het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 30-01-08, 21:34   #1
Nieuw Lid

Toeristische rondleiding door Praag op 8 februari?

Mijn zoon gaat met school naar de wintersport in Tsjechie volgende week. In het kader van het culturele aspect zijn ze vrijdag de 8/2 in Praag. Dara mag hij zelf zijn tijd indelen.

Graag wil hij een stadsrondrit/ stadswandeling onder leiding van de VVV of een (engelstalige) gids maken. Weet iemand of dat mogelijk is ??
ariecitroen is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 30-01-08, 22:13   #2
Volwaardig Lid

dennuzzz's avatar

Nationaliteit:
Volgens mij kan je een tour gemakkelijk boeken in het centrum (Straat : Vaclavske namesti vlakbij het nationaal Museum).

grt,
Dennis
dennuzzz is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 30-01-08, 22:41   #3
CZ Moderator

Gambrinus's avatar

Nationaliteit:
Er zijn in de hele stad, met name in Praag 1 en 2, vele informatie centra voor toeristen waar men zich kan aanmelden voor een rondleiding. Ook zijn er vele privé bedrijven die een eigen hokje hebben op straat en 'culturele trips' en rondleidingen organiseren.
Gambrinus is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 31-01-08, 00:22   #4
Actief Lid

C.Berendse's avatar

Nationaliteit:
Rena van dit forum is gediplomeerd gids in Praag. Zij is Tsjechische maar spreekt ook Nederlands, Engels en Duits.
Kijk even naar haar profiel.
C.Berendse is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 31-01-08, 10:10   #5
Actief Lid

baret's avatar

Nationaliteit:
gids in Praag

Misschien dat dit bericht verwijderd wordt door een moderator. Het is uiteindelijk reklame. Misschien ook wel niet omdat het een antwoord is op een in het algemeen gestelde vraag.
Wij hebben de beschikking over meer dan vijftien Nederlands sprekende Tjsechisch stadsgidsen. Ook die, welke gewend zijn om met studenten om te gaan op een leuke manier. Dus niet een vast verhaaltje. De kosten zij € 70.- voor een wandeling van plm. 3,5 uur
Ook is het mogelijk om voor een studenten prijs een diner of boottocht (incl. warm en koud buffet) te verzorgen. Komen ze met een eigen bus naar Praag?

Groetjes Sjors
www.praagexpress.com
baret is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 31-01-08, 10:53   #6
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
ariecitroen schreef:
Bericht bekijken
Graag wil hij een stadsrondrit/ stadswandeling ...maken. Weet iemand of dat mogelijk is ??
Citaat:
baret schreef:
Komen ze met een eigen bus naar Praag?
Wordt er met de ganse groep geen kleine rondrit gemaakt alvorens ze vrij zijn ?
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 31-01-08, 13:46   #7
VIP Lid

Nathalie L.'s avatar

Nationaliteit:
Citaat:
ariecitroen schreef:
Bericht bekijken
Mijn zoon gaat met school naar de wintersport in Tsjechie volgende week. In het kader van het culturele aspect zijn ze vrijdag de 8/2 in Praag. Dara mag hij zelf zijn tijd indelen.

Graag wil hij een stadsrondrit/ stadswandeling onder leiding van de VVV of een (engelstalige) gids maken. Weet iemand of dat mogelijk is ??
Ik heb zelf een aantal stadswandelingen gemaakt voor als wij met een groep in Praag verblijven. Ik heb ook een "beginnerswandeling" die je op één dag de meeste highlights laat zien. Mocht je zoon dit leuk vinden, wil ik het wel mailen, op zich is het ook wel lekker om als jongelui zonder gids in pRaag te lopen, lijkt mij.......
Nathalie L. is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 31-01-08, 19:24   #8
Nieuw Lid

bedankt allemaal voor de snelle informatieve reacties, ik kan zeker wat met deze informatie. Ik ga overleggen met mijn zoon wat betreft de gids inhuren. voor een gedeelte van de groep.
ariecitroen is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 31-01-08, 21:14   #9
VIP Lid

semabyt's avatar

Nationaliteit:
Aan Masna nr 5 (zie http://www.mapy.cz/#x=133082960@y=135959424@z=16@mm=ZP) zit een cafe genaamd "de brug" de uitbater is een nederlander die tevens gids is, hij zou heel goed kunnen rondleiden.

Probleem is mischien dat je de jongelui liever NA de sightseeing in de kroeg ziet??

P
semabyt is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-02-08, 09:54   #10
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Café De Brug is al enige tijd gesloten, zie dit topic.
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels