het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 29-01-08, 06:30   #21
Lid

henkgrol's avatar

Nationaliteit:
Zelf kijken in Tsjechie is altijd beter. Ik persoonlijk krijg braakneigingen bij het zien van het massale park bij het lipnomeer.
Dat is mij
a)veel te massaal en europees (bouw van de huizen staat me niet
aan)
b) veel te veel Nederlanders, dan kan ik net zo goed thuis blijven.
henkgrol is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 30-01-08, 09:55   #22
Nieuw Lid

Nationaliteit:
als je andere mensen en een andere cultuur zoekt, ga dan vooral niet in een park bij lipno zitten! dan kun je net zo goed in nederland blijven...
hunter is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 30-01-08, 10:08   #23
Legende

Marcel's avatar

Nationaliteit:
overwaarde ? dat is maar een tijdelijke waarde. als de markt in zakt ? wat dan ?
als je pech hebt, kan je dan meteen 2 huizen verkopen.
overwaarde is leuk op papier, maar niet iets om je blind op te staren.
je moet het allemaal met rente terugbetalen, en dat is een vorm van achteraf sparen.
dus dan kan je ook vooraf sparen ...
Marcel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-02-08, 08:40   #24
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Hoi kopen maar,

Wij wonen bij jullie in de buurt (bij Emmen)en hebben het hele avontuur van het kopen al achter de rug. We zouden wel wat tips kunnen geven. Een hele belangrijke heb ik alvast: Ga in elk seizoen kijken!!!
Het huisje dat boven een dorpje ligt, met het mooiste uitzicht, ligt in de winter in dikke nevelen van gele rook van het hele dorp.

laat maar horen,

Susan
sannadam is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-02-08, 13:08   #25
VIP Lid

RoJo's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
sannadam schreef:
Het huisje dat boven een dorpje ligt, met het mooiste uitzicht, ligt in de winter in dikke nevelen van gele rook van het hele dorp.
Of is door sneeuw ineens niet meer te bereiken!!
RoJo is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-02-08, 18:20   #26
VIP Lid

Josef's avatar

Nationaliteit:
dan ben je ook gelijk van het probleem van de rook af...

als je het mooiste uitzicht hebt, dan heb je dat ook in de winter. het dorp moet wel heel groot zijn wil je echt in dikke nevelen van rook zitten hoor.
Josef is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-02-08, 19:32   #27
Nieuw Lid

kopenmaar's avatar

Nationaliteit:
Interessant die laatste binnengekomen berichten (inclusief de humor)
Bedankt Sannadam (Susan). Ik zal me zeker nog melden. Met uitzondering van een enkele makelaar kan ik nu zeggen dat door mij gemailde makelaars op mijn vraag om aanvullende info bij enkele huizen uit hun aanbod nog steeds niet antwoorden (gemailde vragen 1 tot 2 weken oud)
Als ik lees "opknapper", "renovatie nodig" enz. vraag ik mij af of dat ooit goed zou kunnen gaan. Een aannemer inhuren voor een grotere of kleinere klus terwijl je er niet bij kunt blijven. Wij gaan er niet volledig wonen, we beginnen part-time (en eventueel later full-time; you never know!)
Bij een verbouwing van ons huis in Nederland is nl. gebleken dat je er eigenlijk bovenop moeten blijven zitten (figuurlijk gesproken dan ; om het de humoristen onder ons niet te gemakkelijk te maken met hun reactie)!) Afijn, ik wacht af en zoek op internet verder.
Kopenmaar (Hans)
kopenmaar is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-02-08, 20:22   #28
Actief Lid

boeda's avatar

Nationaliteit:
beste Kopenmaar,
lees ons verhaal, Boeda en Nathalie l.
boeda is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-02-08, 08:00   #29
Actief Lid

Nationaliteit:
Wij hebben ook een paar keer informatie geprobeerd te krijgen via e-mail over een paar panden. Tot op heden hebben we geen reacties ontvangen.
Je moet in Tsjechie zelf eigenlijk een afspraak maken met een / of diverse makelaars, anders word het niet veel ben ik bang.

Ik zelf zou niet in een park gaan zitten zoals aan het lipnomeer. Ik denk dat je toch voor de cultuur, een ander soort land en mensen gaat verhuizen naar een land als Tsjechie. Wat moet je dan tussen al die Nederlanders?? Kun je beter in Nederland wat kopen (ook gemakkelijker met de taal om iets te regelen)
Nee mijn keuze zou een mooie omgeving in een echt Tsjechisch dorp of zo zijn. Dan kom je tussen de lokale bevolking terecht.

Wat betreft opknapper of renovatie... dat kan heel ver gaan, wij hebben eens een pand gezien waar opknapper bij stond op internet die zo goed als ingestort was Dan moet je wel heeeel veeel opknappen. (meestal is dan de prijs er ook naar) Dus eerst gaan kijken.

Succes met het vinden van jullie droomhuis/locatie, ik hoop dat jullie vinden waar jullie naar op zoek zijn.
clowntje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-02-08, 23:44   #30
Actief Lid

C.Berendse's avatar

Nationaliteit:
Om de streek voor je toekomstige huis te bepalen kan je ook eens bij reisorganisaties kijken op internet, deze hebben vaak uitgebreide informatie over alle gebieden in Tsjechië.
C.Berendse is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels