![]() |
|
|
#132 |
|
Super Lid
|
Het weer in Tsjechië
Uit de Telegraaf:
Storm eist levens in Europa KEULEN - De voorjaarsstorm die zaterdag over West- en Midden-Europa raast, heeft aan zeker acht mensen het leven geëist in Duitsland, Oostenrijk en Tsjechië. In Oostenrijk kwamen vier mensen om het leven, in Duitsland en Tsjechië ieder twee. De storm met orkaankracht, die de naam Emma heeft gekregen, bereikte in de Alpen hier en daar uitschieters tot 190 kilometer per uur. In Tsjechië kwam een 11-jarig meisje om toen een boom op haar viel, een 80-jarige man werd gedood nadat een dak op hem was gewaaid. In alle drie landen kampten de spoorwegen met problemen. In delen van Oostenrijk en Tsjechië zaten tienduizenden mensen zonder stroom. Laatst aangepast door PuNkEnStEiN; 01-03-08 om 16:01. Reden: Bericht ingekort tot voor Tsjechië relevante delen. |
|
|
|
|
|
#134 |
|
VIP Lid
|
Hier stormde het inderdaad behoorlijk, overal liggen omgewaaide bomen, daken die kapot zijn of totaal verdwenen en omgewaaide stroompalen.
Hier was de stroom ook uitgevallen, het duurde bijna 6 uur voor dat weer in orde was! Nu waait het nog wel hard af en toe, maar komt ook af en toe het zonnetje door! |
|
|
|
|
|
#135 |
|
Actief Lid
|
wij komen net terug uit Tsjechië maar hebben er erug! veel last van de storm(orkaan) gehad. je voelde de auto helemaal heen en weer slingeren.
|
|
|
|
|
|
#137 |
|
Lid
Nationaliteit:
|
Hier in NL waaide het idd al erg hard, in Brabant is het gelukkig bij wat afgewaaide takken gebleven (zover ik heb gehoord), maar het is tragisch dat er hierbij weer mensen omkomen..
![]() |
|
|
|
|
|
#138 |
|
Actief Lid
|
Hoorde net van mijn vrouw die in ons huisje in Senohraby u Prahy zit met een vriendin.
Dat het daar ook behoorlijk heeft gestormd, op de hoofdweg van ons dorpje zijn een groot aantal bomen omgegaan. Ze vertelde dat ze er wat foto’s van had gemaakt, ben zeer benieuwd. Ook daar is spraken van stoom uitval dan weer wel en dan weer geen stroom. Boeda |
|
|
|
|
|
#139 |
|
Actief Lid
|
Wanneer ik niet met eigen ogen gezien zou hebben, zou ik het niet geloven. Bomen braken als luciferstokjes af, ongelooflijk, dit alles in een tijdsbestek van 5 minuten. De schade bij ons is groot, maar we kunnen nog niet alles inventariseren. Het waait nog steeds hard en er staan nog veel bomen op scherp. Hopen dat het heel snel over is. We zitten sinds vanochtend 10 uur zonder stroom, door een boom van een meter of 30 die ons trafo station geraakt heeft. Gelukkig alleen materiele schade.
|
|
|
|