![]() |
|
|
#11 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Woonruimte bij Praag aangeboden voor langere tijd
Ik schrijf dit bericht namens onze Tsjechische vriend Frantisek Francl, ook wel Franta genaamd. Franta heeft een groot huis in Senohraby u Prahy, 28 km. onder Praag, in een landelijke omgeving, wel met een rechtstreekse trein naar het centraal van Praag. Franta heeft een groot huis, waarvan hij de onderverdieping heeft verbouwd tot appartement voor maximaal drie personen. Je hebt dan een eigen voordeur, badkamer met bad, open haard, keuken etc. Franta is een artistieke, onderhoudende persoonlijkheid. Je hebt zeker je privacy, maar hij zou het op prijs stellen als zijn appartement wordt gehuurd door iemand die ook eens een biertje met hem wil drinken.
Voor het totale appartement vraagt Franta een prijs van 8000 kronen per maand, incl. vaste lasten. Ik denk zelf dat het voor studenten een enorme leuke plek is om het echte Tsjechische leven te leren kennen. Franta is een bekende rockartiest geweest in Tsjechië en zo is ook zijn leefstijl: heel veel gezelligheid en veel kan en mag. Je moet wel van dieren houden, want Franta heeft katten, kippen, een hond (en af en toe schapen) en die lopen in de tuin rond waar jouw voordeur is. Mocht je geïnteresseerd zijn, stuur me dan een PM. PS Franta spreekt zeer goed Engels en Duits, omdat hij veel met zijn band heeft getourd. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Nieuw Lid
Nationaliteit:
|
Hallo beste mensen,
Ik begin aanstaande maandag bij Accenture en zoek dus met spoed huisvesting. Ben al aan het rondbellen, maar ik probeer het liefst die makelaarskosten te vermijden. Periode voor een jaar, ben rustig, maar een biertje kan er altijd in. Alvast bedankt! Trouwens, wat is een redelijke huurprijs? Laatst aangepast door Raycer; 02-10-07 om 18:41. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Ik heb dit bericht een tijd geleden op het forum gezet en het is nog steeds van kracht!
http://www.tsjechie.net/board/f14/wo...ijd-15620.html |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Nieuw Lid
|
Studentenwoning gezocht nabij centrum Praag
Ik ben een student aan de economische universiteit van Praag en woon voorlopig op de universiteitscampus in Zizkov. Omdat dit redelijk ver van alles verwijderd ligt (werk, uni en het uitgaanscentrum) en ik het beu ben om mijn kamer met andere te delen, ben ik op zoek naar eigen woonruimte.
Ik zoek een gemeubileerde kamer van tussen de 12 en 20m2, gelegen nabij het centrum (Praag 1, 2 of 3) en de gemeenschappelijke ruimten deel ik bij voorkeur met andere (Engels sprekende) internationale bewoners. Weet iemand misschien een ruimte die momenteel leeg staat, of op korte termijn leeg gaat komen? En kan iemand mij enig advies geven hoe zo'n kamer te vinden (anders dan via-via )?Alvast de beste wensen voor het nieuwe jaar, ![]() Jasper Kusters |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Nieuw Lid
|
studentenkamer
Hoi
vrienden van mij (Belgisch-Tsjechische familie) hebben een appartementsgebouw met studentenkamers (studios) in Praag 2, Na Boiistě 1. Het is op 3 minuten stappen van I.P. Pavlova, op een kwartiertje stappen van Václavské Náměstí, 10 minuten van de cafeetjes aan metrostation Náměstí Míru, en op een boogscheut van discotheek 'Le Mirage', wat een behoorlijk hippe tent is. Mocht je je nog niet kunnen situeren, het is op een hondertal meter van het Dvořákmuseum. en anders moet je maar eens op een plannetje kijken via seznam.cz Ik heb er zelf ook meermaals overnacht en je kan er ongetwijfeld iets supergezelligs van maken. Enkel de bovenste verdieping betreft de studentenkamers, ik meen dat het er 4 zijn, de onderliggende verdiepingen zijn echte (luxe)appartementen. Niet panikeren, er is een veilige lift aanwezig. De concierge, Sacha, is een erg vriendelijke vrouw en alles behalve bemoeizuchtig. Foto's van de studentenkamers zijn er niet, maar je kan wel foto's van de buitenkant van het gebouw bekijken. Je moet goed zoeken want het grootste deel van de foto's zijn van hun pensionnetje op 30 km van Praag. je kan checken op: www.villagineta.cz De man die je best kan contacteren is Philippe Deswarte. Hij regelt het bureaucratische luik van hun familiezaak. De kans dat er nu reeds een appartement vrij is, is wel klein maar je weet maar nooit natuurlijk. wil je meer weten, mag je me altijd een p.m. sturen. Ik stuurde nu een openbaar bericht voor eventuele toekomstige tsjechie.net-bezoekers die de zoekfunctie gebruiken voor dezelfde doelen als jij hier vraagt. Maar volgens de gedragscode vd site mag ik normaal geen contactgegevens plaatsen, dus p.m.'en is de boodschap ik hoop dat je hier reeds iets aan hebt. Zdravím Pét'a |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nieuw Lid
|
Wonen in of net buiten Praag
Hallo Allemaal,
Plan is ook om te gaan wonen en werken in Praag. Heb via de links al veel inspiratie opgedaan op afstand. En plan is om komende weken een keertje lokaal wat te gaan bekijken. Als er nog ideeën zijn voor de ingredienten, - rustig plekje in of net buiten praag ivm geen auto - ruimte en natuur is zeker niet verkeerd - heb nu iets gezien wat rond de 11000CZK 2+KK 50m2 is - Dus denk in deze lijn op het moment! Groet, Patrick |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Lid
|
Patrick,
Zonder auto zou ik als ik jou was dan maar in Praag zelf zoeken, en niet daarbuiten. Hoewel de meeste dorpen goed per bus bereikbaar zijn, is de regelmaat van de aankomende/vertrekkende bussen niet echt groot, met name buiten spitsuren/weekend/feestdagen. Daarbij komt, dat het aanbod van apartementen ook zeer klein is buiten Praag. Dus als je ook werkt (in Praag) en geen auto zult hebben, vooral in Praag gaan wonen! (maar er wellicht anderen die dat met mij oneens zullen zijn.....open deur?? :-))) |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Ik heb nog steeds iets in de aanbieding (niet ik maar onze Tsjechische vriend), kijk op deze link! http://www.tsjechie.net/board/f14/wo...ijd-15620.html
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Nieuw Lid
|
woonruimte
Als kleine opmerking, persoonlijk denk ik dat die 11.000 kroon behoorlijk aan de prijs is... ik betaal voor een 2+kk 60m2 met plafonds van 3m20 op Holandska straat (vrsovice, 3 tramhaltes van namesti miru) 10.500 en dat is behoorlijk centraal met in de spits iedere 3-4min een tram en zelfs 's nachts ieder kwartier een tram... daar zit ik net een half jaar... goed gevonden via EBI in praag. Dus voor buiten praag lijkt me die 8.000 redelijker maar ook 7 moet kunnen.
|
|
|
|