|
|
#1 |
|
Actief Lid
|
Kan er mij misschien iemand vertellen welk internetsysteem in Tsjechië aan te bevelen is ? Is het gemakkelijk om een internetaansluiting te bekomen in kleinere dorpen ?
Bericht 27-01-08 om 12:25 aangepast door PuNkEnStEiN. Reden: Apart topic van gemaakt; heeft niets met posttarieven te maken. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Moderator
|
Wat bedoel je met internet-systeem en internet aansluiting?
Heb je een huis in CZ met een vaste telefoonlijn, wil je ADSL, wil je draadloos, als dat er is? Of zoek je een provider, bijvoorbeeld volny.cz of seznam.cz? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
CZ Moderator
|
In kleinere dorpen is er meestal geen kable-aansluiting. Je kunt er een verbinding via de telefoon aansluiten, of draadloos internet aanschaffen. Zelf heb ik de 4G kaart van T-Mobile... maar da's geen groot feest, langzame verbinding en datalimiet van 5 gig voor ongeveer 800,- per maand. Een ADSL verbinding is het prettigste, helaas is dat echter niet overal mogelijk.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Actief Lid
|
Hallo
Ik heb al een Tsjechisch emailadres. Ik wil vooral graag aan de weet komen hoe men op een betaalbare en meest comfortabele manier van ginder uit kan mailen en grbruik maken van skype. Thans heb ik in B een telenet aansluiting van 24h freephone (nationaal naar alle vaste lijnen) + een internetaansluiting. Deze is niet draadloos, maar dat zou geen invloed hebben op de abonnementprijs. Telefoon en PC kunnen onbeperkt los van elkaar gebruikt worden. Kostprijs abonnement bedraagt 45 euro maandelijks. Ik vraag me af of er in Tsjechië maatschappijen bestaan die een dergelijk internetabonnement aanbieden tegen forfaitaire prijs ? Als ik goed versta Gabrinus, heb jij draadloos internet en maak je gebruik van laadkaarten ? Waar koop je die laadkaarten aub dan en wie komt je Wifi - (of hoe heeft dat bakje voor draadloos internet ook ?) - dan installeren ? Ik zal me precies dringend moeten bijscholen vrees ik, want ik val uit de lucht met zoveel nieuwigheden op de wereld ! Alle verdere tips blijven welkom en bedankt. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Lid
|
hi,ik heb mijn notbuk uit belgie,daar heb ik internet bij telenet,heer draatloos voor 790kc,en alles is in orde.Kan ik belgishe mail lezen.Ik ben in Praag,het gaat perfekt,
grutjes Denise |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Actief Lid
|
beste Denise, bedankt voor je reaktie.
Kan ik aub nog wat meer informatie krijgen over je werkwijze ? Heb je een telenet aansluiting in Belgie (ja dus ) en is je notebook daar op afgestemd ? Hoe begin ik daar aan ? - Wordt je post bvb vanuit telenet inbox doorgestuurd of zo ? (Als ik dwaze vragen stel, vergeef me !) Wie heeft het draadloze systeem geinstalleerd en met wie reken je de kosten (790 kronen) in POraag dan af aub ? - Dat zal niet telenet zijn maar een ander Tsjechisch bedrijf ? groetjes |
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Lid
|
musti,
In de stad waar je komt wonnen vraag je bezdratovy internet aan,het is internet zonder draat, Daar wort je PC aangesloten,je kan all je maile lezen.Bij mij heft de firma alles geregeld,waar ik de aansloting van heb. |
|
|
|