|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#31 |
|
Actief Lid
|
Freddy bedankt! Op die site inderdaad op 30 april heksen vuur door de brandweer en lampionnenoptocht in Jirikov en zelfs het dorpje Filipov doet mee. Dat belooft wat voor 30 april!
Dus hoef ik geen heksen uit Nederland mee te nemen Pieter.
|
|
|
|
#32 |
|
Lid
|
Wat leuk om te lezen zeg, zo leer je echt dingen over cultuur en gebruiken in Tsjechie.
Maar is dit dan een feest wat alleen 's avonds gevierd wordt? of is dit dan een vrije dag voor alle Tsjechen?
|
|
|
#33 |
|
Actief Lid
|
Als het goed is zijn wij op 30 april in Tsjechie. Ik ben benieuwd hoe ze daar in "ons" dorp mee omgaan.
|
|
|
#34 |
|
Legende
|
Op 30 april is er een heksenverbranding in Hostinné.
Infocentrum Hostinné Náměstí 70, Hostinné 543 71 Slet čarodějnic 19:00 - Slet čarodějnic na náměstí, průvod městem na koupaliště, vyhlášení nejlepších čarodějnic Misschien kunnen we daar reeds een voorproefje van de meeting meemaken. Er zijn daar toch een aantal meetinggangers in de buurt.
|
|
|
#35 |
|
Actief Lid
|
Volgens mij is er in Trutnov (maar ik heb ook al eens cerny dul horen vallen) ook een heksenverbrandingsfeest.
foto's van vorig jaar staan op deze link... www.dktrutnov.cz/fotogalerie/carodejnice-2007/ Maar als dit wat is in Hostinne zitten we dichtbij en wil ik zeer zeker gaan kijken. ![]()
|
|
|
|
#36 |
|
Actief Lid
|
het volgende vond ik over het heksenverbrandingsfeest in trutnov aankomende 30 april 2008...
ČARODĚJNICE Kulturní akce Od: 30.4. 2008 Do: 30.4. 2008 Místo: odchod lampiónového průvodu od Národního domu ve 20.15 hodin Pořadatel: Dům kultury Trutnov a Středisko volného času v Trutnově ve spolupráci s TJ Lokomotiva Trutnov a Country clubem Bonanza WWW: http://www.dktrutnov.cz Oslavu všech čarodějnic (zejména pro děti) pořádají Dům kultury Trutnov a Středisko volného času v Trutnově ve spolupráci s TJ Lokomotiva Trutnov a Country clubem Bonanza. Máte-li zájem zúčastnit se této akce, tak neváhejte, ve středu 30. dubna vezměte lampión a přijďte k Národnímu domu. Ve 20.15 hodin odtud vyjde lampiónový průvod, který bude putovat po České čtvrti směrem na Nivy. V areálu TJ Lokomotiva Trutnov bude pro děti připraveno několik soutěží, her a úkolů. Scházet nebude příjemné posezení a občerstvení s možností opéct si špekáčky u Country clubu Bonanza a k tomu všemu bude hrát Country band Bonanza. K čarodějnicím neodmyslitelně patří i jejich upalování. Těšit se můžete nejen na velkou vatru, ale i na malinkatý ohňostroj. Předpokládaný konec akce ve 23.00 hodin. středa 30. 4. ** odchod lampiónového průvodu od Národního domu ve 20.15 hodin ** program Na Nivách cca od 20.30 hodin ** bez vstupného Mijn tsjechisch is niet erg goed maar de foto's van vorig jaar zagen er erg goed uit.( zie mijn vorige bericht.) heeft iemand deze in trutnov of de viering in hostinne al eens mee gemaakt??? welke zouden jullie aanbevelen?????
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Actief Lid
|
Hier dit jaar( echt in alle dorpen) weer het jaarlijks spektakel,vooral veel drank in de openlucht en natuurlijk de barbeque...hopelijk is het net als afgelopen jaar droog en aardig warm weer zodat we lekker kunnen afzakken tot in de late uurtjes
![]() |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Actief Lid
|
dat deden wij vroeger ook, ongeveer 25 km ten noorden van melnik, in het dorpje zaksin, een heel mooi beeld om te zien.
ik hoop dat als we zaterdag naar tsjechie vertrekken het ook weer mogen mee maken en dan zal ik er ook wel wat fotos van maken ![]() |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Actief Lid
|
Heksen verbranding
En ja hoor we hebben het meegemaakt
? De heksen verbranding {het heksenfeest ] s'middags was er feest voor de kinderen in Hostinne ,al de kinderen mochten verkleed als heks en ik werd begeleid door twee super heksen Romano heks en Krisstof heks een heel kleintje maar hij speelde zijn rol goed ,er waren spelletjes georganiseerd waar de kids volop van genoten ,een spinrag om doorheen te klimmen ,grabbelen en graaien ra ra wat voel ik daar toch, een heksen parkoers .En daarna riep de opperheks al de heksjes bij elkaar voor de lampion optocht naar het dorp om de achtergebleven bescherm heksjes op de vangen en de valse heksen al schreeuwend te verjagen.Daarna togen we terug naar het veld om de traditie voort te zetten de vlam in de vuurstappel met de heks erop ,de kinderen vonden prachtig ,en om het feest compleet te maken werden de worsten uit de tas gehaald van pa en ma en werden deze gebraden onder het genot van de warmte van de vuurstapel waar de heks is verbrand .Hierna zijn wij naar křenov gereden en daar was de buurman ook volop aan het worsten braden, en ook daar hebben wij nogmaals volop van genoten onder het genot van de rust van de avond ,het knetteren van het vuur de gezelligheid van onze buurtjes en een pivo ,voldaan en met een geluk gevoel zijn we die avond ons mandje ingedoken.
|
|
|
|
#40 |
|
Forum Freak
|
|
|