![]() |
|
|
#11 |
|
VIP Lid
|
Op een goed verblijf, en prima eten kun je niet Bouwen!!...
Ik weet, bijna, niets van de vakantieparken bij het Lipno-meer. Maar 1 ding weet ik zeker!!!.. IK zou daar nooit instappen!!!.. Veels te veel "snelle" jongens, die soms heel veel beloven, totdat je getekend en betaald hebt. Ik zal je 1 voorbeeld geven, en dat kan natuurlijk overal gebeuren. Je koopt een huis op papier. Mooie tekening. Op papier staat een fundament van 20 cm., of meer(dikte/hoogte}. Maar om geld te besparen, wordt het een fundament van 9-10 cm. Gevolg: de boel gaat na een paar jaar verzakken. Dag huis!!...En denk nu niet, dat ik dit uit mijn duim zuig. En dit is nog maar een simpel voorbeeld. Als je nieuwbouw wilt kopen, koop dan ergens waar Tsjechen ook kopen. Verder is het aanbod van bestaande huizen, groot genoeg in heel Tsjechie. Succes!.... Ps. Ons huis is ook te koop!!... Maar onbetaalbaar!!... Char. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Volwaardig Lid
|
het is niet zo simpel. het is een klus die veel tijd en energie kost. je leert er veel van maar doet het mogelijk maar een keer. je maakt fouten die je achteraf wist. vertrouwen, geduld, liefde en argwaan zijn je metgezel.
kijk anders eens op mijn website bij geschiedenis en dan snap je mogelijk wat ik bedoel. uitgangspunt was dat alles zou blijven staan maar de constructeur besloot anders. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Actief Lid
|
Ja, Hongarije kan inderdaad ook prachtig en betaalbaar zijn maar dan heb je die super meoilijke taal ... en het is beslist ver om de weg regelmatig af te leggen.
Bedankt allemaal voor de goede tips en bemerkingen. Ik heb er ook wat van kunnen opgesteken. . |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Nieuw Lid
|
wel een erg negatief beel van char, niet iedereen is er op uit om je te bedonderen
wat betreft lipno nad vltavou, de prijzen daar in de omgeving liggen wel hoog er is volgens mij geen huis onder de €100.000,00 te kopen. (ik spreek dan wel over nieuwbouw) wat betreft bestaande huizen weet ik het niet zelf heb ik er wel een nieuwbouwwoning gekocht, deze wordt begin maart opgeleverd. ben al diverse keren daar geweest (ook in hotel sluneca lucka), en tot nu toe ben ik erg tevreden over de werkzaamheden zoals die uitgevoerd worden |
|
|
|
|
|
#15 |
|
VIP Lid
|
Goedenmiddag, JVoort. Ik weet ook wel, dat niet iedereen er op uit is, om iemand te bedonderen. Maar je zult als koper, maar net zo'n bedrijf tegenkomen!! En mijn voorbeeld is dus echt gebeurd. Welliswaar ging het om vakantiehuisjes, gedeeltelijk van steen en de rest hout. Kostten toen, omgerekend, tussen de 50- en 60.000 euro. "Gelukkig" waren er maar 42 kopers de klos!!..
Char. |
|
|
|
|
|
#17 | |
|
Pivonist
|
Citaat:
Maar ik zou eerst een gebied bepalen en dan nog eens op het forum vragen als er forumleden daar in de buurt wonen, zo word je wellicht wijzer. Pas op, pozor.......... de huizenmarkt zit vol voetangels, valkuilen en berenklemmen! |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Actief Lid
|
Waarom denk je?
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Nieuw Lid
|
zoekende
Reactie op CP:
Nee, nee ............ nog niets gekocht hoor. In mijn tekst hiervoor ging het om een perceel van een kennis. Dat heb ik in die tekst wat onduidelijk weergegeven, zie ik nu ook. Ik heb nu wat specifieke aanvragen om info. lopen, o.a. bij EKRK en De Graaf Vastgoed. Eerste optie West-Bohemen, maar dit hoeft niet de enige optie te blijven. Ik orienteer, met de tips op dit forum in het achterhoofd, actief. Ik werk er naar toe om eind februari ter plekke zoveel mogelijk te kunnen bekijken. (je moet tenslotte doelen stellen) Mijn ervaringen wil ik t.z.t. via dit forum graag meedelen. |
|
|
|