|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#21 |
|
Actief Lid
|
Ik heb wel een keer een heksenoptocht gezien en volgen mijn jongste dochter kan dat heel goed op 30 april zijn geweest. Wij zijn toen niet blijven kijken want Nadja (kleindochter) was bang.
Het lijkt me een goed idee om wat heksen te verbranden op dat veld. Als M en F het goed vinden?
|
|
|
|
#22 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
![]() Ik denk dat je mij ook "geholpen" hebt, ik moest alle foto's nog verkleinen naar 250kb. Hier nog een paar foto's: Heksenfeestforum1.JPG Heksenoptocht Heksenfeestforum2.JPG De brandweer speelt weer eens pyromaantje Heksenfeestforum3.JPG Een lief klein heksje |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Legende
|
Lina, je weet dat ik nog veel meer foto's hiervan heb, ook van de andere heksenverbranding en van het jaar ervoor met dat "verdwijngebeuren" achteraf.
Maar dit feest hier is zeker niet in alle dorpen zo uitgebreid. Het was een hele belevenis, de stoet, het muziekcorps, het kinderzingen op het plein, de publieke belangstelling,de gezamelijke stoet, het ontsteken van het vuur, het orkest op de aanhangwagen, de pivo en het braden van de worstjes. Teveel om allemaal uitvoerig te bespreken...
|
|
|
#24 |
|
Actief Lid
|
Hartstikke leuke foto's! bedankt jullie!
Ik ga nog wat speurwerk doen in ons dorp of omgeving want ik wil 30 april heksen zien! Er zijn toch mensen op dit forum die ook in het linkeroortje ziiten, b.v. Mikolasovice. Zijn daar ook heksenfeesten?
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
VIP Lid
|
Ik heb geen idee hoe het dorpsfeest er elders uitziet, maar weet net als jij Freddy dat het in Strazkovice erg leuk is om eens mee te maken. Ik las ergens ook een post van Loek dat er in ons nieuwe dorp (ahum stad) iets van een heksenfeest moet zijn. Ik geloof dat ik dan elders verblijf.
Citaat:
Laat es zien? ![]() |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Moderator
|
Bericht 13-01-08 om 13:31 aangepast door Gorrit. Reden: Hyperlink toegevoegd |
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Legende
|
Citaat:
Wat denk je hiervan ? kultura jirikov . Doorscrollen tot 30 april !!! Dit is wel van vorig jaar, maar waarom zou dit ook dit jaar niet doorgaan. Uitkijken naar de nieuwe cultuurkalender dus. De datum blijft 30 april.
|
|
|
|
#28 |
|
Legende
|
Ik zag wel nog twee achterlichten van de wagen hoor!
Dit zijn enkele foto's van die bewuste heksenverbranding.
|
|
|
#29 |
|
Actief Lid
|
Ik ben nog niet zo thuis in al die Tsjechische plaatsnamen.....
Is er zo'n heksenfeest ook in de buurt van Javornik (rudnik) ? want daar zijn wij op 30 april. Het liefst met veel gezelligheid optocht enzo voor de kids, want met zo'n ventje van 5 jaar blijf ik niet de hele avond aan de Pivo . Ik had wel foto's van trutnov gevonden maar weet niet waar dat gehouden wordt in Trutnov.
|
|
|
|
#30 |
|
VIP Lid
|
Freddy bedankt! Had notabene ook op die site zitten kijken maar blijkbaar niet lang genoeg!
n carla, neem jij wat hksen mee uit NL? (of geen ruimte meer in de auto, dan toch maar die LIAZ van de overburen!) Pieter |
|
|
|