![]() |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Leuke site, deze week pas gevonden!
He hallo,Ben David woon in het dorpje DONGEN (Brabant)! Ben volbloed, ben geboren in Zweden. ( Had Zweedse nationaliteit) Toen ik ongeveer 2 a 3 jaar was, ben ik naar NL gekomen. Via werk Papaatje. Versta alles, maar praten gaat voor 70%, als ik daar ben, gaat het steeds beter en met een potje pivo gaat het nog beter! Schrijven doe ik qua uitspraak. ( zo moet ik het ook doen volgens mijn moeder niet helemaal waar, maar ok)Uiteindelijk jammer natuurlijk dat ik weinig mensen om me heen had om Tsjechisch tegen te praten, zeker van mijn eigen leeftijd, maar niet getreurd , ik probeer het in te halen als ik daar ben!Ik was 15 jaar toen ik voor het eerst ging en mijn ouders (grenzen open) konden toen ook pas naar Tsjechie......Ik wist niet wat ik zag, wat ik me kon herinneren was een zeer mooie stad, maar armoede alles aan het opbouwen, natuurlijk mijn familie voor het eerst gezien, gek was dat! (Gulden was qua valuta veel geld daar) Toen ik zo jong was ( puberteit) was ik te negatief , Tsjechië was het nog niet voor me, maar wist dat er wel veel aan zou hebben....Na een aantal jaren ben ik er met vrienden naar toe gegaan, tja een beetje Tsjechisch spreken doet wonderen ....Met voetbal gaan we altijd en ik wil er zeker minimaal een keer per jaar naar toe!Hoe Tsjechie is gebloeid is ongelofelijk!!! Ik hou van Tsjechie, van het eten, drinken noem maar op! Dit is een beetje van over mij, ik kan er boek over schrijven hahaha ciaoukos, David |
|
|
|
|
|
#2 |
|
VIP Lid
|
hallo David,
Welkom op deze site. Er is zooooooo veel te lezen daar ben je nogwel een tijdje zoet mee. ![]() Ik snap je post niet helemaal, kan aan mij liggen hoor.. ben volbloed....volbloed wat ???? geboren in zweden naar nerderland verhuisd maar je spreekt Tsjechisch...waar heb je dat geleerd dan?
|
|
|
#3 |
|
Forum Freak
|
Hoi David, welkom op het forum. Volgens mij ga jij het best naar je zin hebben hier. Ik begrijp dus dat je volbloed Tsjech bent en geen volbloed Zweed (hoewel je wel die nationaliteit had...
)Nou veel leesplezier en ik ben benieuwd naar je bezoeken aan Tsjechië, je kennismaking met je familie. Kom maar op met de verhalen, en boeken.... we hebben dit forum toch ![]()
|
|
|
|
#4 | |
|
Legende
|
Citaat:
In het profiel van David staat, dat zijn ouders uit Praag Komen...
|
|
|
|
#5 |
|
Forum Freak
|
Ja, dat snap ik, maar warrig was zijn bericht wel....
![]()
|
|
|
|
#6 |
|
Super Lid
|
welkom david
![]()
|
|
|
|
#7 |
|
VIP Lid
|
Welkom David, ik hoop dat je veel zult genieten van dit forum evenals van Tsjechië.
|
|
|
|
#8 |
|
Nieuw Lid
|
Intro Da-vide
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Forum Freak
|
Het zij je vergeven, als je maar met hele leuke verhalen komt!
![]()
|
|