|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Volwaardig Lid
Nationaliteit:
|
Aangename kennismaking
Hallo allemaal,
ik ben ook nieuw hier.Niet helemaal nieuw, want ik ben al vaak op de site terechtgekomen door mijn "passie". Diezelfde passie als jullie hebben. Ik ben een 18 jarige Belgische en ben eigenlijk gefascineerd geraakt door Tsjechië door het veldrijden. Veldrijden en wielrennen in het algemeen eigenlijk is de familiehobby waar ook ik mee opgegroeid ben. Door Radomir Simunek ( Ik krijg de Tsjechische karakters er niet opgezet) ben ik een 2-tal jaar terug informatie gaan opzoeken over zijn land. Het was liefde op het eerste zicht. Heel toevallig volgde er dan ook een reis naar Tsjechië. Prachtig!!! Ik ben ook van plan om de Tsjechische taal te leren. Waarschijnlijk ga ik het proberen met de TalkNow cd-rom. Ik was eigenlijk meer op zoek naar boek voor zelfstudie, maar ik heb daar nog niet veel over gevonden. Dus TIPS zijn altijd welkom, maar ik kan mss best eerst dit forum afzoeken. Als er nog vragen zijn, shoot! Nog eens een aangename kennismaking en mijn beste wensen voor 2008. Bericht 05-01-08 om 13:34 aangepast door Specialized. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Moderator
|
Welkom Specialized!!
![]() Over al je vragen is al eens iets gepost. Probeer daarvoor maar eens de zoekfunctie uit. Maar wees ook niet bevreesd te vragen als je iets niet kunt vinden (wat ik me bijna niet voor kan stellen). Veel plezier |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Legende
|
Welkom, maar was jij soms vroeger op het forum als Crossfan ?
|
|
|
#4 |
|
Volwaardig Lid
Nationaliteit:
|
Crossfan was ik, ja. Maar door tijdsgebrek ben ik een lange tijd niet meer hier geweest. En daarbij nog dat ik het e-mailadres van toen niet meer heb.
Daardoor ben ik maar helemaal opnieuw begonnen. Ik ben namelijk niet echt een computercrack. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Nieuw Lid
|
Tsjechisch leren
Hoi,
je verhaal spreekt me aan omdat je je in feite ook volledig uit eigen beweging in Tsjechië bent beginnen interesseren, zonder een al te manipulatieve aanleiding (dat klinkt negatiever dan bedoeld). Daarbij komt dat je ook nog studente bent, dus dat zijn toch wel twee erg herkenbare zaken voor mij. Ik heb een stevige basis van de Tsjechische (spreek)taal reeds onder de knie. De inspanningen daartoe vielen best nog wel mee. Net voor aanvang van mijn studies vertaler-tolk Frans-Tsjechisch wou aan de Hogeschool Gent ben ik een maand in Tsjechië gaan werken tegen 'Kost en Inwoon'. Ik had het geluk dat dat bij een Belgisch-Tsjechische familie was en dus - zeker omdat ik nog geen enkele basis had - nog kon terugvallen op mijn Nederlands. Na die maand sprak ik al een klein mondje (bescheiden) Tsjechisch. Mijn studies heb ik reeds na een half jaar stopgezet. Me wat blindgestaard op het Tsjechisch en al de rest als ondergeschikt bevonden, mijn resultaten waren er ook naar. Nu dat was volledig mijn eigen fout. Mijn passie voor Tsjechië is gigantisch dus niks kon me ervan weerhouden ook in 2006 voor 5 weken daar te gaan werken. Met die beperkte theoretische basis heb ik toch enorme progressie kunnen boeken bij verder verwerven van de praktische competenties. Voordien, tussenin en na die periode ben ik alles bijeen nog een 4tal keer voor een kortere periode naar Tsjechië geweest. Waar ik naartoe wil is... ik vind het fantastisch dat je de taal wil leren, maar louter (virtuele) boekenkennis maakt het niet echt makkelijk om snel en efficiënt een praktische basiskennis Tsjechisch te verwerven. Uiteraard kan en mag ik niks vergelijken waar ik geen weet over heb, maar wie weet kan je inspiratie opdoen uit mijn verhaal... en vooral uit dat van velen voor mij... Veel succes!!! ![]()
|
|
|
#6 |
|
VIP Lid
|
welkom op het forum
![]()
|
|
|
|
#7 |
|
Moderator
|
De account van Crossfan is door het forumbeheer opgeheven en samengevoegd met die van Specialized. Alle berichten van Crossfan zijn terug te vinden bij Specialized.
Ook al ben je niet helemaal nieuw, het warme welkom bliijft!! ![]() |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Volwaardig Lid
Nationaliteit:
|
Bedankt voor de goede raad. Ik zal er zeker rekening mee houden. Misschien ga ik wel een half jaar naar "Praha" om daar te studeren. Een soort van uitwisselingsprogramma.
|
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Nieuw Lid
|
Citaat:
ik hoop over een tweetal jaartjes ook op Erasmus te gaan, al zal dat bij mij niet in Praag zijn. (ik studeer SW aan Hogent). grtzz Pét'a
|
|
|
|
#10 |
|
Volwaardig Lid
Nationaliteit:
|
Ik studeer momenteel voor Handelsingenieur aan de UHasselt. Jaja "de Limburg", maar dat hebben de limburgers niet graag dat je dat zegt.
|
|
|