Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Toerisme - Wintersport
Orea Hotel Horal of Arnika

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 20-01-08, 18:02   #1
Nieuw Lid

Nationaliteit:

Op 02/02/08 ga ik met mijn dochter 11jr. naar Spindleruv Mlyn. Gezien de korte periode zal ik snel moeten reserveren maar ik heb zo een beetje twijfels, het is de voor eerste keer naar CZ. Vorig jaar zijn we naar Slovenië geweest, prachtig hotel, maar helaas zo goed als geen sneew. Het hotel heb ik toen ook via een forum gevonden. Dit is een geweldige hulp. Spijtig genoeg werd het eerste bericht dat ik hier op dit forum plaatste onmiddellijk naar de archieven verplaatst, wat niet echt motiverend werkt. Maar ik begrijp het wel. Gelukkig heeft Maria mij toch een beetje info gegeven. Hopelijk krijg ik nu toch ook een beetje meer info over het hotel en de omgeving. Is het trouwens veilig parkeren bij het hotel of zijn er bewaakte parkings. Wij komen via Dresden, zijn de wegen goed te berijden of hebben we uberhaupt sneeuwkettingen nodig ? Is er een goede skischool ? Kan ik mijn dochter in zo een groep met ski-monitors vertrouwen, spreken ze NL ? Enfin, wij hebben eigenlijk teveel vragen, Dus alle info is welkom. Nadien zullen we met veel plezier onze ervaringen op het forum plaatsen. Ah ja ik hoorde over een glasblazerij, waar is die ?
Greetz Erikske
Erikske is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-01-08, 18:24   #2
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Erik, wederom welkom op het forum!

Citaat:
Erikske schreef:
Spijtig genoeg werd het eerste bericht dat ik hier op dit forum plaatste onmiddellijk naar de archieven verplaatst, wat niet echt motiverend werkt. Maar ik begrijp het wel.
Ik kan me wel voorstellen dat je het jammer vindt dat je vorige bericht naar het Archief is verplaatst, maar ik heb er wel duidelijk bij gezegd waarom dat is gebeurd en hoe je dat in het vervolg kunt vermijden. Helaas doe je in je bovenstaande bericht weer precies hetzelfde. Eigenlijk ben ik dus ook nu weer geneigd om je bericht met dezelfde motivatie in het Archief te zetten.
PuNkEnStEiN is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-01-08, 18:50   #3
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Tja, jij bent de moderator hé

Bedankt, hopelijk blijft het bij "geneigd" : )
Dit is allemaal een beetje nieuw voor mij waardoor mijn berichten niet helemaal zijn zoals het zou moeten, sorry daarvoor. Anderzijds ben ik al twee dagen op alle mogelijke web sites aan het zoeken en de berichten zijn dikwijls tegenstrijdig. Je wordt daar moedeloos van. Voor mensen met veel tijd zal dat wel geen probleem zijn. Anderzijds durf ik te denken dat alle begin wel moeilijk is maar dat er snel verbeteing komt. Toch bedankt om het bericht te laten staan, dat appreciëer ik enorm.
Oud 20-01-08, 18:56   #4
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:

Welnu, laat ik je dan alvast bij twee van je vragen terwille zijn (die hoeven hier dan niet meer behandeld te worden):

In de rubriek Vervoer kan je hier meer lezen over het reizen naar de wintersportgebieden. De route via Dresden komt daarbij veelvuldig aan bod en daar kan je dan ook eventuele verdere vragen over de reis kwijt.

Ook over sneeuwbanden en -kettingen bestaat een apart topic in de rubriek Vervoer: ziehier.

Probeer de zoekfunctie eens; dat is echt makkelijk!
Succes verder!
PuNkEnStEiN is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-01-08, 19:14   #5
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Erikske schreef:
Ah ja ik hoorde over een glasblazerij, waar is die ?
Die glasblazerij is in Harrachov.
Oud 20-01-08, 19:15   #6
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Hartstikke bedankt !
Oud 21-01-08, 17:43   #7
Actief Lid

martijn222's avatar

Nationaliteit:
ff snel wat info en tips

>knip< tekst over winterbanden verwijderd; zie mijn eerdere verhaal in dit topic.
Punk

over de keuze welke van deze 2. Ik heb net ff mijn vriendin haar moeder gevraagt, zij heeft namelijk in spindleruv in veel hotels gewerkt, ze zij dat het niet veel uit maakt, ze zijn wel redelijk gelijk aan elkaar, en denk dus bijde zeer goed.

Parkeren bij de hotels bijde zijn bewaakt, zie hun site

http://www.orea.cz/en/hotels/list-of....html?pid=2486
http://www.orea.cz/en/hotels/list-of....html?pid=2006

Over die ski monitors, moet je daar gewoon ff bekijken. reken er maar niet op dat ze nederlands praten, maar met een beetje handen en voeten kom je al een heel eind, dat komt vast wel goed, en lijkt me wel te vertrouwen, maar jah dat zie je daar wel jah, je kan zo bij een groepje meelopen

zijn er meer vragen dan hoor ik het wel

suc6 vr. gr martijn
Oud 22-01-08, 10:49   #8
Nieuw Lid

Da-vide's avatar

Nationaliteit:
Beste Erikske,

Ben twee jaar geleden in Horal geweest, zeer groot Hotel, bewaakt, ff lopen en je het ligt bij een kleine piste. Je kan daar zeker les regelen, niet te duur. Je kan de kleine piste naar beneden daarna naar links door het bos naar beneden skien naar de berg Svaty Petr.

Ik ga meestal naar Oostenrijk, groter en meer pistes, maar heb me daar super vermaakt, had het niet verwacht. Beneden an de pistes Apres ski barretjes , goed eten, zeker voor herhaling vatbaar als er sneeuw ligt!

Hotel is prima, eten is goed, zwembad en een kleine fitness ruimte moet je wel wat extra's voor betalen. Wel lekker ontspannen.

Lekker in de lounge- gedeelte zitten alles open en ruimtelijk.

Mensen bij de receptie kunnen prima, duits engels. Dat zie je niet vaak.

Obers en kelners , Tsjechisch of cola of bier verstaan ze.

Taxi naar het dorp kost niet veel en is een bezichtiging waard, bakker winkeltjes, restaurant!

Heel veel plezier.....

Groeten,

David
Da-vide is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-01-08, 21:46   #9
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Wie gaat er naar Spindleruv 02/02 tot 09/02/08

Hoi, wij gaan voor de éérste keer naar Spindleruv en logeren in Orea Horal .... allez t is te zeggen hebben een optie die we morgen moeten bevestigen. Had vandaag tel contact met een zeer goed Duits sprekende en vriendelijke receptioniste. Dit in tegenstelling tot wat je in de wibsite zoover.nl leest, volgens de commentaar van veel mensen zijn Tsjechen onvriendelijk. Enfin we zullen het volgende week zelf ontdekken. Wie gaat er ook ?
Oud 28-01-08, 22:08   #10
VIP Lid

Wij gaan nu niet,maar wat wij hebben ervaren in 11jaar tsjechie,winter en zomer alleen positieve ervaringen en ik kan je verhalen vertellen hoor,
Vertrek gewoon en zeker weten dat je met mooie verhalen terugkomt
Een heel fijne vakantie geniet ervan
spookycat is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Forumnavigatie

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.2.0 - RSS Feed