het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 27-12-07, 22:02   #1
Nieuw Lid

Harrachov

Hallo,
in de krokusvakantie gaan wij voor de 3e keer naar Tsjechie maar voor het eerst naar Harrachov.
Kan iemand ons een goede skischool aanbevelen? Er zijn er meerdere heb ik begrepen. Op welke dingen moet ik letten?
Ik wil graag vanuit Nederland lessen reserveren voor 6 kinderen in de leeftijd 4-8 jaar.
Alvast bedankt?
grace is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-12-07, 09:24   #2
Super Lid

Maria's avatar

Ik heb zelf goede ervaring met JPK, maar ik weet zeker dat er al meer over geschreven is hier. JPK start bij pension Rotunda en heeft daar een babywei. Succes, Maria
Maria is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-12-07, 14:47   #3
Actief Lid

Skifanaat's avatar

Nationaliteit:
Hoi,

JPK is goed, maar met Classic hebben wij ook goede ervaring. Deze vind je halverwege de winkelstraat en onder bij de stoeltjeslift.
Over het algemeen gaan ze leuk met kinderen om, het zijn vaak jonge mensen die echt hun best doen.
Skifanaat is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-01-08, 20:35   #4
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Pension Verde Rosa - Harrachov

Jaaaah, we gaan. Voor het eerst naar Tsjechie, voor het eerst samen naar de sneeuw. We hebben geboekt, Harrachov, pension Verde Rosa. Kent iemand het? En zijn er nog leuke winkeltjes/restaurants die jullie kunnen aanraden, waar is de beste wellness, kunnen we arresleeën? Kortom ik wil van a l l e s weten Heerlijk, ik kan niet wachten. Alle tips zijn welkom
juliander is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-01-08, 20:54   #5
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
Hoi Juliander,
Leuk hoor, lekker skiën in Harrachov. Op de website van zoover staan goede kritieken over dit pension. http://www.zoover.nl/tsjechie/reuzen...e_rosa/pension
In deze topic kun je van alles lezen over Harrachov http://www.tsjechie.net/board/f23/harrachov-5392.html met reacties van de afgelopen 3 jaar. Deze topic staat helaas in het archief, dus je kunt er geen nieuw bericht bij plaatsen, misschien kan iemand anders nog een andere link voor je vinden. Je kunt ook zelf de zoekfunctie proberen op je interesses. Alvast veel voorpret en een leuke vakantie gewenst!
Esthertje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-01-08, 09:13   #6
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Skiverhuur in Harrachov

Beste lezers,

In februari ga ik met familie naar Harrachov. Na jaren van grote, populaire skigebieden, dit jaar totaal wat anders. Normaal maakte ik me dus ook nooit druk over de skihuur, want kon kiezen uitde nieuwste modellen. Wat zijn jullie ervaringen met ski en schoen huur in Harrachov of in andere plaatsen in Tsjechie. Heb zelf ook ski's, maar als ik ze meeneem, neemt heel de familie ze mee, en dan gaat het zoveel ruimte in nemen!!

Vast bedankt voor jullie reacties!!!!!
Mvgr Raymond
R Verschoor is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-01-08, 12:47   #7
Nieuw Lid

Paulien1978's avatar

Nationaliteit:
Hoi Raymond,
Wij huren altijd bij Classic ski school en nemen via hun ook lessen, zowel in Harrachov als Rokytnice, bevalt ons altijd prima. Ze hebben ook een website: www.classicskischool.cz Gaan jullie voor het eerst naar Tsjechie? En wanneer gaan jullie precies?
Mijn ervaring wat betreft de materialen is dat het prima spul is, het is natuurlijk niet het nieuwste van het nieuwste, maar ik heb nooit problemen gehad. Ik neem zelf wel altijd mijn eigen schoenen mee, zodat je niet op zoek hoeft naar een paar goeie schoenen, maar als je schoenen huurt en ze na 2 dagen toch niet zo lekker vind zitten kun je ze gewoon omruilen.
Groot voordeel van gehuurde skis is wel dat als de sneeuw zo slecht is als vorig jaar je eigen skis niet naar de kloten gaan als je plots op een steen of stuk gras terecht komt.
Paulien1978 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-01-08, 13:49   #8
Actief Lid

Skifanaat's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
R Verschoor schreef:
Bericht bekijken
Beste lezers,

In februari ga ik met familie naar Harrachov. Na jaren van grote, populaire skigebieden, dit jaar totaal wat anders. Normaal maakte ik me dus ook nooit druk over de skihuur, want kon kiezen uitde nieuwste modellen. Wat zijn jullie ervaringen met ski en schoen huur in Harrachov of in andere plaatsen in Tsjechie. Heb zelf ook ski's, maar als ik ze meeneem, neemt heel de familie ze mee, en dan gaat het zoveel ruimte in nemen!!

Vast bedankt voor jullie reacties!!!!!
Mvgr Raymond
Hoi Raymond,

Allereerst welkom op het forum.
Huren gaat prima in Harrochov of omstreken. Er zijn talloze verhuurbedrijven en de kwaliteit is over het algemeen erg goed.
En mocht er inderdaad iets niet goed zijn wordt het zonder probleem geruild.
Oud 16-01-08, 14:51   #9
Actief Lid

Skifanaat's avatar

Nationaliteit:
Hoi,

In Harrachov is heel veel te doen. Nieuw is het bierbad bij de glasfabriek (wellnesss)
Hier kun je voor een paar kronen 20 minuten in een warm bierbad en daarna nog 20 minuten relaxen op een bedje. Uiteraard krijg je zowel in het bad als op het rustbedje een biertje geserveerd. Dit moet je wel reserveren want het kan druk zijn, zeker als je in een vakantieperiode gaat.
Zie hier de link: http://www.sklarnaharrachov.cz/lazneinfouk.php

Verder zijn er talloze winkeltjes, barretjes en restaurants (mijn favoriet is restaurant Praha, heerlijke spareribs !!)
In ieder geval, veel plezier, wat je ook gaat doen.
Oud 16-01-08, 17:49   #10
Nieuw Lid

Nationaliteit:
skischolen in harrachov

1 februari vertrekken wij naar Harrachov. Vorig jaar zijn we daar voor de eerste keer geweest. Onze dochters (7 en 10 jaar ) hebben toen les gehad van JPK. Hier hebben we goede ervaring mee.
We zitten dit jaar in hotel Fit en fun. Weet iemand door wie de lessen daar worden gegeven? JPK? Classic?
manuella is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels