het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 17-12-07, 01:14   #181
Forum Freak

mayca's avatar

Nationaliteit:
zeker weten.
Oud 18-12-07, 18:14   #182
VIP Lid

char's avatar

Nationaliteit:
Even zonder

Even zonder,.. hoe moet ik dit verhaal vertellen?
1990. Zomer. Wij staan op een camping vlak bij Tabor. Aan een soort meertje. De muur in Berlijn is nog geen jaar geleden gevallen. De Russen, die nog in Tsjechoslowakije zijn, mogen ook weer naar huis. Maar goed, de camping dus. Een langgerekte camping, aan een kant van het meer. Je kan ook naar de overkant lopen, om te vissen. Soms staan daar heel kleine tentjes, voor een nacht, tussen de bomen. Op deze camping ontmoeten wij Hannah en Vladimir. Met 2 zonen, Martin en Dusan. Martin is nu onze Jednatel. Ik weet dat het anders kan, maar ik laat het voorlopig zo. De camping is mooi, het restaurant/snackbar is minder en de sanitaire voorzieningen zijn dus helemaal niks!! Warm water tussen 06.00- 07.30 en tussen 19.00-19.45 uur.
Met pen en papier bouwen wij een relatie op. Vladimir en ik. Niels heeft vrienden: Martin en Dusan. En mijn vriendin en Hannah liggen samen bij het water, lekker in de zon. We spreken elkaars taal niet!... En toch kunnen wij, en zij, met pen en papier "Praten". Vladimir was toen onderhoudsmonteur bij de CSAD, daarnaast had hij een eigen loodgietersbedrijf. Hij heeft, in de loop der jaren, heel wat onderhoud aan onze auto's verricht. Nu heeft hij een goede baan bij een Amerikaans bedrijf, en is al twee maal uigeroepen tot de werknemer van het jaar, bij dit bedrijf.
Maar ik dwaal helemaal af!...De bovenstaande titel, slaat eigenlijk op het gevoel van " Vrijheid ". De vrijheid die er deze eerste zomer, na het vallen van de Muur, daar gevoeld werd. Ik was al veel vaker in Tsjechoslowakije geweest, maar dit jaar was er iets bijzonders. Ik ben een man, dus ik zag het gelijk!!!.. 80% van de vrouwen waren Topless!.. Zonnen en lekker zwemmen, zonder bovenstukje.
Het jaar daarop, was het al weer over!!...Mooi jaar!.. 1990!!

Char. ...even terug in de tijd...

Laatst aangepast door char; 18-12-07 om 21:55.
char is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-12-07, 21:24   #183
Actief Lid

doniati's avatar

Nationaliteit:
En Char, had je ogen op steeltjes ???
Oud 18-12-07, 23:13   #184
Actief Lid

Ruud en Esther's avatar

Nationaliteit:
Weer zo'n leuk verhaal waar mee je weer een glimlach op mijn gezicht tovert.
Oud 18-12-07, 23:18   #185
Forum Freak

mayca's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
char schreef:
Bericht bekijken
zwemmen, zonder bovenstukje.
Het jaar daarop, was het al weer over!!...Mooi jaar!.. 1990!!

Char. ...even terug in de tijd...
Voor ons beide dus een mooi jaar, Jaimy is geboren in 1990!
Dit is een lekker verhaal Char

Maar heeft het echt maar een jaar geduurd? Waarom was het in het volgende jaar alweer over?
Oud 19-12-07, 01:42   #186
VIP Lid

char's avatar

Nationaliteit:
Ik weet het echt niet Mayca. Maar het is net zo iets, als met "Mode".
Vrouwen zijn daar veel gevoeliger voor, dan mannen.
Er liep, bijna, geen ene man Topless!!..

Char.

Oud 19-12-07, 02:54   #187
Super Lid

jolanda berben's avatar

Nationaliteit:
Oud 24-12-07, 00:41   #188
Forum Freak

mayca's avatar

Nationaliteit:
Jammer!
Oud 29-12-07, 07:43   #189
VIP Lid

char's avatar

Nationaliteit:
even stom

Ja. dat is de juiste titel!.. Soms, grijp je terug in een ver verleden, om een verhaal te schrijven. En dan vergeet je de (on)gewone gebeurtenissen van het afgelopen jaar!!.. Deze zomer stonden wij op de camping. Slun... en nog wat... Cista/Cerny Dull ( Kom maar op, Freddy!) en op de camping was het niet druk. Er staan wel "vrienden" . Waarom, vrienden?...Ik zal het proberen uit te leggen.....Hoewel wij, en zij, allemaal schatten van mensen zijn, klopt het soms niet! Soms, met elkaar, eten in de Toko, en nog belangrijker: elke middag een "paar" pivo's in de Toko. Ik ben de meest normale man. Die andere twee?... Een komt uit het Oosten van Nl, (W) (moeilijk te verstaan) en de ander heeft iets anders aan de hand!.(W.J) Maar goed, iedereen heeft het reuze naar de zin , op de camping!!!..En ik heb een traditie!!!.... Ik drink dus NOOIt thee!!.. Behalve daar!!!...Om 7.30 uur, als de Toko opengaat, help ik een beetje mee, om de de boel op orde te brengen. EN IK HEB DAAR MIJN EIGEN HEINEKEN GLAS!... van een halve liter... Die gaat dus vol met thee!!.. En dat wel 4 X maal! Dan komt om 8 uur, W. voor een bak goede koffie, het uitzicht over de camping en de verse broodjes. Samen genieten op het overdekte terras van de Toko. Ik leg al jaren, een muntje van 2 of 5 kronen, op een tafel even verderop. Kijken welk kind dit in de kauwgom/ of ander apparaat steekt. En het mooie is dat, na herhaalde waarschuwingen, ouders dit geld laten liggen. Maar ook niets, hierover, tegen hun kinderen vertellen!! Elke morgen vindt een ander kind, bij het broodhalen, een onverwacht muntje!! .. Mooi toch?..
Maar nu moet ik toch even terug naar "boven". ...even stom...
In een ver verleden, heb ik (geheel nuchter, Ahum ) tegen mijn vrienden vertelt dat ik de enige was met een "rekening" bij de Toko!! Dat klopte, en is nog steeds zo! Ik betaal per dag, en ben pas 1 maal belazerd. ( het arme kind werkt er niet meer) Elke keer, wanneer ik vertrek van de camping, en mijn "vrienden" staan nog een paar dagen, zeg ik: Dat bier? Zet maar op mijn rekening!! ( tot 1500 kronen) En elk jaar gaat dat goed!!...Ik hoef elke nieuwe zomervakantie niets extra's te betalen! Ze maken geen misbruik van mijn oude aanbod!...
Volgend jaar, probeer ik als laatste te vertrekken! Volgens mij ben ik een paar jaar "stom" bezig geweest!!!..

Char.
Oud 29-12-07, 23:49   #190
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
char schreef:
Bericht bekijken
Deze zomer stonden wij op de camping Slun... en nog wat... Cista/Cerny Dull ( Kom maar op, Freddy!) .....
Toen werd het even moeilijk schrijven.

Moet je deze nog ? Autocamp Slunečná

Onderwerp-opties

Berichtregels