|
|
#21 |
|
Nieuw Lid
|
Werken bij Accenture in Praag
Beste Floris,
alles bij elkaar vind ik het een behoorlijk sterk verhaal. Ik werk al meer dan een jaar bij Accenture in Praag 4 en moet nog een manager tegenkomen die niet belangstellend en behulpzaam is voor zijn mensen. Ik zal niet zeggen dat alles fantastisch is, maar gewoon zoals ieder normaal commercieel bedrijf, in Tsjechië, in Nederland of waar dan ook. Je bent volwassen en je kunt dus niet verwachten dat je werkgever alles voor je regelt buiten het werk. Ik heb dezelfde aannemingsprocedure gevolgd als jij. Beloftes die gedaan werden zijn nagekomen (telefoon regelen ? Dat kun je toch zelf ? Dat verwacht je toch niet van een werkgever ??). Ik hoop dat de andere mensen op het forum wijs genoeg zijn om in ieder geval zelfonderzoekend te zijn en hun eigen conclusies te trekken gebaseerd op hun eigen bevindingen. Sorry, maar de meeste negatieve berichten klinken mij te veel als mensen die gefrustreerd zijn omdat hun zelfverwachtingspatroon wellicht niet reeel is. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Nieuw Lid
|
Ik werk nu bijna 4 maanden voor dit bedrijf. Ik had veel erger verwacht maar natuurlijk heb ik niet dezelfde problemen gehad als sommige posters hier (ziektes, blessures, etc.) Behalve een paar problemen met payroll valt alles erg mee. Ik schrijf dus over mijn ervaringen, natuurlijk kunnen die van andere mensen anders zijn.
|
|
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Nieuw Lid
|
Zoals elk bedrijf heeft ook Accenture zijn slechte managers. Die van jou is misschien één van de betere klontjes in de brij, die van Floris had eerst een paar jaar werkervaring moeten opdoen in plaats van direct in haar eerste baan managertje te spelen, en die van mij is al de meest incompetente troela op de wereld. Dus het treffen van een goede manager is puur geluk.
Vanzelfsprekend zijn de meesten van ons intelligent genoeg om zelf een telefoon te regelen. Het gaat hier alleen om het feit dat er dingen worden beloofd (of door Launch Offshore, of door Accenture) die pertinent niet worden nagekomen. Als zij zeggen dat ze je er mee zullen helpen, maakt niet uit of je het zelf zou kunnen of niet, moeten ze dat doen, punt uit. Accenture weet dat Tsjechie niet het meest toegankelijke land op aarde is, de taal is een grote barriere, vandaar dat ze aanbieden je te helpen. Als ze vervolgens jou niet (geheel) helpen, weet je als nieuweling niet waar je heen moet. Een groot internationaal bedrijf als Accenture zou beter ingespeeld moeten zijn op zijn erg vele buitenlandse werknemers, hun cultuur en hun werkethiek, een ding wat ze totaal niet zijn. Toen het Vie project begon stond half Accenture te trillen op z'n benen, omdat ze domweg niet wisten hoe om te gaan met (zoveel) Nederlanders, zoveel mensen die eisen wat hun toe komt, die alles behalve op hun mond waren gevallen. Erg leuk om te zien, om eerlijk te zijn. Maar het laat ook zien dat Accenture geen flauw benul heeft hoe om te gaan met de verschillende culturen. Ook in dit geval gaat het waarschijnlijk vaak goed, maar ook vaak fout. Beide kanten moeten gehoord worden zodat mensen hun eigen mening kunnen vormen. Accenture is een leuk bedrijf om voor te werken als je een 'werkbij' bent. Ik heb zelf met het hoger management gesproken en er werd botweg gezegd dat ze teveel mensen hebben met een hogere opleiding, HBO of WO. Deze mensen, volgens het management, willen te veel, te snel doorstromen en verwachten te uitdagend werk. Allemaal dingen die Accenture niet kan bieden op zo'n grote schaal. Als je het dus niet erg vind om een paar jaar als een aapje te werken, en als je in je eerste paar jaar geen grote kansen en uitdagingen verwacht, is Accenture prima voor je, ze staan om je te springen. Wil je carrierekansen en uitdagingen, ga op zoek naar een ander bedrijf, aangezien Accenture zelf al toegeeft dat ze je dit niet kunnen bieden. Ook al zijn mensen gefrustreerd en schrijven zij hier hun verhaal, dat betekend niet dat zij hun verhaal niet mogen vertellen. Nieuwelingen moeten weten wat hen zou kunnen overkomen, tenslotte. Het zou niet eerlijk zijn Accenture helemaal de hemel in te prijzen, terwijl er duidelijk dingen verbeterd moeten worden. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Nieuw Lid
|
Een vriendin van mij attendeerde mij over werken voor Unilever via Accenture in Praag. Het lijkt mij heel interessant, maar als ik al die verhalen lees krijg ik wel een beetje twijfels..
![]() Raden jullie het echt af om vai Accenture te werken en hoe meld je je eigenlijk aan voor een vacature bij Accenture? Amilona |
|
|
|