![]() |
|
|
#11 |
|
Nieuw Lid
|
drevomorka? brrr, klinkt eng..
ik kan mijn woordenboekje even niet vinden, zal het zo even in de vertaalmachine doen, ben wel benieuwd ![]() ow ja, zwam... |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Actief Lid
|
officiële taxateur
Je moet voor een officiele taxatie niet bij een makelaar zijn. Elk onroerend goed moet bij verkoop getaxeerd worden door een door de staat erkende taxateur
Waar vindt men een officiële taxateur aub ? |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Actief Lid
|
Ik heb mijn taxatie in orde laten maken door Vidja Vojak: www.realityvova.cz .
Hij is geen taxateur, maar heeft het wel helemaal geregeld middels een beedigd taxateur. Vidja heeft een tijdje in Nederland gewoond en gewerkt, dus spreekt goed Nederlands. Ik weet alleen niet of hij helemaal uit Praag naar Jicin komt voor een taxatie. |
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Nieuw Lid
|
Citaat:
Kan een makelaar door de staat erkend worden, of is er dan sprake van mogelijke belangenverstrengeling? Ons huis in Nederland is destijds door een andere makelaar getaxeerd ten behoeve van Gemeente zaken e.d. Maar hoe het juridische rechtsysteem 'daar over denkt', kan dan misschien weer anders zijn???? |
|
|
|
|
|
|
#16 | ||
|
VIP Lid
|
Citaat:
Citaat:
Je hebt altijd een officiele taxatie nodig, een goede makelaar regelt dat voor je maar je kan het zelf natuurlijk ook doen. PS Iedereen kan zich hier voor makelaar uitgeven, er is geen beroepsbescherming, wel zijn er enkele die zich profieleren door lidmaatschap van een overkoepelende organisatie (ARK=amerikaanse org.), een org als NVM heb ik hier nog niet gezien |
||
|
|
|
|
|
#17 |
|
Nieuw Lid
|
dankjewel! Ik ben weer wat wijzer geworden!
|
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Beste mensen, als u onroerend goed in Tsjechie wilt kopen laat je niet enkel en alleen adviseren door een makelaar. Ik heb helaas al veel te vaak gezien dat het dan mis gaat. Gebruik altijd een onafhankelijke advocaat (dus ook niet eentje die door de makelaar geadviseerd wordt) om je te laten begeleiden op juridisch gebied. Een ook zou ik het huis altijd door altijd een onafhankelijk bouwkundig adviseur (zoals hierboven vermeld) laten taxeren. Er zitten veel "boefjes" tussen de CZ makelaars die graag profiteren van onwetende Nederlanders... |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
VIP Lid
|
tieske, ik zou het iets (al)gemener willen stellen, laat dat CZ maar weg in je laatste zin!
|
|
|
|