Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Toerisme - Attracties & Bezienswaardigheden
Eerste keer

Eerste keer

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 29-12-07, 21:27   #1
Nieuw Lid

No Limitsss's avatar

Nationaliteit:
Eerste keer

Goedenavond allen,

Wij vertrekken maandag op vakantie naar Duitsland meer bepaald naar Bodenmais,dit ligt slechts 19 km van de tsjechische grens en we zouden natuurlijk graag dit land bezoeken om ons te orienteren op een eventuele vakantie van de zomer van 2008.
Nu willen we ook niet te ver rijden want voor ons drie kleine kinderen is dat ook niet alles.
Dus wie kan ons meer vertellen over de do's en dont's ,en of er iets leuks te doen is in dat bepaalde grensgebied?
No Limitsss is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-12-07, 21:46   #2
Actief Lid

feertje22's avatar

Nationaliteit:
Welkom op dit forum

Hallo no limitssss,

Welkom op dit forum.

Ik heb het plaatsje even opgezocht en zie dat het ongeveer in het midden van Tsjechië ligt. Ik kan je over de omgeving niets zeggen, kom zelf alleen in het noorden van Tsjechië ( Reuzengebergte )

Ga je kamperen of toch in een hotel?

Wat je zeker niet moet doen n Tsjechië is rijden met een biertje op. Ze hebben 0% dus zelfs een rumboon is bij wijze van spreken al teveel. Niet doen dus, al neem ik aan met drie kleintjes in de auto dat je dat zowiezo niet doet.

Zorg voor winterbanden, is in Duitsland niet verplicht maar als je een ongeluk maakt weer wel.

Voor de omgeving zullen andere forumleden ongetwijfeld wel iets kunnen vertellen. Het is een prachtig land in ieder geval

Goede vakantie in Duitsland
Oud 29-12-07, 21:46   #3
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Hallo landgenoot, welkom op het forum. Als je nog niet veel gelezen hebt, weet dan vooral dat lichten voeren overdag verplicht is. Verder lijkt mij, volgens wat de kinderen kunnen, een ritje naar Klatovy wel te doen. En vooral geniet van de rust en de natuur. Drinken als bestuurder is ook niet toegelaten maar ga zeker ergens eten en geniet van de lokale keuken en als je een bob hebt drink een lekkere pivo. Geniet van jullie reis en weet later te vertellen hoe het verliep.

Citaat:
feertje22 schreef:
Ik heb het plaatsje even opgezocht en zie dat het ongeveer in het midden van Tsjechië ligt. Ik kan je over de omgeving niets zeggen, kom zelf alleen in het noorden van Tsjechië ( Reuzengebergte )
Midden in Duitsland zal je bedoelen zeker ? Bodenmais ligt op zo'n 25 km van Železná Ruda.
Oud 29-12-07, 21:54   #4
Actief Lid

feertje22's avatar

Nationaliteit:
ow je bent wakker Freddy.

Ik bedoelde dat als je de grens oversteekt dat je dan in het midden van Tsjechië binnen komt. dus niet in het Noorden zoals bijv Decin den ook niet in het zuiden zoals bijv. Ces. Budejovice.
Oud 29-12-07, 21:58   #5
Nieuw Lid

No Limitsss's avatar

Nationaliteit:
Dat zijn allemaal snelle antwoorden

Hoe is t met het weer in deze streek?
Wat ik op de kaart gezien heb lijkt het mij een mooie streek,wij kopen normaal ook onze winterkleding in Duitsland maar ik denk dat ik dat in CZ goedkoper kan krijgen??

Alvast bedankt iedereen
Oud 29-12-07, 22:06   #6
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Dit is de website van de plaats bij de dichtstbijzijnde grensovergang zeleznaruda Er zijn oa meerdere webcams waar je morgen de sneeuwtoestanden zal kunnen bekijken.

Aan de Tsjechische kant zal je ongetwijfeld de "Vietnamezenmarktjes" tegenkomen. Gebruik de zoekfunctie en er is ook hier heel veel over geschreven.
Oud 29-12-07, 22:31   #7
Nieuw Lid

No Limitsss's avatar

Nationaliteit:
Super,ik zal de aankomende dagen nog veel op deze website te vinden zijn,en als we terug zijn zal ik uiteraard ook onze ervaring neerzetten
Oud 31-12-07, 11:56   #8
Nieuw Lid

No Limitsss's avatar

Nationaliteit:
Zo de winterbanden liggen erop,kwestie van gewoon maar even op zeker te spelen.
Overmorgen vertrekken we, mag ik iedereen van t forum langs deze weg alvast een gelukkig nieuwjaar wensen en een spetterend 2008
Oud 31-12-07, 13:34   #9
Actief Lid

feertje22's avatar

Nationaliteit:
Dankjewel,

Een goede en veilige reis en ook een hele goede jaarwisseling.

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Forumnavigatie

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.2.0 - RSS Feed