het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 19-10-07, 12:39   #121
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Krajicek verder met Zuid-Afrikaanse trainer

Michaëlla Krajicek gaat komend seizoen definitief werken met de Zuid-Afrikaanse trainer Allistar McCaw. De proefperiode met hem bevalt de Nederlandse tennisster zo goed dat ze met hem verder wil. Vader Petr Krajicek gaat binnenkort met McCaw om de tafel om hem voor in ieder geval een half jaar vast te leggen.

In de zoektocht naar een opvolger voor haar vader, die een stapje terugdoet als begeleider, testte Krajicek eerder ook de Tsjechische coach Tomas Chalupa. "Maar ze is zo enthousiast over McCaw. Ik had wat meer de voorkeur voor de Tsjech, maar Michaëlla moet tenslotte met hem werken”, zei haar vader Petr Krajicek vrijdag.
Volgens Krajicek sr. heeft McCaw veel positieve punten. "Hij gaat professioneel te werk. Qua conditie kan ze ook veel van hem leren. Hij heeft veel ervaring op de WTA Tour. De Tsjech heeft een academische opleiding en is een goede tennisser geweest, maar McCaw heeft meer punten die voor haar belangrijk zijn.”

telesport.nl
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 23-10-07, 21:00   #122
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
WTA Linz: Krajicek weer uitgeschakeld

Michaëlla Krajicek is in de eerste ronde van het WTA-toernooi in Linz uitgeschakeld. De Nederlandse verloor met 4-6 6-4 7-6 (4) van de Italiaanse qualifier Karin Knapp.

Krajicek kent een grillige periode sinds de US Open van eind augustus. Bij haar rentree in Luxemburg verloor ze in de eerste ronde van wildcardhoudster Anne Kremer. Vervolgens kwalificeerde de Nederlandse zich wel voor het prestigieuze toernooi van Stuttgart. Ze won de eerste ronde van Alona Bondarenko, maar werd vervolgens afgeslacht door toptienspeelster Nadia Petrova.

In de strijd om de Kremlin Cup was qualifier Tatiana Perebiynis te sterk voor Krajicek, hoewel de Oekraïense ruim honderd plaatsen lager op de wereldranglijst staat. In Zürich ontving 'Misa' een wildcard en schakelde ze de hoger ingeschaalde Sania Mirza uit, maar kwam ze vervolgens tekort tegen Marion Bartoli. Karin Knapp, de huidige nummer 50 van de wereld, bleek vandaag te sterk voor de Nederlandse.

Met deze nederlaag sloot Krajicek haar internationale seizoen in het enkelspel af. Ze speelt in Linz nog wel in het dubbel. Daarna gaat Krajicek trainen in Praag. In december keert ze terug in Nederland voor de nationale masters. Krajicek maakte afgelopen week bekend te gaan samenwerken met de Zuid-Afrikaanse conditietrainer Alistair McCaw. De samenwerking zal in eerste instantie voor een half jaar gelden.

telesport.nl
Oud 03-12-07, 22:21   #123
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Michaëlla Krajicek toont ambities

Michaëlla Krajicek wil volgend tennisseizoen een grote stap voorwaarts maken. De doelstelling van de Nederlandse speelster is het bereiken van de toptwintig op de wereldranglijst. "Ik denk dat de toptwintig volgend jaar haalbaar is", aldus Krajicek in het tv-programma Holland Sport.

Momenteel bezet Krajicek de 33e plaats op de wereldranglijst.

telesport.nl
Oud 07-12-07, 16:45   #124
Actief Lid

Nationaliteit:
met alle respect voor haar, dromen dromen zijn bedrog.

zij wordt 19 jaar,in vergelijking met haar leeftijdsgenoten en jongere dames komt ze nauwelijks verder,goed dat ze Pa buiten Europa aan de zijlijn houd.

