het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 05-01-08, 01:12   #31
Forum Freak

mayca's avatar

Nationaliteit:
De Feestdagen zijn voorbij. Vandaag de ballen, slingers, lampjes uit de boom gehaald. De koekjes waren er al uit......!

Er staat een kale boom, van plastic, zo'n boom had ik nog nooit gezien. Het is gewoon een boom zoals je nu in de parken ziet staan, zonder blaadjes....aan de uiteinden branden kleine lichtjes. Het lijkt niet op een kerstboom.

Greetje gebaart dat de boom moet blijven staan. Maar hij is wel erg kaal nu. Ik probeer van pompoenen wol sneeuwvlokken te maken. Dan kunnen we die erin hangen. Ik stuntel er wat op af. Veel gelach.......veel plezier!

Antje weet wel hoe de pompoenen gemaakt moeten worden en maakt er een paar en doet het voor aan mij. Co'tje komt ook dichterbij kijken, maar pompoenen kun je niet eten, dus hij verliest zijn belangstelling. Greetje maakt van watten en van kreppapier bolletjes
sneeuw. We zijn weer allemaal lekker bezig!

De kerstspullen verdwijnen in de dozen, iedereen helpt een handje...Co'tje stopt de "Kerstkarper" tussen mijn spullen, Greetje legt de kaartjes bij elkaar......die wil ze bewaren, Antje gaat door met de vlokken.

Ineens hoor ik mijn naam, mijn collega ook, maar we twijfelen nog.......was het Greetje? Ik vraag haar wat ze zei en dan.....:"Mayca....Trrrut!" Dat laatste komt uit haar tenen. Ze komt bijna haar stoel uit van het lachen als ze mijn verbaasde blik ziet.

Als ik wegga hangt de boom vol met vlokken, hele mooie en minder mooie, maar het is een prachtige boom.
Oud 05-01-08, 08:30   #32
Super Lid

Nationaliteit:
Leuk hé Mayca, die kleine dingen, die je baan zo groots maken...
Lina is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-01-08, 16:26   #33
Forum Freak

mayca's avatar

Nationaliteit:
Ja, dan kun je er weer een tijdje vol tegen aan.
Oud 05-01-08, 23:21   #34
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Ja, geweldig!!!
Oud 20-01-08, 10:57   #35
Forum Freak

mayca's avatar

Nationaliteit:
Door de oproep van Char, om voor Brammetje kaarten te sturen, ben ik eens gaan informeren of er deelnemers zijn die een kaartje willen maken voor Brammetje.
Nou, dat maakten heel veel los. Eerst moest ik natuurlijk vertellen wie Brammetje is, hoe oud, waar hij woont, of hij kan lezen, of hij hetzelfde is als zij.......

Natuurlijk wilden ze kaarten sturen naar Brammetje, maar dan wel zelfgemaakte kaarten. Anke en Jolanda maken samen de eerste kaart, met Ria, die met kraaltjes een mooie sleutelhanger eraan maakt.
....en dan begint het "gevecht" wie de volgende kaarten mogen maken.

Iedere keer als ze me zien wordt er meteen gevraagd naar Brammetje....en binnen een uur heb ik drie kaarten, mooi versiert en met grote trots worden ze aan me gegeven.

Zelfs Greetje maakt een kaart....ze kan niet schrijven, maar er komt toch een tekst op de kaart te staan en ik weet zeker dat er iets moois staat. Samen plakken we er een soort spiegelpapier in, dat knispert lekker en misschien kan hij zichzelf dan zien... Greetje is tevreden en de kaart moet nog wel de hele dag voor haar staan, zodat ze hem kan laten zien. Pas als ze naar huis gaat mag de kaart in de envelop. Ze maakt het gebaar van "lief" en drukt er een kusje op! Dan is er ineens een probleem...ze willen allemaal dat hun kaart als eerste verstuurd wordt.

Ik probeer nog dat het misschien leuker is als hij iedere week een kaartje krijgt...maar het helpt niet. Dus alle kaarten in 1 envelop en Jolanda brengt hem weg, zodat ze zeker weet dat hij ook gepost wordt. Ontroerd blijf ik met Greetje achter die in haar handen klapt van plezier....wat een bijzondere mensen.......... en daar mag ik bij werken!
Oud 20-01-08, 14:02   #36
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
Hé kanjer!
Oud 20-01-08, 14:13   #37
Super Lid

Nationaliteit:
Ik heb de tweede serie kaarten inmiddels ontvangen Mayca!! Ze zijn heel bijzonder en bijzonder mooi! Morgen neem ik ze mee naar mijn werk en ik weet nu al zeker dat Bram ze weer aandachtig gaat bekijken.
Geef ze allemaal een dikke knuffel van Bram en mij! Ik ga deze week een kaart terug sturen met en namens Bram, maar dat moet je natuurlijk nog niet verklappen.
Oud 21-01-08, 14:35   #38
Forum Freak

mayca's avatar

Nationaliteit:
Oh Lina, dat zullen ze geweldig vinden! Ze zijn er echt mee bezig en het geeft ze een heel goed gevoel dat ze iets voor iemand anders kunnen doen. Dat is mooi om te zien...en ik denk dat het nog wel even door zal gaan!
Ik geef ze een dikke knuffel, namens Bram en jou!
Oud 28-01-08, 09:24   #39
Forum Freak

mayca's avatar

Nationaliteit:
Lina, wat een prachtige werkstukjes! Ik heb ze zaterdag ontvangen en morgen gaan ze natuurlijk mee naar mijn werk. Wat zullen ze opkijken en trots zijn! Ik laat zeker weten hoe ze erop reageren! Ook een dikke knuffel voor Josephine en ook eentje voor jou! Echt super
Oud 28-01-08, 09:26   #40
Super Lid

Nationaliteit:
Na zoveel kaarten hadden ze het wel verdiend toch? Doe ze de groeten morgen!
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels