Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Toerisme - Hoe was jouw vakantie in Tsjechië?
Cervena Hora, een sprookje!

Cervena Hora, een sprookje!

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 10-12-07, 18:56   #51
Corrie
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Ik heb naast je gelopen Mayca, wij kennen Hradec Kralove zo goed, we hebben alle opknappen van het oude plein, de nieuwe stad enz. zien gebeuren.

Doordat ik begreep waar jullie hebben gelopen kon ik zo mee lopen!! Leuk hoor!!

Mijn ouders hadden er vrienden wonen (zij zijn inmiddels overleden) waar ook wij veel kwamen. Met hun kinderen hebben wij geen contact, die spreken allemaal alleen Tsjechisch, maar met enkele kleinkinderen hebben wij wel weer contact, die spreken Engels.
Oud 10-12-07, 22:05   #52
Freddy2005
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
mayca schreef:
Bericht bekijken
Ik geniet nog steeds, het is nog niet voorbij...!
We hebben even moeten wachten op een nieuwe "episode" , maar het is opnieuw het lezen en het meebeleven waard.

Ik geniet van jouw genieten mayca!
Oud 11-12-07, 09:21   #53
jolanda berben
Super Lid

jolanda berben's avatar

Nationaliteit:
Heerlijk Mayca.
Wij waren in Hradec Kralove toen het gigantisch regende en toch hebben wij genoten daar.Niet dat ik het plaatsje nou echt heel bijzonder vind, maar het was er wel heel erg gezellig, met leuke terrasjes en vriendelijke mensen, en dat maakt het juist weer zo mooi.
Oud 11-12-07, 15:10   #54
Keesi
VIP Lid

Keesi's avatar

Nationaliteit:
Prachtige stad, Hradec Králové.
En als je dan toch op het grote plein boven in het oude centrum bent, ga dan even langs bij het restaurant U Rytiře, midden op dat plein.
Lekker eten en een leuke inrichting met o.a. een ridderharnas in de vensterbank en een kuisheidsgordel op de deur van het damestoilet.
Bijgesloten afbeelding
Bestandstype: jpg DSCF1526.JPG (67,5 KB, 4x bekeken)
Bestandstype: jpg DSCF1528.JPG (71,7 KB, 2x bekeken)
Bestandstype: jpg DSCF1524.JPG (52,6 KB, 2x bekeken)
Oud 11-12-07, 17:29   #55
noekie14
VIP Lid

noekie14's avatar

Nationaliteit:
en in hradec kralove op het plein hebben ze lekker pizza's
bij een tentje die iets met sport heet. en je kan er internetten. en er waren ook best leuke winkeltjes. die dicht waren toen ik er was want was er op zaterdag
Oud 11-12-07, 21:33   #56
mayca
Forum Freak

mayca's avatar

Nationaliteit:
Keesi, wat jammer dat ik dit restaurant niet gezien heb, ziet er geweldig uit.

Woensdag 29 november Het is nog heel vroeg als ik wakker word van gerommel. Ik schrik:"Heb ik me verslapen, moet ik werken....?". Ik hoor stemmen en hoor lopen, ineens besef ik dat ik in Tsjechië ben, niets werken, niets school.

Ik kijk naar beneden en zie in de hal Jaimy en Mitchel al helemaal klaar staan voor het ski gebeuren. Mitch had uit voorzorg enkele skibroeken meegenomen en thermo truien. Ik hobbel snel naar beneden. Tim en Roy zijn ook bijna klaar voor de sneeuw. Ze hebben er heel veel zin in. Voor Mitch heb ik de uitgedraaide routebeschrijving klaar liggen en de kaart. Char heeft nog wat plaatsen doorgegeven. Zo moeten ze er toch komen.

Het is koud beneden en Rik komt gelukkig beneden voor de kachel. De jongelui vertrekken en besluiten om onderweg te gaan ontbijten.

Rik en ik gaan dus de boodschappen doen, lekkere broodjes, Majka, lekkere kaasjes, LionKing cornflakes en een fles Becherovka, voor de avonden. Eenmaal terug gaan we snel ontbijten, Rik haalt Ronald uit z'n mandje.

Ik probeer nogmaals Zdenek te pakken te krijgen en ja hoor....een vrolijke stem neemt op met:"Mayca, Mayca are you there?" Ja, ik ben hier. Ik moet lachen om zijn enthousiasme. Hij is zo blij dat we elkaar eindelijk te pakken hebben. Het wilde maar niet lukken. We spreken vrijdagmorgen af om het bedje te halen. We kletsen nog even door aan de telefoon, alsof we elkaar jaren kennen. Grappig is dat.

Dan vertrekken we naar Adršpach, daar wil ik graag heen. Volgens mijn boekje is het een gebied bezaaid met vreemde zandsteenrotsen, naaldbomen en grote rotsblokken. Daar wil ik wel even wandelen. Er gaat een mooie weg naar toe, prachtig gewoon. De heuvels en bomen zijn bedekt met sneeuw en er hangt nog veel meer sneeuw in de lucht.

We gaan voor Trutnov een weg rechts naar boven en het wordt steeds mooier. Ik hoef alleen maar te kijken en foto's te maken. Als we al een heel eind op weg zijn komen we bij de splitsing Adršpach en Police N. Met. We moeten links af, nog ongeveer 8 km. Als we de weg opdraaien zien we alleen maar ijs en sneeuw, net een ijsbaan. Ik weet niet hoe ver de weg zo is, maar we durven geen risico te nemen. We zijn helemaal niet gewend om in de sneeuw en op ijs te rijden. Ronald probeert om te keren, 't gaat allemaal net en we rijden het kleine parkeerplaatsje op, tegen over het PIVO bord.

Dan gaan we maar een eind lopen hier in de buurt, ziet er ook allemaal goed uit. Mazzel dartelt door de sneeuw, Rik maakt weer giga ballen en Ronald en ik wandelen door het mooie landschap. Natuurlijk worden er eerst foto's gemaakt bij het PIVO bord. Daar komt een Tsjech aanlopen die duidelijk al genoeg Pivo heeft gehad, het verbaast me dat hij zich zo goed staande kan houden op deze glibberige weggetjes. Hij haalt Mazzel aan en heeft een heel gesprek met haar. Mazzel geniet van alle aandacht. De man zegt ons gedag en waggelt verder naar boven. Wij gaan ook naar boven, helaas is de hospoda nog dicht. We wandelen verder door. Alles is wit en oh zo stil. Ineens gaat mijn telefoon:"Jullie zijn toch niet alleen maar aan het genieten?", het is Esther. En of we aan het genieten zijn, waar we precies zijn weet ik niet, maar het maakt me niet uit. We komen wel weer terug. Esther en ik spreken af dat we donderdag naar haar en de mannen toe gaan. Nog twee dagen hebben we om te genieten van dit prachtige sprookje.

We maken nog een behoorlijke wandeling, dan voelen mijn voeten aan als ijsklompjes. Stom om met linnen schoenen door de sneeuw te gaan lopen. We zoeken nog iets op om te drinken etc, maar alles is nog steeds dicht. Dan maar terug naar Nachod, dan zijn we bijna thuis. We rijden een dorpje binnen met een prachtige rode kerk. Ik weet nu nog niet welk dorp het is. Het is richting Nachod vanaf Trutnov en vlakbij Červená Hora. Hier stoppen we om een Hospoda op te zoeken. We vinden een soort bar waar veel speelautomaten staan. We nemen een koffie en choco voor Rik.

Rik vindt een speelgoedwinkeltje en wil graag even kijken. Daar koopt hij een soort Lego. De man verteld hoe duur het is in Tsjechische kronen en in euro's. Tsjechische kronen is beter, zegt hij in het Duits, voor hem mag het zo blijven. Rik rekent af en ik ga snel in een buurtwinkeltje nog melk en heerlijke majo kopen, Tatarská omáčka saus van Hellmann's. In Nederland heb ik het nog niet gevonden. Wel de gewone majo van Hellmann's. Ook zoek ik nog even de aromat voor Char, nee die hebben ze niet.

Het is alweer schemerig, maar eenmaal bij het huis wil Rik toch nog even
sleeën. Dat gaan we dus doen. Hij roetst het heuveltje achter het huis af en pakt zich beet aan een boomtak. Ik hol achter hem aan....toch wel vrij dichtbij gaat de heuvel behoorlijk naar beneden. Gelukkig stonder er bomen. Tot het helemaal donker is zitten we in de sneeuw, dan gaan we richting huis, naar de warme kamer.

Rik is bloedheet en moe, van het wandelen en sleeën. We besluiten thuis te eten. Na het eten gaat Rik in bad en na "Pinkeltje" slapen.

Ronald en ik wachten vol spanning op de grote. Hoe zullen ze het gehad hebben?
Om negen uur komen ze helemaal doodmoe thuis. Maar ze hebbben het geweldig gehad. Alleen Mitch en Roy konden naar beneden skiën, Tim en Jaimy hadden er ruim twee uur over gedaan om beneden te komen. Tim is gaan zitten op 1 ski en liet zich naar beneden glijden en rollen. Jaimy is gaan lopen. De afdaling was te moeilijk. Later zagen ze ook dat het de op èèn na moeilijkste afdaling was. Mitch had gelukkig een afdaling gevonden die een stuk makkelijker was. Die gaan ze morgen proberen. Kijken of Tim en Jaimy ook kunnen skiën naar beneden.

We spelen nog een potje Catan...., een glaasje Becherovka en verdwijnen naar bed. Morgen weer een dag.

Bericht 11-12-07 om 21:42 aangepast door mayca.
Reden: spellingsfouten
mayca is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-12-07, 21:41   #57
Keesi
VIP Lid

Keesi's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
mayca schreef:
Bericht bekijken
Keesi, wat jammer dat ik dit resataurant niet gezien heb, ziet er geweldig uit.
Volgende keer, Mayca?
Let ook op het servies en alles wat daarbij hoort

Overigens, ik geniet van je verhalen!
(En ik ben hardstikke jaloers op het feit dat jullie daar alweer waren. Ik moet nog minstens 8 weken wachten)
Oud 11-12-07, 21:46   #58
mayca
Forum Freak

mayca's avatar

Nationaliteit:
Acht weken is zo om Kees, alleen al de voorpret. In de zomer wil ik zeker terug en ga op zoek naar het restaurant.
Oud 11-12-07, 21:48   #59
Freddy2005
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Alweer een prachtverhaal mayca. Kijk eens of het dit dorpje was Červený Kostelec.
Oud 11-12-07, 21:57   #60
mayca
Forum Freak

mayca's avatar

Nationaliteit:
Ja hoor Freddy, dit was het dorpje, met de mooie rode kerk. Ik wilde net de foto plaatsen. Wederom mijn dank, Jarige Job.

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.0.0 - RSS Feed