het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 03-02-08, 15:28   #11
Geroyeerd Lid

De grens Duitsland-Tsjechië, Polen-Tsjechië.

Op dat moment krijgt hij weer die 'jongensachtige' dromerige blik.
Anke& is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-02-08, 15:37   #12
Volwaardig Lid

Fera's avatar

Nationaliteit:
Mijn mooiste herinnering aan Tsjechië kan ik niet echt benoemen.
Het zijn er vele:
-Elke keer bij de grensovergang Polen/Tsjechië moesten we onze paspoorten tonen en die werden uitgebreid bestudeerd. Toen ik echter een keer bij het overhandigen van de paspoorten "dobry den" zei, opende de douanier de boekjes niet eens en gaf ze meteen terug met het gebaar door te rijden.
-We liepen in een Interspar en zagen 5 liter-flessen wijn in de aanbieding. De flessen alleen al waren de aankoop waard. Eenmaal op de camping terug bleek de wijn ook nog eens één van de lekkerste rode wijnen die wij ooit geproefd hadden. Ook een erg prettige ervaring!
-In november logeerden wij 2 nachten in een leuk hotelletje in Rumburk. Volgende week zijn we weer twee dagen daar en reserveerden hetzelfde hotelletje. Goede service en erg lekker ontbijt en diner. Toen de jongedame onze naam hoorde, wist ze meteen dat wij het waren, die Nederlanders die in Jirikov willen gaan wonen.
Ook dat is een heel leuke ervaring. Ze hebben aan ons i.i.g. een vaste klant voor komende korte bezoeken aan Tsjechië.
-De wandeling die Martin al genoemd heeft zal ook altijd in mijn herinnering blijven. Toen ben ik van het land gaan houden. Nooit eerder durven denken dat Tsjechië zo mooi zou zijn.
-Ik denk dat onze allermooiste herinneringen nog in de toekomst liggen...

Fera is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-02-08, 15:56   #13
Geroyeerd Lid

Mijn partner heeft het nog altijd over de glimlach van zijn 'hartsvriendin' Tirza die hij lang geleden heeft leren kennen toen hij uit het vliegtuig stapte.

Zijn woorden letterlijk: 'van oor tot oor' en met een blik die Tsjechië verwoord.
Oud 03-02-08, 16:28   #14
Actief Lid

Nathalie L.'s avatar

Nationaliteit:
Het Requiem van Mozart in het Rudolfinum, december 1995. Buiten sneeuw, uitzicht op de Burcht en minimaal -20 graden. De geur van steenkool en Becherovka. Een zwerver met een snotpegel die genietend een broodje at en m'n hart dat een sprongetje maakte door al dit moois!

Laatst aangepast door Nathalie L.; 03-02-08 om 16:33.
Nathalie L. is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-02-08, 16:28   #15
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
Ik heb veel, heel veel, mooie herinneringen aan Tsjechie. De campings, de kroegjes, het eten, de mensen, Praag, de sfeervolle dorpen, maar vooral de natuur, de rust, de gemoedelijkheid, de jaren-60 sfeer. En 1 ervaring steekt daar weer boven uit. Iets wat ik bijvoorbeeld in Nederland niet zo maar zou meemaken.:

http://www.tsjechie.net/board/f65/ze...ting-6324.html
Tabe is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-02-08, 18:38   #16
Volwaardig Lid

Fera's avatar

Nationaliteit:
Dit verhaal had ik nog niet gelezen. Dank je wel Tabe, melancholie ten top. Prachtig.
Fera is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-02-08, 18:41   #17
Volwaardig Lid

Yohe's avatar

Nationaliteit:
Goed om te lezen, feertje 22 (waarom trouwens deze naam?) jouw mooiste herinnering aan Tsjechie. Wij gaan deze zomer o.a. naar Stare Splavy aan het Macha meer en willen een dagtocht naar Hrensko maken. Ik weet nu zeker dat we deze beslist moeten doen!!
Mijn mooiste herinnering: moeilijk! We zijn in 2006 en in 2007 naar Tsjechie geweest en hebben vele mooie herinneringen aan allerlei schitterende wandelingen. Het meest imposant was in 2006 toen in Spindleruv Mlyn de Elbe buiten zijn oevers trad (zie ook mijn foto's). Wat een natuurgeweld was dat!
Yohe is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-02-08, 20:26   #18
Geroyeerd Lid

Mijn partner denk daar iets anders over.

Laatst aangepast door Anke&; 03-02-08 om 20:39.
Reden: Kan de bijbehorende foto's nu even niet vinden, sorry
Oud 04-02-08, 00:00   #19
Actief Lid

C.Berendse's avatar

Nationaliteit:
Mijn eerste mooiste herinnering in Tsjechië is denk ik het moment dat wij als eigenaar de eerste keer ons huis binnenstapten en niet konden geloven dat het echt van ons was. Hierna zijn er nog heel veel mooie momenten geweest vooral als de kinderen en kleinkinderen er in de zomer zijn is het feest.
Een hele mooie herinnering is die van onze kleinzoon Ricky die na het zien van de vele vlinders binnen in het huis en buiten in de tuin, al slissend tussen zijn wisselende tanden door riep: "Oma het lijkt wel een vlinderhuis" Ricky is nu 19 maar ons huis heet nog steeds het Vlinderhuis. Of die herinnering aan kleinzoon Beau, die in de basiliek van Filipov werd gedoopt. Of de dag dat onze Tsjechische buurvrouw mijn zus en mij meenam naar het bos en ons leerde welke paddestoelen eetbaar zijn. Kortom, de mooiste herinneringen worden steeds weer opgevolgd door nieuwe mooiste herinneringen.
Hopelijk volgen er nog heel veel "mooiste herinneringen" in de komende jaren.
C.Berendse is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 04-02-08, 02:09   #20
VIP Lid

char's avatar

Nationaliteit:
Goed zo, Noekie!.. Goede vraag!..Maar ik heb alleen geen antwoord... mijn hele hoofd zit vol, met wat jij vraagt!!..:
Alle herinneringen, belevenissen, leuke momenten,.. maar ook vervelende,.. liefde, geluk, mooi weer, slecht weer, lieve mensen, mensen die nu dood zijn, bergen, dalen, rivieren, meertjes,campings, huisjes, lekker eten, met je kinderen op vakantie, je eigen vader een keer mee, het zwembad achter ons huis, de verhalen van Mayca, ons dorp, al die mooie plaatsen/ dorpen, zoveel nieuwe indrukken. kultuur, geschiedenis.....

Op het geboortekaartje van onze zoon Niels:... (eigen tekst)

Een leven is niet gauw verteld,

Het duurt dan ook een leven.

Char.

Onderwerp-opties

Berichtregels