het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 26-12-07, 14:29   #11
Lid

henkgrol's avatar

Nationaliteit:
Wij zijn donderdagavond (20 december) vertrokken naar Tsjechie. Toen we vrijdag de grens passeerden werden we aangehouden en kregen een drankje (alcoholvrij) en een koek aangeboden. We hebben die hele dag gemerkt dat de tsjechen deze dag als een soort van feestdag zagen. Wij vergeten deze dag nooit meer, zeker gezien het feit dat we ook die dag ons koopcontract hebben getekend. Vanavond gaan we weer terug en verblijven een week in ons nieuwe huis.
henkgrol is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 31-12-07, 12:06   #12
Actief Lid

HeiDi's avatar

Nationaliteit:
Wij hebben dus ook de 21e de grenzen gepasseerd, polen en tsjechie. Wel raar dat je zo door kunt rijden, zonder te stoppen om je pas/id te laten zien. Zonder dat er mensen staan die je heel boos/streng aankijken van... Ben jij het wel op die foto? Wie zitten er allemaal in de auto? Klopt aantal? etc...
HeiDi is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-01-08, 14:10   #13
Actief Lid

loura's avatar

Nationaliteit:
Oh heerlijk lijkt me dat - geen grenscontroles meer.

Vorig jaar duizend angsten doorstaan....

Wij stonden tegen het einde van onze vakantie nog een paar dagen in Jablonec v. Podjestedi... het was de bedoeling dat we van hieruit nog een paar glasblazers zouden bezoeken.

Kijken we op een avond naar het nieuws en horen/zien dat er vogelgriep is uitgebroken in Tsjechié en er een algemeen vervoersverbod voor pluimvee is afgekondigd!

Nou, dat was dat. Ik deed die nacht geen oog dicht...
Ook onze dochters schreven verontruste SMS-jes want ja, wij hebben dus ook altijd een valkparkiet bij ons...

De volgende morgen praten/overleggen. We zaten niet rustig meer.
Zouden we de grens wel overkomen met onze valkparkiet?
We moesten het weten: NU!

Hals-overkop alles ingepakt, de vogel min of meer verstopt en de grens over...

Gelukt!
loura is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-01-08, 10:31   #14
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Vreemdelingenpolitie versterkt controles

De Tsjechische vreemdelingenpolitie heeft na de toetreding tot het Schengengebied de controle op vreemdelingen verscherpt. Een politiewoordvoerster zei dat er informatie is dat vooral in Polen wonende Tsetjenen het wegvallen van de grenscontrole willen benutten om illegaal naar Zuid-Europa te trekken.

De politie voert daarom strengere controles uit op auto's, bussen en treinen. De politie deelde verder mee, dat dit geen éénmalige controle betreft, maar een door de Schengentoetreding bepaalde nieuwe strategie.

radio.cz

Ook in novinky.cz en idnes.cz

Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-01-08, 13:57   #15
Actief Lid

sandra66's avatar

Nationaliteit:
Over het algemeen al jaren geen problemen meegemaakt bij de overgang Rozvadov.
Dit jaar voor het eerst bij Zittau de grens over...heel erg raar om niemand te zien, temeer omdat dit zo'n kleine overgang is...
sandra66 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-01-08, 20:32   #16
VIP Lid

hilde_kees's avatar

Nationaliteit:
Gisteren zijn we teruggekomen en het was wel heel vreemd.
Bij Bautzen waar het altijd druk is geen hobbels , meer, helemaal niets.
Bij Habartice/Zawidow is de slinger zelfs weg, die met het rijden met een flinke caravan net schadevrij gereden kon worden.
Ik denk dat het toch zo een tijdswinst van drie kwartier voor ons is.

Hilde
hilde_kees is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-01-08, 23:44   #17
Actief Lid

C.Berendse's avatar

Nationaliteit:
Wij zitten op 5 minuten van een voetgangers grensovergang. Het omrijden naar de andere grensovergang is nu verleden tijd en scheelt een heleboel tijd. Wij gaan in februari ook eens die nieuwe weg via Praag en Decin proberen, ben benieuwd of dit ons ook tijd scheelt.
C.Berendse is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-01-08, 11:22   #18
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
Geen controle meer!

Aangezien de topic "grenscontroles afgeschaft enz." op slot is gedaan, doe ik het maar zo.
Voor de eerste maal reed ik zondag 6 Januari zomaar Tsjechië binnen, geen grenscontroles, nee niets meer. In mijn beleving de zoveelste teloorgang van het "rijden naar het buitenland", vroeger vond ik het leuker, spannender, aan de grens en helemaal aan een voormalig oostblokland horen in mijn beleving geuniformeerde stuurse figuren te staan met een wapen in de aanslag, de wachttijden neem ik voor lief.
De lege grenshokjes deden mij wat bizar aan en ik vond er geen reet meer aan, heb ik een afwijking of zijn er meer van deze mensen die deze mening delen?
Macek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-01-08, 11:37   #19
Actief Lid

Jan57's avatar

Nationaliteit:
Geweldig

Een dag na de opheffing van de grenscontroles passeerden wij in Zittau beide grenzen. Het scheelt gewoon veel wacht- en dus reistijd. Wel was het vreemd die lege hokjes en de slinger die je nu niet meer hoeft te nemen wanneer je CZ binnen rijdt.
Jan57 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-01-08, 11:43   #20
Lid

henkgrol's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Macek schreef:
Bericht bekijken
Aangezien de topic "grenscontroles afgeschaft enz." op slot is gedaan, doe ik het maar zo.
Voor de eerste maal reed ik zondag 6 Januari zomaar Tsjechië binnen, geen grenscontroles, nee niets meer. In mijn beleving de zoveelste teloorgang van het "rijden naar het buitenland", vroeger vond ik het leuker, spannender, aan de grens en helemaal aan een voormalig oostblokland horen in mijn beleving geuniformeerde stuurse figuren te staan met een wapen in de aanslag, de wachttijden neem ik voor lief.
De lege grenshokjes deden mij wat bizar aan en ik vond er geen reet meer aan, heb ik een afwijking of zijn er meer van deze mensen die deze mening delen?
Ik deel je mening een klein beetje. Ik vond het ook altijd charmant hoor die wachttijden bij de grens. En dan vooral die strengheid, dat uniform en wapens. in feite vind ik er ook 'geen reet meer aan'.
Maar ja, de liefde voor Tsjechie valt of staat niet met een grenscontrole. Ik ben nu wel sneller in mijn duma.
henkgrol is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels