![]() |
|
|
#1 |
|
Actief Lid
|
Schamen wij ons voor ons huis(je)?
Een rare vraag misschien maar schamen wij ons voor ons huis(je) in Tsjechië?
Het valt mij namelijk op dat er steeds wordt gesproken over "Ons huisje" en uit foto's blijkt dat het echt om een HUIS gaat! Soms zijn het enorme huizen, met meer dan drie slaapkamers. Waarom doen wij dat? Ik ben erg nieuwsgierig naar de reden hiervan. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Moderator
|
Ik schaam me absoluut niet, ben beretrots op ons huisje in wording. Gewoon trots omdat we dit bereikt hebben door hard te werken en af en toe een risico te nemen.
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Moderator
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Actief Lid
|
Ik betrap me erop dat ik toch ook vaak huisje zeg. Wanneer de mensen op de site kijken of in Porezanky langskomen, schrikken ze zich te pletter.... wat een ruimte!
Ik denk dat ik bang ben dat het zo protserig staat: "Ons huis in Tsjechie"" Kortom, het zit gewoon bij mij tussen de oren! Ik ben niet zozeer trots op het hebben van een tweede huis, als wel op het omzetten van een droom in werkelijkheid. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Super Lid
|
Ons huis heeft veel benamingen. Huis, huisje, kot, kotje, stekje, spitkeet, varkenshok, chalupa, zomerwoning.
Maar het blijft een huisje met 1 woonkamer, een keukentje een douchegedoe met wc en een tot slaapkamer omgebouwde varkenstal. En verder een reuzengrote zolder waar we niks mee doen. Dus als we het over "ons huisje"hebben dan hebben we het over een huisje, ook al lijkt het op de foto groter dan het werkelijk is. Overigens niks om te schamen. Het is een heerlijke spitkeet. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Super Lid
|
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Nieuw Lid
|
Schamen, zeker niet!!!
Ook ik maak mij er wel eens schuldig aan om ons huis "huisje of stulpje" te noemen. Dit heeft zeker niet te maken met enige vorm van schaamte. Ik ben er namelijk apetrots op. Er is hard voor gewerkt. Voor mij heeft het verkleinen van het huis tot huisje meer te maken met de liefde voor het land, bevolking, de lokatie en het pand.
|
|
|
|