrijven in het Reuzengebergte.

Vraag bij het Informaci Center (soort VVV) in jablonec nad Nisou, de catalogus met Korallefabrieken/bedrijven aan en je hebt enige 10-tallen adressen waar onder zowel bedrijfjes en groothandel.

Wel zijn sinds 2 jaar een groot aantal bedrijven gestopt, overgegaan en/of samengegaan, daar de markt behoorlijk verpest is vanuit China en India, met zeer slecht kwaliteit. Maar daar kijkt de leek in de winkel niet naar. Die komen alleen maar om een paar kraaltjes.

Zelf koop ik al enige jaren in, bij diverse bedrijven alwaar ik ingeschreven sta. bekom steeds de nieuwe catalogussen met de nieuwste modekleuren en vormen.

Daarnaast koop ik in zowel Laucha Dld, Reichenbach Dld, Murano Italie en Tsjechië glasstaven in, daar ik deze gebruik voor mijn eigen handgedraaide kralen.

Zo lijkt me wel duidelijk genoeg dus waar je moet wezen.

En ja als je wilt scoren in de verkoop zulje er de eerste keren voor moeten rijden, als je groter groeit kun je ze laten verzenden nadat je ze gezien en besteld hebt via internet danwel via de toegestuurde catalogus of..... na bezoek aan diverse beurzen in Milaan Venetië of Parijs.

By the way voor metalen kralen,hangers etc. die kun je kopen in Griekenland en Spanje daar zitten die fabrikanten.

Groet en succes van de kralenmaker,

Herman

catalogus
SiteWriter is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-02-08, 09:15   #9
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Herman,

Ik ben hier nieuw op het forum. Ik brand ook zelf glaskralen op en Volcano, nu met Effetre van Moretti en soms Lauscha.
Ik ga deze zomer voor het eerst op vakantie naar Tsjechië (weet nog wel niet juist naar waar,maar zeker Praag). Zijn daar veel winkels te vinden waar je glasstaven kan kopen en is het daar voordeliger ? Alhoewel ik enkel prijzen ken van Italiaans glas. Ik weet dus niet hoe het zit met het Tsjechische.
Vermits jij ook zelf kralen maakt had ik graag geweten wat de verschillen/voordelen/nadelen van Tsjechisch glas zijn. Kan je het samen met Effetre verwerken ?
Groetjes Rita
creari is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-02-08, 01:02   #10
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Glasstaven uit Tsjechië

Hallo Creari,

je kunt Effetre glas en sommige Laucha glasstaven met elkaar verwerken. Ook kun je Ornela glasstaven (Tsjechië)met Effetre en Lauchaglasstaven verwerken.

Hiervoor moet je even kijken naar de tabellen van de leveranciers, wat zij beschrijven aan welke temperatuur de staven moeten voldoen het zogenaamde coiciënt.

Voor de staven moet je zeker niet naar Praag gaan om in te kopen, ga indien mogelijk naar de Ornelafabriek in Lucany nad Nisou gelegen tussen Tanvald en Jablonec nad Nisou.
Daar vindt je de fabriek van de Ornela glasstaven, vele honderden kleuren en spotgoedkoop dus veel goedkoper dan Praag, alle glasstaven en kralen etc. zijn in Praag veel te duur.

Ik combineer glasstaven van Ornela bij het maken van glaskralen met Morettiglas en met enkele Laucha glasstaven.

Ook de moeite waard is om vanuit Jablonec naar Reichenbach in de hoek van Duitsland te rijden, ligt vlakbij in de driehoek Gorlitz (poolse grens), Bautzen en Zittau Duits/Tsjechiëse grens.Ditglas (Reichenbach Glas) is niet te combineren met de Ornela glasstaven maar weer wel met die van Moretti/Effetre.

Hoop dat je hier iets mee kunt en i ndien gewenst, kan ik je adressen toe mailen, laat me maar weten of ik ze op je e-mailadres moet toezenden.

Ook wil ik zelf nog dit jaar naar Murano (eiland in Venetië) waar het Moretti/Effetre glas gemaakt wordt daarnaast ga ik dit jaar ook weer naar Tsjechië om een 2e cursus te volgen in glaskralen maken en glasfusing schalen, sculpturen etc. te maken.

Groet, Herman
SiteWriter is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels