![]() |
|
|
#11 |
|
Moderator
|
Zo is dat.
![]() |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Nieuw Lid
|
Wij zijn afgelopen maand, van 22-12 tot 29-12-2007, naar het reuzegebergte in Tsjechie geweest. Normaal gesproken halen wij het wegvignet net na de grenspost, maar deze was er niet meer aangezien de grenspost verdwenen is.
Wij hebben daarom 3 grote benzinestations aangedaan voor een vignet voor een week. Maar niemand die een vignet voor een week had, slechts voor een jaar was er te koop. En aangezien we slechts een weekje vakantie hebben, hebben wij het risico genomen zonder vignet de weg op te gaan. Is dit vignet afgeschaft? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Legende
|
Dikwijls zijn de kleinste periodevignetten niet verkrijgbaar. Vorige zomer was dit ook het geval.
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Pivonist
|
Morgen vertrek ik, dus wilde ik alvast mijn jaarvignet 2007 van het ruit verwijderen, maar niet nadat ik het bijbehorende recutje aandachtig heb gelezen, met bril! Een jaarvignet 2007 is geldig tot 31-01-2008, dus geen paniek bij de grens.
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Nieuw Lid
|
pinnen in tsjechie voor tolvignet
wij gaan weer naar tsjechie dit jaar weer naar cerny dull. nu moeten we daar altijd een tolvignet kopen voor een bepaalde weg. je koopt dat tolvignet bij een groot benzinepomp vlak voor de oprit van de tolweg.
iemand van jullie bekend met dit stukje waar het tolvignet voor nodig is en weten jullie dan misschien of je daar ook kunt pinnen voor dat vignet? we zitten er namelijk aan te denken om hier geen geld te wisselen bij de bank maar daar in cerny dull pas te pinnen. naar ons idee is dat voordeliger of denken jullie daar anders over? ![]() |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Moderator
|
Bij de meeste Tsjechische tankstations kun je pinnen is onze ervaring, zeker aan de hoofdwegen. Vraag voor de zekerheid even bij je bank of je pas voor het buitenland geschikt is.
Overigens hebben wij wel altijd een klein geldbedrag bij ons voor het geval we toch tegen een pompstation aanlopen waar net de pinautomaat dienst weigert en wij de tank bijna leeg hebben natuurlijk. Je geeft niet aan waar jullie langs rijden dus ik kan nu niet zeggen of en waar je je vignet moet kopen |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Nieuw Lid
|
is dat vignet in heel tsjechie geldig?? of is er voor elke weg apart een tolvignet??
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Moderator
|
Het vignet is in heel Tsjechië geldig, niet voor één bepaalde weg.
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Actief Lid
|
Voor 1000 CSK een vignet gekocht, geldig van 1 december 2007 tot en met 31 januari 2009. Scheelt een hoop gedonder met steeds een ander stickertje, oude eraf peuteren, nieuwe erop.
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Forum Freak
|
Citaat:
|