![]() |
|
|
#1 |
|
Volwaardig Lid
|
Tsjechische politiek corrupter dan Nederlandse?
...ondanks de ongenoegens zijn wij absoluut niet van plan ooit nog naar NL te remigreren... daarvoor is het genoegen te groot.
(... en Nederland tegenwoordig een te grote politieke puinhoop ![]() )Laatst aangepast door Gorrit; 20-01-08 om 14:42. Reden: Afgesplitst van topic over wonen |
|
|
|
|
|
#2 |
|
VIP Lid
|
Nou Natalka, dat laaste argument begrijp ik niet helemaal, ik herinner me de formatie van het huidige kabinet in CZ, dat heeft lang geduurd en er werd flink met modder gegooid! (nog steeds, hoewel paroubek iets minder "over z'n toeren" raakt)
En de presidentsverkiezingen was een soortgelijke puinhoop! |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Volwaardig Lid
|
De Tsjechen bedrijven hun politiek publiekelijk, wat een groot verschil is met Nederlandse politiek. Daar houdt men de schijn op, maar wij weten (helaas uit ervaring) wat er zich achter de schermen afspeelt. En maak je geen illusies; hypocriete protocollen, bedreigingen, achterbaksheid, vriendjespolitiek en corruptie is meer regel dan uitzondering in Nederland. Maar ja, dat mag men niet zeggen in het ogenschijnlijk oh zo keurige Nederlandje... Waar een klein land groot in kan zijn is een illusie in stand houden... dat wel.
Maar ik moet toegeven dat ik het Tsjechisch niet zó goed beheers dat ik daadwerkelijk alle ins en outs van de tsjechische politiek kan volgen. Een voordeel dus, blijft er nog meer over om van te genieten. Wat niet weet wat niet deert zegt men toch altijd? ![]() |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Actief Lid
|
"Wat niet weet dat niet deert"
Struisvogelpolitiek!! |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Actief Lid
|
Oei, wat een vertrouwen heb je in de medemens... Wat een extreem negatief beeld. Iedereen heeft een bepaald soort macht, ook jij Marcel, maar dat wil toch niet zeggen dat je daar automatisch misbruik van maakt...
Ik wil het graag wat positiever bekijken. De meeste politici doen goed hun werk en de uitzonderingen verpesten het imago van de politiek. Alleen is volgens mij het aantal uitzonderingen in de Tsjechische politiek helaas een heeeeeeel stuk hoger dan in de Nederlandse politiek. De oorzaak daarvan is denk ik dat in 1989 veel oude communistische politici en topambtenaren binnen 1 dag van partij zijn veranderd. Van de communistische partij, in een van de democratische partijen (ODS, KDU-CSL, CSSD etc.) . Ze zitten veelal nog steeds op dezelfde positie met dezelfde "vrienden" om hun heen en houden elkaar nog steeds de hand boven het hoofd. Het duurt volgens mij gewoon nog een generatie wil de politiek en het overheidssysteem qua corruptie en vriendjespolitiek een beetje in de pas lopen bij de West Europese landen... |
|
|
|