![]() |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Gefrituurde bloemkool en champignons
wie heeft er al die lekkere hapjes gegeten die men kan bestellen met een pivo nl de gefrituurde bloemkooltjes en champignons
wie deze thuis zelf wil maken hier het recept bloem pils peper zout cayenne de bloemkool in kleine roosjes ! versnijden want ze moeten op korte tijd garen de verhouding bloem en pils moet je zien want het is de bedoeling dat je een dikke liquide coating verkrijgt dan dompel je de groentjes erin en daarna laat je ze frituren op 180 graden tot ze goudbruin gaar zijn smakkelijk |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Ik heb de bloemkool wel gegeten, maar als hoofdgerecht met aardappels en tartarska.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Super Lid
|
Vorig jaar idd die bloemkool gegeten, heerlijk!
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Super Lid
|
hm, hetzelfde?
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Super Lid
|
Nee, volgens mij niet hoor, omdat die heel snel gaar zijn. Voorgaren worden ze slap van!
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
VIP Lid
|
de bloemkool niet in te kleine roosjes verdelen, 5 a 10 minuten voorkoken en vooral niet vergeten kummel in het kookwater te doen. Niet in het kookwater laten staan, dan worden de roosjes alsnog zacht.
Ook aardappelen worden in gekookt in water met kummel (en peterselie) |
|
|
|
|
|
#10 |
|
VIP Lid
|
Kleine hele of stukjes van grotere champignons hoeven niet voorgegaard te worden. Kunnen na dompeling in het beslag zo in de frituur.
En je hoeft het ook niet bij bloemkool en champignons alleen te laten. Stukjes worteltjes, stukjes paprika, stukjes selderij, etc doen dit ook uitstekend. Ik heb zelfs wel stukjes ui en rolletjes prei meegebakken. De grap is, dat wat je frituurt ingekapseld wordt in het redelijk stevige beslag. Het beslag wordt gekleurd en de inhoud wordt gegaard. Groente blijft lekker beetgaar. Hangt van je smaak af, wat jij lekker vindt. |
|
|
|