|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Volwaardig Lid
|
Misverstanden over Nederlanders in Tsjechië
Nu we een tijdje in Tsjechië wonen, is het ons opgevallen dat Tsjechen denken dat Nederlanders die zich hier vestigen een subsidie krijgen van de overheid! Zou leuk zijn, maar een gouden handdruk van de overheid zat er voor ons in ieder geval niet in. Geeft niet, maar wel grappig dat veel Tsjechen dit denken en ik heb geen idee waar dit misverstand vandaan komt. Een ander misverstand is dat mensen hier denken dat Nederland binnen enkele jaren grotendeels onder water verdwenen is door de opwarming van de wereld. Nou gaat Nederland zeker meer last krijgen van de opwarming, maar dat geldt net zo hard voor Tsjechië. Het is natuurlijk al lang geleden geprofeteerd en het einde van de wereld nadert nu heel snel, maar ik denk niet dat dit de reden is waarom Nederlanders naar Tsjechië emigreren. Ben benieuwd waar die misverstanden op berusten. Wie heeft er een idee?
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
VIP Lid
|
Daar is al eens eerder over geschreven op dit forum. Ik kan het topic niet terugvinden. Misschien dat een van moderatoren het wel weer terug kan halen?
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Legende
|
Niet aan mij gedacht Rob?
Lees dit topic eens door Arend, er is reeds meer over geschreven bijeenkomst in vrchlabi
|
|
|
#4 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
VIP Lid
|
Ik zal dan wel graag de reden willen weten waarom Nederlanders naar Tsjechië emigreren.
|
|
|
#6 |
|
Nieuw Lid
|
Als iemand mij vraagt waarom ik naar Tsjechie ben verhuisd, geef ik altijd als antwoord:
"Vanwege mijn Tsjechische vriendin en de stijgende zeespiegel" Misschien heb ik dat misverstand er wel ingebracht.... ![]()
|
|
|
#7 |
|
Actief Lid
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Nieuw Lid
|
Oh nee, misschien dan toch niet. Maar ik blijf het zeggen, dat is mijn manier van
het ijs breken![]()
|
|
|
#9 |
|
Actief Lid
|
Wel, een tijdje geleden was er op de Vlaamse TV een alarmerende uitzending dat het waterpeil van de noordzee zou gaan stijgen.....
De idee om een appartement aan zee te gaan bewonen heb ik toen geschrapt ! Zelfs Antwerpen vind ik beangstigend..Maar niet alleen omwille van het water dat er misschien ooit gaat stijgen ... Wij zitten hier overbevolkt, op elkaar gehoopt en er komen nog altijd meer mensen bij. soms vraag ik me af waar het met die grootschaligheid naartoe moet ? Degelijke huisvesting wordt onbetaalbaar, parkeergebrek, agressie ..zichtbare armoede duikt op... Las ik niet ergens dat we in België al 457 inwoners per vierkante kilometer tellen ? Ik heb heimwee naar de landelijkheid en de rust van mijn kinderjaren, naar stukjes puur natuur en eenvoudig leven. Dat kan ik als gepensioneerde momenteel nog enkel in Tsjechië tegenkomen en betalen .. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Actief Lid
|
Moesti ik ben het helemaal met je eens. Jij noemt precies de redenen op waarom ik naar Tsjechie wil en (hoogstwaarschijnlijk) over een paar jaar daar ga wonen.
|
|
|