|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Een huis(je) kopen in Tsjechië
Een huis(je) kopen!
Is dit een goede start? 1 Geld in Nederland vrijmaken (hypotheek nemen op overwaarde eigen huis) Dit scheelt een hoop gedoe bij een Tsjechische bank. 2 Een van de Nederlandse bemiddelaars voor de aankoop kiezen. 3 Ik kijk op internet. Maar wie kies ik? Heeft iemand een goede ervaring? 4 Zoveel mogelijk info (via internet) over huizen(huisjes) verzamelen en selecteren. Aanvullende info aan de bemiddelaar vragen. 5 Bij echte interesse een gesprek op het Nederlandse kantoor van de bemiddelaar. 6 Op bezoek, waarbij zoveel mogelijk in 1 dag te bekijken valt. Nou ja........................... wil iemand een ervaring met mij delen en mij misschien wel waarschuwen, zo van pas op, want ....... |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Actief Lid
|
Naar mijn mening is het belangrijk dat je eerst het gebied bepaald waar je een huis wilt kopen. Er is zoveel verschil in natuur tussen b.v. het noorden en het zuiden. En wil je in een toeristische plaats of zoek je juist rust? Als je de plek ongeveer weet kan je gaan zoeken op internet.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Moderator
|
Allereerst van harte welkom op dit forum kopenmaar
Leuke naam trouwens, je hebt er vast zin in Terecht wordt opgemerkt dat je je misschien eerst moet oriënteren op een gebied en vervlogens gaat kijken wat er voor je beschikbaar is... Al je vragen zijn overigens in diverse onderwerpen besproken. Leef je lekker uit met de zoekfunctie en mochten er daarna nog vragen over zijn: Stel ze gerust in de betreffende rubriek. Veel plezier op het forum én in Tsjechië! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Actief Lid
|
Is dit een goede start?
Ja en nee....
1. Heel heel veel lezen op dit forum. 2. Jouw stap 1 hebben wij ook zo gedaan en ik denk dat dit heel veel gedoe in Cz kan schelen ja. 3. Ik zou als het ff kan bij die bemiddelaars wegblijven. Ze kosten alleen maar geld meestal. Je kan ook rechtstreeks met de makelaar in CZ onderhandelen. Kijk maar ens op http://www.tana.cz/ en als je iets gevonden hebt gewoon bellen. En zo zin er nog wel meer grote sites die een onuitputtelijk aanbod hebben. 4. Zoek via sites heel goed naar huizen en ga kijken. Deze aktie heeft ons ertoe gebacht dat we echt geen bestaand huis willen maar dat we een nieuw huis zelf laten bouwen. Heeft er natuurlijk ook erg veel mee te maken wat je zelf wilt. 5. Op gesprek op kantoor hebben wij nooit gedaan. Alles via e-mail en telefoon gedaan en dat werkt prima. Ik wil alle ervaringen wel met je delen en ja oppassen moet je altijd, ook in Nederland. www.fera.nl en dan de knop Tsjechië. Daar staat ons hele verhaal tot nu toe. Als je wat wilt weten vragen vragen en nog eens vragen. Dit forum bestaat uit heel heel veel behulpzame mensen. Bericht 26-01-08 om 16:13 aangepast door feertje22. Reden: toevoeging |
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Citaat:
Wel een vlotte aanpak maar het lijkt zo zonder drives??? Waarom Tsjechie en waar? Waarom b.v niet een ander land< Slovakije of Hongarije is zeker niet duurder of minder mooi dan de cz>? Vergelijk maar eens. www.hongarijehuis.nl Waarom die Nederlander, zoek je b.v in Tsjechie een goede Duits- of Engelstalige advocaat en je kunt het allemaal zelf regelen? Je zult dan wel een keertje daar naar toe moeten gaan, of zie je de aankoop als een pure belegging? |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
VIP Lid
|
Hallo kopenmaar. Welkom!!... Ik mag aannemen,dat je de sub-rubriek "Makelaars" al doorgespit hebt? ....Zo nee... Eerst even doen!
Zo, ja... dan weet je dus, met wie je wel, of beter niet in zee kunt gaan. Char. |
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Zondagochtend na het ontbijt 0m 08.06 uur de motor van je auto starten In Rumburk CZ en om 15.48 uur weer uitzetten thuis onder de carport in Zaltbommel NL. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Actief Lid
|
Een belangrijk advies: Neem altijd een onafhankelijk juridisch adviseur (bijv. advocaat) die de papier handel voor je kan regelen. En zoek ook een onafhankelijke bouwkundige die je kan adviseren over de staat van het te kopen huis. Vaar nooit blind op de adviesen van de makelaar. Er zitten heeeeeeeel veel boefjes tussen de makelaars hier in Tsjechie. Dit geldt zowel voor de Nederlandse- als Tsjechische makelaar die in CZ actief zijn. Je kunt niet voorzichtigheid genoeg zijn...
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Nieuw Lid
|
dekuji
Bedankt voor de reacties.
Ik heb voldoende drive.................om aan de slag te gaan en ik kan misschien ............. voldoende geld bemachtigen om iets voor elkaar te krijgen. (onder de 50.000 euro) De laatste jaren 5 x op vakantie geweest. Afgelopen zomer met de auto naar Tsjechie en Hongarije (eerste maal) In Hongarije in het noordwesten en Boedapest geweest. Hotel in Neszmely. In de omgeving van Tata een gekocht bouwperceel, waar een (Hollandse) kennis van mij niets mee doet, bekeken en gesproken met de Hongaarse verkoopster (woont er naast) Leuk, zij sprak goed Duits. Ik zoek iets in het buitenland omdat andere mensen, een andere cultuur, een andere omgeving etc. ons trekken. Tsjechie heeft de voorkeur (o.a betaalbaar, 1 dag rijden) Hongarije is overigens ook wel interessant, maar in de streek ten westen van Boedapest zie ik weinig aanbod. Voorkeur voor West-Bohemen en Noord-Bohemen. Even terzijde...... In Lipno nad Vlatavou aan het Lipnomeer, daar verschijnen woonparken en appartementencomplexen.... men kan er nog kopen.......maar het is schrikken, althans voor ons! Wel een prima hotel daar (Sluneca Lucka, met Tsjechische eigenaren die bijna kennissen van ons lijken. Super, zowel verblijf als eten. |
|
|
|