Zij vindt ook dat ze geen tennistrainer meer nodig heeft, maar alleen een fitnesstrainer,vreemde gedachte dat je geen techniek hoeft bijte schaven. Misja heeft een leuke lach dat is zeker waar en wie weet !!!!!!
Henricus is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-12-07, 18:59   #125
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Kerkhove maakt het Krajicek lastig

ROTTERDAM - Michaëlla Krajicek ondervond woensdag in de eerste ronde van de nationale Tennis Masters verrassend veel tegenstand. De als eerste geplaatste Nederlandse stond in totaal negen games af aan de onbekende Lesley Kerkhove: 7-5 6-4.

telesport.nl
Oud 12-12-07, 20:59   #126
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Overbelaste pols hindert Krajicek

Michaëlla Krajicek heeft last van een overbelaste linkerpols. „Het beste voor mij zou nu rust zijn, maar ik wil de Masters niet missen”, zei ze woensdag na haar met 7-5, 6-4 gewonnen partij in de eerste ronde tegen de 16-jarige Lesley Kerkhove.

Krajicek, die met een brace speelde, liep de blessure op tijdens de training. „Ik heb moeite om door te slaan, ik kan niet over de bal heen gaan. Ik moet nu een paar keer ijs op mijn pols doen. Als mijn pols dik wordt, kan ik donderdag de kwartfinale niet spelen.”

Krajicek neemt na de Masters één week rust en speelt begin januari haar eerste toernooi, ter voorbereiding op de Australian Open.

telesport.nl
Oud 13-12-07, 22:28   #127
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Krajicek naar halve finale Masters

Michaëlla Krajicek heeft zich eenvoudig geplaatst voor de halve finale van de nationale Masters. De toernooifavoriete rekende donderdagavond in Rotterdam snel af met Chayenne Ewijk: 6-4 6-1. In de halve finale speelt Krajicek tegen Pauline Wong.

telesport.nl
Oud 15-12-07, 14:58   #128
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Krajicek simpel naar eindstrijd

Michaella Krajicek heeft de finale bereikt van bij de nationale Masters in Rotterdam. De 'kleine Kraai' als eerste geplaatst, won in in twee sets van Pauline Wong (7): 6-3 en 7-5.

In de finale speelt Krajicek nu tegen Arantxa Rus of Renée Reinhard.

telesport.nl
Oud 16-12-07, 15:22   #129
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Renée Reinhard heeft bij de Tennis Masters in Rotterdam voor een daverende verrassing gezorgd. De zeventienjarige tennisster greep de nationale indoortitel ten koste van de torenhoge favoriete Michaëlla Krajicek. De titelverdedigster wist nog wel de eerste set via een tiebreak naar zich toe te trekken, maar was daarna volstrekt kansloos: 7-6, 3-6, 2-6.

Krajicek had de afgelopen drie edities van de Masters gewonnen. De 17-jarige Reinhard koos vanaf de eerste slagenwisseling de aanval op de backhand van Krajicek, die de hele week met een brace speelde vanwege een pijnlijke linkerpols. Reinhard brak Krajicek in de negende game maar verloor meteen daarna haar eigen opslag. In de tiebreak was Krajicek de gelukkigste.

Een vroege break besliste de tweede set in het voordeel van de in Alkmaar woonachtige Reinhard waarna Krajicek er in het derde bedrijf amper meer aan te pas kwam. Na een blessurebehandeling bij 1-4 won ze nog één game, maar bij 2-6 kwam aan haar lijdensweg een einde.

Krajicek had geen spijt van haar optreden in Rotterdam. "Ik heb met een handicap toch de finale gehaald. Natuurlijk is het vervelend dat je de hele week moet afwachten of je kunt spelen. Maar ik wilde graag, zo veel toernooien speel ik niet in Nederland.” Krajicek speelde in Rotterdam met een brace om haar linkerpols, die wat overbelast was.

telesport.nl
Oud 16-12-07, 18:39   #130
Actief Lid

Nationaliteit:
Lees mijn eerdere berichten: een topper zal Misja niet worden, haar instelling is niet die van een winnaar, jammer weer een verloren talent *-*)
Henricus is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels