Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Toerisme - Vervoer
Wegenvignet 2008

Wegenvignet 2008

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 27-12-07, 18:09   #11
PuNkEnStEiN
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Zo is dat.
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-01-08, 07:55   #12
svanvlijmen
Nieuw Lid

svanvlijmen's avatar

Nationaliteit:
Wij zijn afgelopen maand, van 22-12 tot 29-12-2007, naar het reuzegebergte in Tsjechie geweest. Normaal gesproken halen wij het wegvignet net na de grenspost, maar deze was er niet meer aangezien de grenspost verdwenen is.
Wij hebben daarom 3 grote benzinestations aangedaan voor een vignet voor een week. Maar niemand die een vignet voor een week had, slechts voor een jaar was er te koop. En aangezien we slechts een weekje vakantie hebben, hebben wij het risico genomen zonder vignet de weg op te gaan.
Is dit vignet afgeschaft?
svanvlijmen is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-01-08, 08:32   #13
Freddy2005
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Dikwijls zijn de kleinste periodevignetten niet verkrijgbaar. Vorige zomer was dit ook het geval.
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-01-08, 19:02   #14
Macek
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
Morgen vertrek ik, dus wilde ik alvast mijn jaarvignet 2007 van het ruit verwijderen, maar niet nadat ik het bijbehorende recutje aandachtig heb gelezen, met bril! Een jaarvignet 2007 is geldig tot 31-01-2008, dus geen paniek bij de grens.
Macek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-01-08, 12:28   #15
ingrit
Nieuw Lid

Nationaliteit:
pinnen in tsjechie voor tolvignet

wij gaan weer naar tsjechie dit jaar weer naar cerny dull. nu moeten we daar altijd een tolvignet kopen voor een bepaalde weg. je koopt dat tolvignet bij een groot benzinepomp vlak voor de oprit van de tolweg.
iemand van jullie bekend met dit stukje waar het tolvignet voor nodig is en weten jullie dan misschien of je daar ook kunt pinnen voor dat vignet?
we zitten er namelijk aan te denken om hier geen geld te wisselen bij de bank maar daar in cerny dull pas te pinnen. naar ons idee is dat voordeliger of denken jullie daar anders over?
ingrit is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-01-08, 12:37   #16
Gorrit
Moderator

Gorrit's avatar

Nationaliteit:
Bij de meeste Tsjechische tankstations kun je pinnen is onze ervaring, zeker aan de hoofdwegen. Vraag voor de zekerheid even bij je bank of je pas voor het buitenland geschikt is.

Overigens hebben wij wel altijd een klein geldbedrag bij ons voor het geval we toch tegen een pompstation aanlopen waar net de pinautomaat dienst weigert en wij de tank bijna leeg hebben natuurlijk.

Je geeft niet aan waar jullie langs rijden dus ik kan nu niet zeggen of en waar je je vignet moet kopen
Gorrit is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-01-08, 13:07   #17
ingrit
Nieuw Lid

Nationaliteit:
is dat vignet in heel tsjechie geldig?? of is er voor elke weg apart een tolvignet??
ingrit is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-01-08, 13:11   #18
Gorrit
Moderator

Gorrit's avatar

Nationaliteit:
Het vignet is in heel Tsjechië geldig, niet voor één bepaalde weg.
Gorrit is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-01-08, 11:29   #19
Jan57
Actief Lid

Jan57's avatar

Nationaliteit:
Voor 1000 CSK een vignet gekocht, geldig van 1 december 2007 tot en met 31 januari 2009. Scheelt een hoop gedonder met steeds een ander stickertje, oude eraf peuteren, nieuwe erop.
Jan57 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-01-08, 12:19   #20
Esthertje
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
ingrit schreef:
Bericht bekijken
iemand van jullie bekend met dit stukje waar het tolvignet voor nodig is en weten jullie dan misschien of je daar ook kunt pinnen voor dat vignet?
we zitten er namelijk aan te denken om hier geen geld te wisselen bij de bank maar daar in cerny dull pas te pinnen. naar ons idee is dat voordeliger of denken jullie daar anders over?
Ik neem even aan dat je het stukje tolweg bedoelt bij Liberec, als je over de grens gaat bij Zittau. Dit stukje tolweg is ongeveer 9 km. Of je kunt pinnen voor een vignet, weet ik eerlijk gezegd niet, maar je kunt hem wel met Euro's betalen (wel iets duurder, dus veel uitgespaard door niet te wisselen, heb je dan niet) Een goede reis alvast en veel vakantieplezier!
Esthertje is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.0.0 - RSS Feed