|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#11 |
|
Actief Lid
|
Ik heb de hele zomer alleen maar Staropramen gedronken en volgens mij heb ik (met jouw berekening) wel een vat gratisch gedronken
![]()
|
|
|
#12 |
|
Actief Lid
|
Hoi Feertje, in februari kan het ook nog flink sneeuwen hoor! Wanneer gaan jullie?
|
|
|
|
#13 |
|
Actief Lid
|
Ligt er een beetje hoe ht gaat lopen met het zoeken van een architekt.
In de eerste week van feb heb ik iig vakantie.
|
|
|
#14 | |
|
Moderator
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
#15 |
|
Volwaardig Lid
|
Praag in de winter.
Met
SkyEurope
van Schiphol naar Praag gevlogen. Jammer genoeg was die vlucht al later op de avond dus rond middernacht kwamen we pas, met een taxi vanaf het vliegveld bij het hotel aan.
Rezidence Emmy, een vrij nieuw, heel goed hotel, met een uitgebreid ontbijtbuffet. Goede bedden, schone luxe badkamer, minibar ... We hadden ons onvoldoende voorbereid op het openbaar vervoer want er was op 2 minuten lopen een bushalte maar als je heg nog steg kent in Praag, weet je niet welke buslijn bij welk metrostation stopt. Wij durfden dat niet uit te proberen dus gingen we te voet naar het dichtsbijzijnde metrostation, op 1,8 km afstand van het hotel. Achteraf bleek dat lijn 193 bij metrostation Budejovicka stopt en de metro brengt je naar hartje Praag. Op station Muzeum kruist een andere metrolijn en op Mustek weer een andere. Op onze eerste dag Praag hebben we veel te veel kilometers te voet afgelegd, en dat terwijl we een 3-dagenkaart hadden voor metro, tram, bus. Ook te voet naar het Technisch Museum, aan de andere kant van de Moldau, een stuk rechts van het Metronoom. Bleek het museum voor onbepaalde tijd gesloten wegens reconstructie-werkzaamheden! Dat was balen. Wij weer te voet, via het metronoom naar beneden afgezakt en aan de Moldau een rondvaartboot geboekt. Tip aan alle nieuw Praag-gangers: NIET DOEN die rondvaart. Voor ons was het wel lekker een uurtje niet te hoeven lopen en weer op te warmen, maar de rondvaart zelf viel vies tegen. Ook door druk kletsende mensen en jengelende kinderen konden wij de omroepster niet eens verstaan. Er was weinig interessants te zien vanaf de boot, ook omdat wij diezelfde route al te voet hadden afgelegd over de oevers. We hebben zeker ook leuke dingen gedaan, o.a.: Een Black Light Theater bezocht in de avonduren; De TV-toren beklommen (met de lift), het uitzicht was fantastisch! De markt op de Havelska (excuses voor eventuele tikfouten); Een City Tour met een bus (met hoofdtelefoon in de Nederlandse taal te volgen, maar ook ik 19 andere talen). Natuurlijk hebben we door het koude weer veel koffie-corners en cafeetjes van binnen gezien. Op dag drie zijn we voor de gein twee metrolijnen tot het einde uitgereden en vonden op beide plaatsen riante winkelcentra die het bezoeken dubbel en dwars waard waren en waar de prijzen ongeveer de helft, zo niet nog minder waren dan in het centrum. En zo kwam onze trip naar Praag tot een leuk einde. Bij de landing op Schiphol was het zo helder dat we een prachtig uitzicht hadden op Amsterdam en omstreken, wederom 's avonds in het donker, maar alles was sprookjesachtig verlicht. Praag is een mooie stad, maar beter in het voor- of najaar te bezoeken, of in de zomer in je korte broek, als je van drukte houdt. Ik hoop toch wat tips te hebben kunnen geven aan mensen die nog plannen hebben om Praag voor de eerste keer te bezoeken. Groetjes, Fera |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Actief Lid
|
Lieve schat, ik hoef niets meer toe te voegen.
o ja...... we hebben de Becherovka ondekt.......maar daar hebben we het elders op dit forum al over gehad ![]()
|
|
|
#17 |
|
VIP Lid
|
Niet alleen de becherovka, maar nu ook de Bramboradska!!!!!
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Actief Lid
|
Is het geen idee om dat recept hier op het forum te zetten?
Aan jou de eer semabyt, het recept kwam van jou af.
|
|
|
|
|
#20 |
|
Volwaardig Lid
|
Ik denk dat het ook veel leuker is om boven op het dak van de rondvaartboot te zitten, in het zonnetje. Dat geeft toch een andere kijk op de stad en de oevers dan vanuit het vooronder!
![]() Grote kans dat onze visie in het hoogseizoen ook veel positiever zou zijn dus ik bedoelde eigenlijk: NIET DOEN IN DE WINTER die rondvaart. Fera |
|
|
|