het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 13-11-07, 19:46   #41
Rijk&
Gast

Dat doe we ook Feertje, Alleen dat 'optrekje' dat is een grapje. Dat kan overal in Tsjechië staan, Althans Bohemen of het Ruezengebergte. En telkens als we daar op vakantie zijn gaan we ook altijd een kijkje nemen bij te koop staande verblijven die wij iets hebben om er lang van te gaan genieten. Echter DAT en(ig)e optrekje hebben we nog niet echt gevonden.

Oké er zijn er een paar waar ik de voorkeur aan zou geven, maar helaas verwijs ik voor de reden naar mijn voorgaande bericht.
  Bericht citeren in antwoord
Oud 13-11-07, 19:48   #42
Actief Lid

feertje22's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Rijk& schreef:
Bericht bekijken
Echter DAT en(ig)e optrekje hebben we nog niet echt gevonden.
Wij ook niet Rijk, hebben er wel intensief naar gezocht maar helaas.
Dus dan toch maar een kavel kopen en je eigen droom zelf maar bouwen!
feertje22 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-11-07, 20:17   #43
Rijk&
Gast

Nee, wij zijn echt opzoek naar iets met een echt Tjeschische uitstraling en het liefst aan de rand van een dorp met voldoende grond vanwege onze honden. Dus onze zoek criteria zijn redelijk hoog, dat we verbouwen moeten is omdat we een hoge comfort wens hebben. Ik heb ooit zelf gebouwd, maar dat ligt ver achter me.

Ik weet dus als we iets vinden dat het twee of drie keer de vraagprijs gaat kosten uiteindelijk, maar we blijven zoeken. BTW. Ik ga er dus heen om te rentenieren, niet om er nog een boterham te moeten verdienen.

En mocht het toch een grote boerenhofstede worden dan zou er een mogelijkheid zijn om iets met verhuur te doen, maar eerlijk gezegd liever niet.
  Bericht citeren in antwoord
Oud 12-01-08, 18:56   #44
Actief Lid

C.Berendse's avatar

Nationaliteit:
Lees net dit topic en ben nieuwsgierig naar Anja en Aad. Hoe is het met de verhuizing en wonen jullie nu al in Tsjechië?
C.Berendse is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-01-08, 09:11   #45
Nieuw Lid

Nationaliteit:
reactie op lakida

Beste Lakida,
Ik zit in hetzelfde bootje wat jou betreft met mijn kinderen; kan ook niet zomaar vertrekken
vanwege ex-man.
Hoe zouden jullie scholing voor de kinderen oplossen? Ik begrijp dat er alleen in Praag een internationale school is en dat zal ook wel pryzig
zijn. groeten
joslin.ruis is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-01-08, 14:49   #46
Nieuw Lid

Anja B.'s avatar

Nationaliteit:
Citaat:
C.Berendse schreef:
Bericht bekijken
Lees net dit topic en ben nieuwsgierig naar Anja en Aad. Hoe is het met de verhuizing en wonen jullie nu al in Tsjechië?
Leuk dat er interesse is in onze plannen.
Helaas wonen wij op dit moment nog in Nederland.
Wij wachten op de verkoop van ons huis en als dat verkocht is vertrekken wij direct naar Tsjechie.
Alles is verder geregeld, tekeningen zijn klaar, de verbouwing kan in principe beginnen.
Zie onze vorderingen op: www.pensionnovyden.com

Wie via de website z'n e-mail adres aan ons toestuurt, houden we automatisch op de hoogte van al onze vorderingen.
Anja B. is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 13-01-08, 21:51   #47
VIP Lid

semabyt's avatar

Nationaliteit:
Er zijn in praag meerdere internationale scholen, de meest bekende zal de american internationalschool in P6 wel zijn, maar er zijn ook twee engelse scholen (ao. de riversideschool,aan de rand van praag) en ook nog een duitse school. Er was een nederlands kinderschooltje, hoe het daar nu mee stat weet ik niet.

Maar zoals al gezegd, je moet er veel geld voor neerleggen!

Pieter
semabyt is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-01-08, 07:46   #48
Actief Lid

Arthur's avatar

Op een dag zou ik graag in Tsjechië gaan wonen! Een dag, veel later. Voorlopig werk ik hier dus moet ik hier blijven. Spreek ook nog niet voldoende Tsjechisch om daar te kunnen werken. Maar hoe dan ook probeer ik dan maar van Nederland en Tsjechië het goede te 'nemen' in mijn leven en het minder goede gewoon te negeren.
Arthur is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-01-08, 08:42   #49
Actief Lid

C.Berendse's avatar

Nationaliteit:
Als het aan mijn man ligt vertrekt hij morgen naar Tsjechië.
Voor mij ligt dit moeilijker. Twee maanden is echt de max voor mij, dan slaat het heimwee toe naar kinderen en kleinkinderen en mis ik het sociale leven in Nederland. In de zomer valt het nog wel mee, dan komen de kids met nageslacht op vakantie bij ons en kunnen we lekker in de tuin werken en de hele dag buiten zijn. In de winter is het lastig, dan slaat de verveling toe na drie weken van kachels aanmaken, hout halen, kolen scheppen en binnen zitten vind ik het wel genoeg. Als het sneeuwt is het wel leuk maar ook niet weken lang iedere dag!
Maar als we dan in Nederland zijn heb ik na twee weken alweer heimwee naar Tsjechië!
C.Berendse is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-01-08, 15:11   #50
Actief Lid

feertje22's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
C.Berendse schreef:
Bericht bekijken
In de winter is het lastig, dan slaat de verveling toe na drie weken van kachels aanmaken, hout halen, kolen scheppen en binnen zitten vind ik het wel genoeg. Als het sneeuwt is het wel leuk maar ook niet weken lang iedere dag!
Maar als we dan in Nederland zijn heb ik na twee weken alweer heimwee naar Tsjechië!
Heeft dat niet te maken met de taal?
Ik denk nl. dat die verveling veel minder zal zijn als je echt veel sociale contacten hebt in Tsjechië. Dat kunnen andere nederlanders zijn maar natuurlijk ook Tsjechen, mits je de taal maar beheerst.
Geissoleerd op een eilandje wonen is natuurlijk niet wat je moet doen in een ander land, maar uiteindelijk ook niet in je eigen land of waar je ook bent.
feertje22 is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels