|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#31 |
|
Super Lid
|
Hallo Marieke,
volgens mij heb je een tolvignet alleen op de snelwegen nodig (dus als je via Praag rijdt). groetjes, Maria |
|
|
|
|
|
#32 |
|
VIP Lid
|
Wie via Zittau en Liberec wegnummer 14 richting Harrachov aanhoudt, komt wel over een stuk snelweg bij Liberec, maar niet over tolwegen.
|
|
|
|
|
|
|
|
#33 | ||
|
Moderator
|
Citaat:
Citaat:
Dit is wel snelweg (35) maar tussen Zittau en Liberec wordt (nog) geen tol geheven. Als je in Liberec afslaat en de 14 naar Harrachov neemt rij je tolvrij. Zowel volgens de site van České dálnice als Mapy begint de tolheffing op de 35 vanaf Jeřmanice (voorbij Liberec) sshot-1.jpg r35m3.gif Wie door rijdt richting Turnov moet dus WEL een vignetje hebben! De kaartjes van CD lijken uit 2005 maar staan vandaag (26/1/'8) zo op de de website |
||
|
|
|
|
|
#34 |
|
Volwaardig Lid
|
Klopt Lina, er is geen tolvignet nodig
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Legende
|
Politie waarschuwt voor valse vignetten
De politie waarschuwt de autobestuurders voor vervalste autobaanvignetten. Bij de vervalste biljetten handelt het zich om de jaarvignetten voor 2008 voor wagens onder de 3,5 ton. Waar bij de echte biljetten de kleur, van het echtheidsteken op de rugzijde, overgaat van donkerrood in groen hebben de vervalsingen alleen een rose kleur.
De politie schat dat er meerdere duizenden in omloop zijn en raad de automobilisten aan hun vignet in een officieel verkoopspunt te kopen. radio.cz novinky.cz |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Moderator
|
Was dat vorig jaar ook niet zo?
![]() |
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Moderator
|
Citaat:
Zou dat hiermee te maken hebben ![]() |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Volwaardig Lid
|
Dat werd mij ook verteld! Toevallig? Wat ik als opvallend heb ervaren dit jaar is dat direct na de grensovergang Polen/Tsjechie 'bosjes' Nederlanders werden aangehouden door de politie. Zelf ben ik de dans ontsprongen ... Ook toevallig?
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
VIP Lid
|
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Nieuw Lid
|
Vignet voor een week of maand
Wij gaan deze zomer voor een week naar Tsjechië en hebben dus ook een vignet nodig.
Echter, een week betekent in de praktijk dat we zo'n vignet voor 8 dagen nodig hebben (zaterdag -> zaterdag). Is een weekvignet 7 dagen geldig? Of kan je er die laatste dag ook mee de weg op? (In Oostenrijk bijvoorbeeld is een vignet 10 dagen geldig, ruim genoeg voor een week wintersport.) |
|
|
|