![]() |
|
|
#31 |
|
Nieuw Lid
|
Huis kopen duur?
Een huis kopen hoeft niet duur te zijn. Aanschaf van ons huis was 20.000 euro. Verbouwkosten waren 50.000, maar dan is het van binnen en van buiten volledig nieuw.
- Nieuw sanitair: toilet beneden en badkamer boven - Nieuwe keuken (IKEA) - Openhaard enzo natuurlijk van marktplaats kopen en meenemen - Nieuwe vloeren (beton, isolatie, planken + tegels in keuken en badkamer) - Nieuwe plafonds - Nieuw electra,stoppenkast, water, pomp, afvoer: alles dus. - Buiten alles weg laten halen (zie foto's) en oprit + grind laten leggen - Gras en wat beplanting zelf gedaan. Samengevat: Landhuis op 3000 m2 grond met uitzicht voor 70k. Lijkt me niet teveel. Schijnt overigens erg afhankelijk te zijn van de aannemer: www.kaduko.cz. Jiri Karban, de eigenaar spreekt prima duits. |
|
|
|
|
|
#33 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
Kom niet verder dan een kale intro pagina. Zowel in IE als in Firefox. Laatst aangepast door feertje22; 06-12-07 om 21:19. Reden: tikfout |
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
De foto's die je in de galerij hebt geplaatst Neil zijn erg mooi. Ziet er als een plaatje uit jullie huis.
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Nieuw Lid
|
Hoe lang hebben jullie over het projekt gedaan?
Moet zeggen dat het huis er zeer mooi uit ziet. Kunnen jullie eens aangven waar de tijd in is gaan zitten, plannen, vergunning?, het bouwen. Hebben jullie tips, waar mensen die met dezelfde plannen lopen wat aan kunnen hebben. Hebben jullie het huis al eens opnieuw laten taxeren zodat je een inzicht hebt of het een goede investering is geweest. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Legende
|
en wat is nu precies duur ?
voor de een is 40.000 euro duur en voor een ander 80.000 euro juist weer een "koopje". het is net in welk segment je iets zoekt, plus : hoeveel je er aan wilt verbouwen, hoeveel je zelf wilt gaan doen, wat laat je doen, enz enz wij hebben 3 jaar geleden een klein huisje gekocht voor inderdaad de prijs van een garage-box, met 2300 m2 land erbij. en voor 3.000 euro in gestoken om e.e.a. naar onze wensen te krijgen. en dan komt de inboedel natuurlijk nog. en nog maar te zwijgen over het tuin/gereedschap. je gaat niet elke keer je auto volladen om allerlei gereedschap heen en weer te sleuren. het eerste huis waar we ooit naar zijn kijken, daar moesten alleen al 300 zakken stuk mortel aan te pas komen om de boedel binnen weer goed en glad te krijgen. en daar hadden we nu net geen trek in. pas op dat het dus geen bodemloze geldput wordt. het is allemaal erg verleidelijk die grote oude boerderijen. om mijn status op te krikken zou ik ook wel een grotere willen ... (groter huis spreek ik over ja) |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Actief Lid
|
Wat moet je betalen voor als je nieuwe septic tank laat installeren? Moet ook dan nog gekeurd worden?
Als je verblijfsverguning aanvraagd, kosten zijn toch nul, nul!! Pff makelaar vraagt er ff 400 euro's voor!! |
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Nieuw Lid
|
Citaat:
Ik heb de opstal verzekering via tsjechie laten lopen maar de inbraak verzekering bewust via de Rabobank laten lopen omdat het risico op een inbraak wat groter is en ik dat in het NL wil kunnen bespreken. Vooralsnog hebben we overigens nergens last van. Volgens mij is het belangrijkste een contactpersoon/huismeester die wat oplet, gras maait en de zaak wat schoonhoudt zodat je bij aankomst niet direct de hele vakantie moet klussen. (afhankelijk van je eigen behoeften uiteraard. Wij hebben een echtpaar in de buurt en ook dat werkt erg fijn. Mijn tip is: Koop een lege ringband bij de hema en zet er alles in wat je je kunt bedenken. Iedere keer als je wat te binnenvalt, schrijf je het op. Naar verloop van tijd ga je rubriceren. Stel een doel (waarom wil je dat huis eigenlijk) en nav dat doel maak je keuzes. Bepaal een budget (en nav van dat budget bepaal je wat je belangrijk vindt en wat niet in het kader van wat je met dat huis wilt). Zo kwamen wij erachter dat graag een huis wilden maar er geen 4 weken willen doorbrengen maar er meer als weekendhuis willen zijn. Dat heeft ook de prioriteiten anders gelegd. Ook bleek dat we het huis 'wilden laten meegroeien' en niet alles in één keer wilden aanschaffen/ophangen. We genieten ervan om rommelmarkten af te struinen en zo mee en mee alles in te richten. Uiteraard staat de basis wel. |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Volwaardig Lid
|
Verbaas me vaak dat iedereen het zo goedkoop voor elkaar heeft gekregen.ik zeg ook wel eens zat er maar een trekhaak achter dan..
Maar de prijzen waar hierover wordt gesproken, nee echt niet. Probleem is niet zozeer alleen arbeid maar materiaal kent geen grenzen. |
|
|
|