het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 18-12-07, 10:05   #1
Volwaardig Lid

Orel's avatar

Nationaliteit:
Misverstanden over Nederlanders in Tsjechië

Nu we een tijdje in Tsjechië wonen, is het ons opgevallen dat Tsjechen denken dat Nederlanders die zich hier vestigen een subsidie krijgen van de overheid! Zou leuk zijn, maar een gouden handdruk van de overheid zat er voor ons in ieder geval niet in. Geeft niet, maar wel grappig dat veel Tsjechen dit denken en ik heb geen idee waar dit misverstand vandaan komt. Een ander misverstand is dat mensen hier denken dat Nederland binnen enkele jaren grotendeels onder water verdwenen is door de opwarming van de wereld. Nou gaat Nederland zeker meer last krijgen van de opwarming, maar dat geldt net zo hard voor Tsjechië. Het is natuurlijk al lang geleden geprofeteerd en het einde van de wereld nadert nu heel snel, maar ik denk niet dat dit de reden is waarom Nederlanders naar Tsjechië emigreren. Ben benieuwd waar die misverstanden op berusten. Wie heeft er een idee?
Orel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-12-07, 10:14   #2
VIP Lid

RoJo's avatar

Nationaliteit:
Daar is al eens eerder over geschreven op dit forum. Ik kan het topic niet terugvinden. Misschien dat een van moderatoren het wel weer terug kan halen?
RoJo is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-12-07, 10:15   #3
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Niet aan mij gedacht Rob?

Lees dit topic eens door Arend, er is reeds meer over geschreven bijeenkomst in vrchlabi
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-12-07, 10:33   #4
VIP Lid

RoJo's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Freddy2005 schreef:
Niet aan mij gedacht Rob?
Jawel, maar ik dacht: ik probeer het ook eens. Maar ja, de meester is niet te verslaan!! Prima gedaan Freddy.
RoJo is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-12-07, 10:34   #5
VIP Lid

Beruska's avatar

Citaat:
Orel schreef:
Bericht bekijken
...maar ik denk niet dat dit de reden is waarom Nederlanders naar Tsjechië emigreren.
Ik zal dan wel graag de reden willen weten waarom Nederlanders naar Tsjechië emigreren.
Beruska is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-12-07, 12:43   #6
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Als iemand mij vraagt waarom ik naar Tsjechie ben verhuisd, geef ik altijd als antwoord:

"Vanwege mijn Tsjechische vriendin en de stijgende zeespiegel"

Misschien heb ik dat misverstand er wel ingebracht....
NogEenWessel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-12-07, 12:48   #7
Actief Lid

loek's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
NogEenWessel schreef:
Bericht bekijken
Als iemand mij vraagt waarom ik naar Tsjechie ben verhuisd, geef ik altijd als antwoord:

"Vanwege mijn Tsjechische vriendin en de stijgende zeespiegel"
Beste Wessel was je 5jaar geleden ook al in Praag??

Groetjes Loek
loek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-12-07, 13:04   #8
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Oh nee, misschien dan toch niet. Maar ik blijf het zeggen, dat is mijn manier van het ijs breken
NogEenWessel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-12-07, 13:05   #9
Actief Lid

moesti's avatar

Nationaliteit:
Wel, een tijdje geleden was er op de Vlaamse TV een alarmerende uitzending dat het waterpeil van de noordzee zou gaan stijgen.....

De idee om een appartement aan zee te gaan bewonen heb ik toen geschrapt !
Zelfs Antwerpen vind ik beangstigend..Maar niet alleen omwille van het water dat er misschien ooit gaat stijgen ...

Wij zitten hier overbevolkt, op elkaar gehoopt en er komen nog altijd meer mensen bij. soms vraag ik me af waar het met die grootschaligheid naartoe moet ? Degelijke huisvesting wordt onbetaalbaar, parkeergebrek, agressie ..zichtbare armoede duikt op...

Las ik niet ergens dat we in België al 457 inwoners per vierkante kilometer tellen ? Ik heb heimwee naar de landelijkheid en de rust van mijn kinderjaren, naar stukjes puur natuur en eenvoudig leven. Dat kan ik als gepensioneerde momenteel nog enkel in Tsjechië tegenkomen en betalen ..
moesti is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-12-07, 14:08   #10
Actief Lid

martimmie's avatar

Nationaliteit:
Moesti ik ben het helemaal met je eens. Jij noemt precies de redenen op waarom ik naar Tsjechie wil en (hoogstwaarschijnlijk) over een paar jaar daar ga wonen.
martimmie is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels