![]() |
|
|
#21 |
|
Legende
|
Je kan zelf ook tijd en plaatsen veranderen,als je de website hebt kan je kiezen uit Engels of Duits, vertrek- en aankomstplaatsen, uur en datum.
Wat wil je nog meer ? Dat ik met jullie meega ? Daarvoor is het nog een paar maanden te vroeg. ![]() |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Actief Lid
|
Waar gaan jullie heen in Pardubice? Ik vertrek morgen weer naar Pardubice. Daar woon en werk ik ook. Ben even een weekje in Nederland geweest. Wij gaan met de auto, die is weer aardig volgeladen met kado's en lekkers uit Nederland. Dan kunnen we de komende tijd weer mee vooruit. Veel is er voor collega's van mijn partner. Veel plezier in ieder geval.
De weg vanaf het vliegveld naar het Centraal station in Praag is ook nog een leuk reisje. Hebben jullie die route al? ![]() |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Volwaardig Lid
|
Hallo Ricardo.
Ja , ik weet nog dat jij werkt en woont in Pardubice. Wij blijven daar tot maandag 14 januari en we logeren in Pension Nap. Dat is achter het ijsstadion. Wij gaan vrienden bezoeken en wat er precies op het programma staat, weet ik niet. Is altijd een verrassing. Een ding is geen verrassing: we gaan op kraamvisite. En papa Petr werkt in Pardubice bij Emado, kantoorartikelen. Jij hebt het ook nog over centraal station van Praag. Ik ben in de veronderstelling, dat de treinen vanaf het vliegveld vertrekken! Of is dat te simpel gedacht. Ennu........stel, dat we een paar uurtjes over hebben is het misschien wel leuk om elkaar een keer te ontmoeten, ergens in een leuke kroeg ofzo. Ken jij cafe Bayer? |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Volwaardig Lid
|
Jeetje Freddy.....................een beetje een zwak excuus.
Sinds wanneer is het te vroeg om naar Tsjechie te gaan? Maar je zit natuurlijk achter/voor je warme radiatoortje en wil daar voorlopig niet vandaan !!!!! We gaan wel off-topic zo, hoor! |
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Volwaardig Lid
|
Citaat:
grt, Dennis ![]() |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Actief Lid
|
Hoi Robineke,
Vanaf het vliegveld is er geen directe treinverbinding met het centraal station. Even kort:1. in aankomsthal staat glazen hokje. Voor paar kroon (20 of 30) buskaartje halen naar centraal station. Deze is 75 minuten geldig met overstappen. 2. naar buiten naar bushalte plaats en busnummer 119 nemen naar 'Dejvicka' . 20 min in de bus zitten/staan als het druk is. 3. Bij Dejvicka (eindpunt bus) uitstappen en achter de mensenmassa aan de trap af naar de metro. 4. De metro A in richting 'Muzeum' en dan overstappen op metro C richting 'Hlavni Nadrazi'. 5. treinkaartje kopen in de stationshal en dan de trein halen volgens tijdschema die je al hebt. Dit duurt als alles mee zit toch zeker 45 minuten vanaf het vliegveld. Neem ook ene trein aangeduid met R of EC. Dat zijn de treinen die niet veel stoppen en binnen 1 uur in Pardubice zijn. Misschien is het leuk om in cafe Bajer even een kop koffie te nemen. Laat het maar weten. Dan moeten we even een telefoonnummer uitwisselen. Ik stuur wel een prive mail. Groeten |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Volwaardig Lid
|
Dennis, bedankt voor je reactie en Ricardo, met deze uitgebreide informatie gaat het allemaal zeker lukken.
Ik wacht je mailtje wel af en als we tijd hebben, neem ik zeker contact met je op. Goede reis morgen. Ineke. |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Nieuw Lid
|
Hallo.
Ik ga 22 januari met het vliegtuig naar Praag en nu is het de bedoeling met het openbaar vervoer naar Spindleruv Mlyn te gaan. Uit de infomatie van ricardo weet ik al dat ik bus 119 moet pakken naar Dejvicka, vervolgens de metro A richting Muzeum en dan metro C richting Hlavni Nadrazi. Nu weet ik ook dat waarschijnlijk het beste station Vrchlabi is, maar moet ik dan wel eerst naar Hlavni Nadrazi? Weet misschien iemand een site waarop staat hoe de treinreis verloopt ivm reistijd, overstappen, kosten etc? Graag een site in het Nederlands, Duits of Engels?!?! Of is het misschien zo dat een busreis naar Spindleruv Mlyn handiger c.q. sneller is? Tot nu toe weet ik alleen dat een privetaxi daarheen €117,-- is. en dat is niet helemaal de bedoelingmvg, David. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Legende
|
Op de site van Ceske drahy kan je alles van dag tot dag en van uur tot uur bekijken. In het Engels en het Duits en natuurlijk in het Tsjechisch. Succes. Ook busverbindingen staan er aangegeven.
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Super Lid
|
Als ik met het vliegtuig ga, dan neem ik vanaf het vliegveld bus 100 naar metrostation Zlicin. Dit is het begin van de metrolijn. Je blijft gewoon zitten tot het eindpunt Cerny Most. Daar neem je de bus naar Spindleruv Mlyn.
Kosten : ongeveer Kc 200?? Maar dat weet ik niet zeker. Tot Vrchlabi duurt de reis ongeveer 3 1/2 uur, maar de bus rijdt door tot Spindleruv Mlyn. Gasten van ons hebben vanaf Vrchlabi eens geprobeerd met de trein in Praag te komen. Dat was geen succes. |
|
|
|