|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Czech Home
We hebben eind november ons droomhuisje in Tsjechië gekocht.
Een kleine beschrijving van ons avontuur: Na onze vakantie in juli besloten we om uit te kijken naar een huisje in Tsjechië. Gedurende anderhalve maand doorzochten we de hele Tsjechische vastgoedmarkt op het internet. Wij vonden een aantal huisjes waarvan we dachten dat die aan onze vereisten voldeden. Waren op zoek naar een lokatie niet te ver van een zwemmeer en toch rustig gelegen. Op het internet zochten en vonden we een aantal Nederlandse tussenpersonen. We selecteerden huisjes in de regio Zuid Bohemen tot we ongeveer 25 objecten hadden. Van de tussenpersonen hielden we er een 4 tal over na de prijsvergelijking. We vroegen aan de overgebleven tussenpersonen algemene inlichtingen en ook enkele vertalingen van de geselecteerde objecten en stuurden enkele zoekopdrachten. Op basis van de antwoorden die wij ontvingen selecteerden wij Czech Home uit Pardubice om mee in zee te gaan. We bezorgden Richard Hogue (de zaakvoerder) ongeveer 18 panden waarvan wij de vertaling wensten. Vroegen eveneens specifieke info omtrent ligging en voorzieningen. De informatie van Czech home liet niet lang op zich wachten. Ze namen contact op met makelaars ter plaatse en gaven ons interessante info (eventuele af te raden panden wegens aanleg autosnelweg,...) Op het ogenblik dat er nog 10 panden overbleven wilden we in september zelf op verder onderzoek in Tsjechië.Czech Home maakte de afspraken met de makelaars en dat verliep allemaal vlekkeloos. Na 3 dagen huizenbezoek vonden we op vrijdag het huisje van onze dromen. Diezelfde avond namen we contact op met Richard. In samenwerking met zijn Tsjechische partner regelde hij de nodige afspraken met de Tsjechische verkopers, offerde zijn weekend op aan opzoekingen in kadaster, .... zodat we op maandagvoormiddag het voorlopige koopcontract konden ondertekenen. Richard gaf na een bezoek aan het huis uiteraard eerst zijn advies over de staat van het huisje. Nadien begeleidde Richard ons naar de vreemdelingenpolitie in Budweis voor de regeling van de verblijfsvergunningen. We hadden wel de pech ontvangen te worden door een punctuele politiedame die eerst weigerde ons in te schrijven op het vakantiehuisje. Dankzij Richard werd het gesprek in de juiste richting gestuurd en werden onze aanvragen aanvaard. Op maandagavond konden we tevreden terug huiswaarts keren. De voorbereidingen en de contacten voor de definitieve verkoopsovereenkomst deed Czech Home volledig zelf. Wij moesten enkel afwachten tot de contacten met notaris en verkopers afgerond werden. De administratieve afhandeling ter plaatse verliep eveneens vlekkeloos. Verleden week donderdagavond waren we de trotse bezitters van een Tsjechisch vakantiehuisje. Tot besluit: wij bevelen Czech home aan als u op zoek is naar een stekje in Tsjechië. Goed en snelle service en aangename contacten met Czech home maakten onze aankoop alleen maar gemakkelijker. En nu genieten maar!! ![]() |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Legende
|
Proficiat Patrick en geniet van jullie stukje Tsjechië.
![]() |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Forum Freak
|
Gefeliciteerd Patrick, dat is allemaal wel snel en goed verlopen zeg!!
|
|
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
VIP Lid
|
Wat een succes verhaal. Maar ik ben zo nieuwsgierig naar de foto(`s)
Groetjes Hilde |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Actief Lid
|
Momenteel ben ik ook in gesprek met Czech home en het bevalt me heel goed. ik woon al een tijdje in tsjechie spreek de taal al een best redelijk toch ben ik van plan Czech home voor de bemiddelingen aan te stellen.
Ze komen heel profesioneel over en reageren heel direct. Het doet me goed te horen dat andere mensen dezelfde ervaringen delen. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Actief Lid
|
Geweldig voor jullie. Dat jullie zo snel een huis hebben kunnen vinden. Een huis wat jullie echt aanstaat. Mede mogelijk gemaakt door het goede handelen van jullie makelaar Toppie
![]() |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Actief Lid
|
Heerlijk om te lezen. Van harte proficiat!!
Ook wij zijn in zee gegaan met Czechhome en zijn er zeer over te spreken ![]() Wij waren hun eerste klanten en dat is natuurlijk altijd spannend. Onze huizenjacht is uitgebreid beschreven hier op het forum, maar ik zal het tijdsbestek even uit één zetten: Januari besloten om op zoek te gaan naar een huis in CZ. Februari eerst zelf eens rondrijden en een paar huizen bekijken. In maart een prachtig huis gevonden waar we mee verder willen en uiteindelijk gekozen voor Czechhome als onze begeleider/ makelaar. We zijn samen wezen kijken naar het huis op een donderdag en zondag besloten wij om het huis te kopen. Richard heeft toen op zondag contact gezocht met de makelaar en de deal rond gekregen. Dit was 1 april (maar geen grapje). Hij Heeft het zo kunnen regelen dat wij niet terug hoefden te komen voor het tekenen van de voorlopige koopcontract. Hiervoor hebben we een machtiging getekend. Tussentijds nog even een verblijfsvergunning aanvragen en 15 mei kregen wij al de sleutel van ons paleisje. ![]() Alles is uitstekend gelopen zonder problemen en binnen 1.5 maand waren we de eigenaar. Ze zijn ook nog meegegaan om ons in te schrijven bij de gemeente, het openen van een bankrekening, verzekeringen voor het huis enz. Ook nu nog hebben we uitstekend contact en zijn ze staan altijd klaar om te antwoorden op onze vragen. Ook loopt al onze post via hun en krijgen wij af en toe bericht dat het saldo op onze CZ rekening weer te laag is ![]() Mede dankzij hun kunnen wij nu genieten van ons mooie huuske en de eerste sneeuw. Ook wij dus niets anders dan lof voor Richard en zijn charmante Vera en natuurlijk Martin.Als ik het verhaal zo teruglees denk ik: Nou, dat is simpel een huis kopen in Tsjechië! Maar toekomstige huizenkoper moeten echt wel opletten en alles uit laten zoeken om niet voor verrassingen te staan. Goede begeleiding in CZ is dan ook erg belangrijk als men zichzelf er niet te veel in heeft verdiept! Jordaanoever: Ik had jou een tijdje geleden al een tip gegeven over deze makelaar. Blij dat je nu contact hebt opgenomen! Czechhome: Erg bedankt en veel succes met jullie bedrijf. Het zal straks wel storm lopen door deze goede reclame. Kerst en nieuwjaar maar doorwerken!! ![]() Groeten Bertus en Nicole |
|
|
|