het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Gesloten onderwerp

Onderwerp-opties
Oud 23-12-07, 11:31   #1
Forum Freak

mayca's avatar

Nationaliteit:
Afscheid van 2007...

Ik wil nog graag een stukje schrijven over het jaar 2007. Er is heel veel gebeurd voor ons.
Ik moet dit even doen, voor mezelf en voor Rens om afscheid te nemen.

In januari zijn de grote voorbereidingen alweer begonnen, dit jaar moet Rens mee, vorig jaar is het niet gelukt, omdat we de vakantie's niet op elkaar afgestemd kregen. Nu zijn we er als eerste bij en we hebben samen vakantie!

Rens is Rens en slaat kaarten in, bestudeerd deze ook goed...bekijkt de foto's...zit hier op internet om het land goed te bekijken. Hij gooit mijn hele route door de war.

Als we de Tsjechische grens paseren, vraagt hij via de portofoon of we kunnen stoppen ergens....natuurlijk kan dat.

Als ik op een stoeprand zit komt hij naast me zitten en hij geniet intens en begrijpt mijn gevoel voor Tsjechië.
Rens is net als ik "van de uiterste", intens blij zijn, intens boos, intens ruzie maken en intens verdrietig, maar vooral intens genieten. Daarin lijken we heel veel op elkaar.

Hij is blij dat ik hem mee heb gesleept, zoals hij dat zegt. Ik ook!

Als ik terug denk aan deze vakantie komen er steeds meer details naar boven. Als ik 's nachts de caravan uitkom om de w.c. te zoeken, ligt Rens in de stoel en bekijkt de mooie sterrenhemel, hij begint meteen een verhaal over de sterren, de grote en de kleine beer! Hij praat door en schenkt nog een Becherovka in, ik schuif een glaasje erbij en samen genieten we van de sterren en van de Becherovka.

Samen bekijken we vroeg in de morgen de boeken, kaarten, maken route's en bedenken uitstapjes.

Ik heb Rens meegesleept naar Tsjechië en hem daar achtergelaten....dat gevoel zal altijd blijven.
Rens zal voor altijd verbonden zijn met Tsjechië.
mayca is offline  
Oud 23-12-07, 12:31   #2
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Ik wil nog graag een stukje schrijven over het jaar 2007. Er is heel veel gebeurd voor ons.
Ik moet dit even doen, voor mezelf en voor Rens om afscheid te nemen.....

Rens zal voor altijd verbonden zijn met Tsjechië.
Inderdaad mayca, er is veel gebeurd in 2007. Weet je nog wat je dit jaar op 1 januari schreef ?

Dit stond er :

Citaat:
Prima zo, ik voel me wel gammel, maar heb een goed gevoel over 2007. Nog een avondje werken en dan even genieten van wat vrije dagen. Het jaar is voor mij goed begonnen en ik hoop voor iedereen!!!!
Je ziet dat het heel raar kan lopen, maar hou je vast aan al die mooie momenten en buig alle negatieve ook in die richting.

2008 wordt ook een bijzonder jaar, daar zullen we samen aan werken.
Oud 23-12-07, 13:16   #3
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
2007, een jaar voor mij van herstel, ik loop weer, werk weer en kijk uit naar het komende jaar. Maar ook heb ik kunnen relativeren en besef dat mijn ongeval in het niet valt wat Mayca heeft meegemaakt, ik wens iedereen een goed 2008 en in het bijzonder Mayca, ik hoop dat ze de kracht vindt om door te gaan en hoop haar ook in Tsjechië te ontmoeten.
Macek is offline  
Oud 23-12-07, 13:36   #4
Forum Freak

mayca's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Freddy2005 schreef:
Bericht bekijken
je ziet dat het heel raar kan lopen, maar hou je vast aan al die mooie momenten en buig alle negatieve ook in die richting.

2008 wordt ook een bijzonder jaar, daar zullen we samen aan werken.
Natuurlijk Freddy, al het mooie neem ik mee naar 2008! Ik had alleen even de behoefte om van 2007 afscheid te nemen.
Oud 23-12-07, 13:41   #5
Forum Freak

mayca's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Macek schreef:
Bericht bekijken
2007, een jaar voor mij van herstel, ik loop weer, werk weer en kijk uit naar het komende jaar. Maar ook heb ik kunnen relativeren en besef dat mijn ongeval in het niet valt wat Mayca heeft meegemaakt, ik wens iedereen een goed 2008 en in het bijzonder Mayca, ik hoop dat ze de kracht vindt om door te gaan en hoop haar ook in Tsjechië te ontmoeten.
Ik heb al eerder gezegd Arie, jouw ongeluk valt helemaal niet in het niet. Dat was voor jou ook een vreselijke tijd en altijd maar weer die positiviteit die je uitstraalt. Bedankt voor je kerstwens!!
En wie weet....!
Oud 23-12-07, 13:55   #6
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Wat ben ik toch blij met jullie, ik zit weer eens te snotteren achter mijn computer. Jullie "raken" mij zo!!
Oud 23-12-07, 23:08   #7
Forum Freak

mayca's avatar

Nationaliteit:
En ik ben blij met jou....!
Oud 23-12-07, 23:18   #8
VIP Lid

Keesi's avatar

Nationaliteit:
en ik met jullie allemaal!
Oud 23-12-07, 23:59   #9
Actief Lid

Nationaliteit:
Ik heb dit jaar mijn moeder verloren. Laatste lid van mijn naaste familie.
Ik ben geen kind meer van af jaar 2007. Ik moet nog eerste Kerst, haar verjaardag , Pasen, en zomer zonde haar. Dan hoop ik alles te kunnen relativeren. Nu gaat het nog moizaam. Het is nu eerste keer dat ik buiten familie kring zit. Intens gevoel alleen te zijn.
Het jaar 2007 is zeker een verdeel in mijn leven.
Bedankt dat ik het hier kan vertellen.
Rena
Rena is offline  
Oud 24-12-07, 00:12   #10
Forum Freak

mayca's avatar

Nationaliteit:
Wat lijkt me dit moeilijk voor je Rena. Inderdaad, geen kind meer zijn van iemand. En dan staan ineens de feestdagen voor de deur, die je liever niet zou vieren....... Ik vind het heel erg voor je als ik lees dat je je zo alleen voelt. Ik hoop dat je mensen om je heen hebt waar je tegen aan kunt leunen en die je steunen. Want alleen is zo moeilijk.

Heel veel sterkte de komende dagen en alle dagen die volgen! Goed van je dat je het hier neerschrijft!

Onderwerp-opties

Berichtregels