het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 04-02-08, 07:51   #21
Legende

Marcel's avatar

Nationaliteit:
ik hoop dat mijn beste herinnering nog moet komen ...
Marcel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-02-08, 08:08   #22
Volwaardig Lid

Peter Polling's avatar

Nationaliteit:
Mooi onderwerp!
Vanalles meegemaakt in Tsjechië, ziekenhuis van binnen gezien, steden, dorpen en natuur... Maar als ik moet beschrijven wat mijn mooiste herinnering is, is het op de vroege ochtend broodjes halen in het dorp verderop. Winkeltje aan huis, vanaf 06.00 uur open, dus om kwart voor zes ga ik lopen vanaf de camping. Veel Tsjechen zijn al wakker en actief, en met een aantal Dobry Den's kom ik in het dorp. Niemand kent ons hier, we staan altijd mar een paar dagen op een camping, maar men herkent me wel, en lijkt blij met een toerist die zich aan de mores van het land aanpast. Al peuzelend aan het eerste (en tweede) broodje loop ik terug naar de camping. Daar aangekomen maak ik mijn vrouw wakker en genieten we van het leven...

Of nee, een andere vakantie, een andere camping aan het meer van Bitov. Heerlijke, drukke, rommelige, Tsjechische camping... 's morgens bij prachtig weer vroeg wakker, en in plaats van de douche ga ik in het meer zwemmen. Het is een uurtje of zes, en zelfs voor Tsjechische begrippen is dat blijkbaar vroeg, want alles is nog stil. Ik maak, samen met de twee zwanen die er zwemmen, de enige rimpels in het meer... Genieten!

Nee, nou zou ik toch op diezelfde camping de eerste avond vergeten, waar we tegen tienen plotseling alle gasten uit hun tent zagen komen en een plekje zagen zoeken, allemaal met zicht op de berg... Waarom? Ik schenk een glaasje in, en we wachten af. Dan horen we plotseling de betoverende klanken van een trompet, die in dit dal met een fantastische akoestiek een concert geeft. Deze drukken camping is nooit stil, maar nu daalt er een rust neer... magisch. Het enige dat je ziet bewegen zijn de rookzuilen die her en der opstijgen, verder is het een kwartier lang stil en geniet iedereen van deze professionele trompettist. Na de Last Post is het weer stil, en je hoort de collectieve zucht van de campingbewoners. We liggen er die avond vroeg in....

En zo kan ik nog wel even doorgaan met mooiste herinneringen. Ik hoop dat er in de komende jaren nog veel bijkomen!
Peter Polling is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-02-08, 15:09   #23
Actief Lid

Riannah's avatar

Nationaliteit:
uuh, telt het ook mee als je nog niet in Tsjechie bent geweest?
Mijn mooiste herinnering tot nu toe is de wedstrijd van Tsjechie tegen Amerika, bij het WK 2006...
Maar ik hoop dat ik na de zomerrvakantie nog meer mooie herinneringen heb!
Riannah is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-02-08, 16:07   #24
Actief Lid

martimmie's avatar

Nationaliteit:
We waren thuisgekomen na onze tweede vakantie in mei in ons huis in Tsjechie. Het was de tweede keer dat we er waren. Gelukkig hadden we dit keer onze videocamera meegenomen. Ruud had een programma op zijn computer waarop je je videoopnamen kan zetten. Ruud zette er een muziekje onder nl. "What a wonderful world". Toen het helemaal klaar was gingen we het filmpje bekijken.
We zagen ons huis, de Roubenka, prachtige bomen en struiken met bloemen. We hoorden vogeltjes fluiten en iets verder op de achtergrond gekakel van de kippen van de buurman. Het zonnetje scheen. Dan ging het langzaam over het groene gras, tussen de bomen door naar achter. De muziek startte en langzaam kwam ik in beeld, ik liep het schapenhok uit het grasland in. Ben ons schaapje kwam achter mij aan hobbelen…"I see trees of green, red roses too", zingt Nat King Cole…..Ben loopt op mij af en ik aai hem over zijn koppie. Als een kat stopt hij zijn kopje tussen mijn handen. Aan de andere kant van het hek staat Max. Hij blaft, want hij is jaloers. Ben schrikt en rent het hok weer in. Voorzichtig komt hij weer om het hoekje kijken. Ik roep "Ben, kom maar" en Ben komt voorzichtig weer naar mij toegelopen……"What a wonderful world…gaat de muziek verder. Ik aai Ben nogmaals en loop verder, Ben loopt achter mij aan. Ruud (die dit alles filmt) loopt over het gras, tussen de bomen door naar het grondstuk achter de tuin, Max hobbelt voor hem uit, een vlindertje danst voor het beeld langs. De muziek gaat verder…."The colors of the rainbow, so pretty in the sky….Bijna aan de achterkant van het huis aangekomen gaat het beeld naar het huis huis en de bomen ervoor. Het ziet er zo prachtig uit. Dan gaat de camera via het prachtige groene gras en hoopjes hooi langzaam weer naar links ….De muziek is bijna afgelopen…."What a wonderful world…..De camera pakt nog net op hoe Max een rondje loopt om een grote pol gras. Hij tilt zijn achterpoot op, doet een plas…einde filmpje.
We kijken elkaar aan…tranen stromen over onze wangen….van geluk en ontroering. Wat zijn wij gelukkig ….dat wij dit samen hebben!!
martimmie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-02-08, 16:51   #25
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Wat kan ik mij dat goed voorstellen martimme. Prachtig!!!
Corrie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-02-08, 16:56   #26
Actief Lid

C.Berendse's avatar

Nationaliteit:
Daar krijg ik nou kippenvel van Martimme! Ik hoop dat jullie nog veel van deze mooiste herinneringen op beeld kunnen vastleggen.
C.Berendse is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-02-08, 21:26   #27
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
Oh wat is het toch fijn om dan dit te lezen.... Dank je Martimmie en geniet maar zoveel mogelijk.
Esthertje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-02-08, 22:43   #28
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Dat zijn inderdaad de mooie momenten, Martimmie.

Maar één klein detail: de zanger moet volgens mij Louis Armstrong zijn, niet Nat King Cole...
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-02-08, 02:55   #29
VIP Lid

char's avatar

Nationaliteit:
PUNK. MOET JIJ EEN KLAP OM JE OREN?, Met jouw eigen bezem??

Char.

Sorry Punk, je haalt Char net uit een mooie film....
Char.

En je hebt misschien gelijk....

Laatst aangepast door char; 05-02-08 om 04:09.
Reden: En je hebt....
char is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-02-08, 08:33   #30
VIP Lid

feertje22's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
PuNkEnStEiN schreef:
Bericht bekijken
Maar één klein detail: de zanger moet volgens mij Louis Armstrong zijn, niet Nat King Cole...
Het nummer is geschreven door George D Weiss en Bob Thiele (tekst) en George Douglas (muziek)

Het nummer is te vinden op:

Louis Armstrong 1992: Album: The Essential Satchmo
1996: Album: What a wonderfull world
1997: Album: Christmas Through The Years
feertje22 is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels