het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 10-12-07, 17:24   #1
Lid

Mads's avatar

Nationaliteit:
Op ontdekking...

Wij gaan al voor het zoveelste jaar naar Tsjechië, ik denk dat het nu onderhand ons 17e of 18e ongebroken jaar wordt. We zitten vaak in Bozi Dar, maar hebben ook in de omgeving gezeten.

Sinds 4 jaar gelden huren we elk jaar midden in het dorp een groot huis wat normaliter gebruikt wordt voor overnachtingen van heiligen en gelovigen die iets te doen hebben in de St. Anna kerk van Bozi Dar. Het huis is dan ook in beheer van de pater van Bozi Dar. En hij huurt het huis dus ook aan ons, een groep van 20 Nederlanders. En we zijn er blij mee.

Achter dat huis ligt een groot gebouw met allerlei lichtjes en hartjes aan de muur, altijd al wetende dat er iets gebeurde in dat specifieke huis, maar nooit precies wat. Tijd om eens op ontdekking te gaan dachten wij. Ik besloot met 2 vrienden een drankje te gaan drinken in het centrum, nadat er veel sluitende bleek te zijn na middernacht lonkte de lichtjes van dat huis enorm... we slopen erheen en belde aan, na 20 seconde gerommel aan de deur...

Er stond een hippe Duitser in de deuropening, wij vroegen beleefd of we een drankje konden drinken binnen. Hij knikte en we stapte naar binnen. De deur achter ons werd gesloten en we hoorde hem de deur op slot doen! We schrokken een beetje, maar vervolgde onze weg door een halletje en vervolgens een zaaltje in met zachte muziek, een bar en wat banken. Er zaten 2 vrouwen in pikante lingerie op één van de banken. Wij besloten aan de andere kant van de zaal plaats te nemen en bestelde een drankje. Het zag er gezellig uit. Toen een Tsjechische mevrouw, met decolloté waar je u tegen zegt, ons de drankjes bracht vroeg zij; "Wollen Sie Mädchen?!"

Toen pas werden onze vermoedens bevestigd, wij bedankte voor het aanbod en probeerde zo snel mogelijk weg te komen uit het pand. Echter de deur zat op slot en er was verder niemand aanwezig. Behalve dan de Duitse man achter de bar en 3 schaars geklede dames. Die laatste groep werd al snel aangevuld met allerlei andere dames zodat wij onderhand per persoon 3 vrouwen voor het grijpen hadden.

Ik heb van me leven nog nooit zo snel een bacardi-cola achterover geslagen. We stonden op, geen man meer te bekennen achter de bar. Naar de vrouwen gaan was op dat moment geen optie.

Daar stonden we dan. Met ons goeie gedrag en de deur op slot.

Wij pretendeerde dat we wegwilde, geen respons. Na een paar minuten was de Duitse man terug en we vertelde dat we wilde afrekenen, vriendelijk werden we geholpen en ons de deur gewezen.

Tot onze opluchting werd de deur wederom van het slot gehaald en konden we snel terug naar onze vakantiewoning.

Gelukkig. Maar we nu weten we eindelijk wat dat mysterieuze gebouw voor ons al die jaren verborgen had gehouden.
Mads is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-12-07, 17:49   #2
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
En dan weten dat Bozi Dar "Godsgeschenk" betekent.

Oud 10-12-07, 18:43   #3

kukel's avatar

Nationaliteit:
Jeetje Mads,

En dat in Bozi Dar.

Maar volgens mij waren dat de engelen van de pater die vrede met je wilde sluiten in deze roerige tijden.

En eigenlijk had je dat moeten doen.

Het kost je een kleine donatie, maar daar red je wel de wereld mee.

Kukelin is er niet, kan je even het adres geven.

Ik ben gek op vredelievende engelen van Bozi dar.

PS

Leuk geschreven, kan me voorstellen hoe je je voelde.
In de zevende hemel denk ik.
kukel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-12-07, 01:16   #4
VIP Lid

char's avatar

Nationaliteit:
Zoals ik wel vaker reageer:.. Helemaal Goud! ..

Mads... welkom, bij de "Mooie verhalen" !!..

Char.
Oud 11-12-07, 09:14   #5
Super Lid

jolanda berben's avatar

Nationaliteit:
Stond er niet "hotel california" op?
Klinkt 'n beetje als het lied.
Oud 11-12-07, 11:21   #6
Sas
Super Lid

Nationaliteit:
Hahaha geweldig . Spannend naar wat er in dat huis is, is t een H......kast, haha geweldig.
Sas is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-12-07, 21:26   #7
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
En dan te bedenken dat je er al die tijd naar heb staan loeren Leuk verhaal.
Oud 11-12-07, 21:52   #8
Forum Freak

mayca's avatar

Nationaliteit:
Geweldig verhaal, maar wat zul je je opgelaten gevoeld hebben.
Gelukkig weet je nu wat voor een huis het is, toch? Hoef je je daar niet meer druk over te maken.

Onderwerp-opties

Berichtregels