het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 22-01-08, 08:07   #1
Volwaardig Lid

hendrik1982's avatar

Nationaliteit:
Meisjesnaam op verblijfsvergunning

Een aantal weken geleden hebben we voor de aankoop van ons huis in Tsjechie een verblijfsvergunning aangevraagd.

Nu zijn we deze week in Tsjechie voor de laatste afhandelingen voor de aankoop een hebben vandaag een afspraak met de makelaar voor het ondertekenen van het definitieve koopcontract.

Nu belde alleen gisteravond om 8 uur de makelaar met het verhaal dat de verblijfsvergunning van mijn vrouw niet geldig is waardoor we een probleem krijgen bij het kadaster.

Het is namelijk zo dat alleen haar meisjes naam op de verblijfsvergunning staat. Dus ipv dat er "Anita Gerritsen-Pietersen" staat hebben ze er "Anita Pietersen" op gezet. Dit terwijl het op alle andere papieren wel goed staat.

Ze vertelde ons dat we ermee terug moeten naar de politie en een nieuwe moeten aanvragen waardoor we over ongeveer drie weken weer terug kunnen komen.

Heeft iemand van jullie hier ook een ervaring mee gehad? Of een goede tip voor ons? Alvast bedankt.
hendrik1982 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-01-08, 08:39   #2
Actief Lid

barend's avatar

Nationaliteit:
Hallo Hendrik

Inderdaad moet de meisjes naam er ook op staan:bij Prijmeni de naam van de man, en bij Rodné prijmeni haar meisjesnaam. Maar kan die makelaar niet even meegaan naar de VP en uitleg geven dan weet ik bijna zeker dat het moet lukken.

Barend
barend is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-01-08, 09:09   #3
Volwaardig Lid

hendrik1982's avatar

Nationaliteit:
Hallo Barend,

We hebben het bij de aanvraag ook zo ingevuld, alleen hebben ze het niet goed op het verblijfsvergunning gezet. We hebben vanmiddag een afspraak met de makelaar en leggen het in eerste instantie bij hun neer.
Oud 22-01-08, 09:16   #4
Actief Lid

barend's avatar

Nationaliteit:
Onze buurman maakte tel. de afspraak om langs te komen. Dat was dus vandaag gebeld morgen komen. In anderhalf uur tijd kregen mijn vrouw en ik een nieuwe permanente verblijfsvergunning.(Wij hadden een voorlopige) Dus als de makelaar even een beetje"vriendelijke druk"op de ketel zet moet het lukken.

Barend
Oud 22-01-08, 10:07   #5
Super Lid

Nationaliteit:
Mijn verblijfsvergunning staat alleen maar op mijn meisjesnaam, het is slechts een paar maanden oud. Ik ben wel getrouwd. En zonder problemen ORG gekocht.
Lina is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-01-08, 10:39   #6
Volwaardig Lid

hendrik1982's avatar

Nationaliteit:
hallo lina,

Staan op alle papieren alleen jouw meisjesnaam of je volledige naam.bij ons is namelijk getekent met volledige naam en alleen op verblijfsvergunning de meisjesnaam.

Barend, Moesten de papieren niet eerst naar Praag? Wij zouden eerst 3 weken op de verblijfsvergunning moeten wachten alleen na wat gebabbel van onze vriend in Tsjechie duurde het maar een week.
Oud 22-01-08, 12:56   #7
Actief Lid

barend's avatar

Nationaliteit:
Nee, wij hebben een huis in Zacler, dat valt onder Trutnov dus daar hebben wij ook de verblijfsvergunning gehaald, ga gewoon naar de vreemdelingenpolitie toe in jullie district daar is vast wel iemand die Duits of Engels spreekt dan wordt het terplaatse veranderd. Kijk wel even naar de openingstijden, meestal maar een paar dagen per week geopend.Kijk je hebt al een verblijfsvergunning hij moet alleen aangepast en daar deden ze bij ons niet moeilijk over.

Laatst aangepast door barend; 22-01-08 om 13:17.
Oud 29-01-08, 12:56   #8
Volwaardig Lid

Nationaliteit:
Veel success ermee...

Laatst aangepast door Petra3h; 29-01-08 om 14:07.
Petra3h is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-02-08, 14:52   #9
Volwaardig Lid

Fera's avatar

Nationaliteit:
Moet je voor een verblijfsvergunning (aanvragen) ook pasfoto('s) meenemen?
Fera is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-02-08, 14:59   #10
Volwaardig Lid

hendrik1982's avatar

Nationaliteit:
Hey Fera,

Ja een paspoort, een pasfoto en een europesch verzekeringspasje. (deze kun je gratis bij je verzekering aanvragen)
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels