het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 06-12-07, 15:01   #1
Actief Lid

martimmie's avatar

Nationaliteit:
Kerstkaarten versturen in Tsjechië

Doen ze in Tsjechie ook aan het versturen van Kerstkaarten? En zo ja, zien die er zo'n beetje hetzelfde uit als bij ons?
martimmie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-12-07, 15:03   #2
VIP Lid

paula's avatar

Nationaliteit:
Ik heb mijn kerstkaarten net op de bus gedaan.
Zien er net zo uit als in Nederland, in alle soorten en maten.
Ook hier sturen de mensen elkaar kerstkaarten, alleen heb ik het idee dat het wel minder is als in Nederland.
paula is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-12-07, 15:55   #3
Forum Freak

mayca's avatar

Nationaliteit:
Ik heb een aantal mooie kerstkaarten gekocht in Tsjechië. Hele mooie sfeerfoto's.
mayca is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-12-07, 16:36   #4
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
Volgens mij is het veel minder, zeg maar bij de mensen die ik ken, die sturen sms'jes en helemaal geen kaart. Ik ben in winkels geweest 2 jaar geleden om kerstkaarten uit te zoeken, daar kwamen ze met een kartonnen doosje aan met misschien 50 (wat verschillende soorten) kerstkaarten. Dus ik zeg zachtjes, maar ik heb er 150 nodig, ik dacht dat dat mens een rolberoerte kreeg. Vorig jaar en dit jaar hebbeen we ze zelf gemaakt. Ik moet nog even printen, maar heb mijn adressenlijst al klaar. Dus dan wordt het schrijven, schrijven, schrijven en dan naar het postkantoor, daar weer iemand een rolberoerte bezorgen, 150 postzegels, niks geen stickervelletjes voor een lagere prijs, likken tot je misselijk bent. In Januari hebben we geen geboortekaartjes verstuurd omdat we zolang in het ziekenhuis hadden verbleven, dus hiermee slaan eigelijk weer meerdere vliegen in 1 klap. Het is voor ons natuurlijk ook een soort reclame.
Esthertje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-12-07, 18:10   #5
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Esthertje schreef:
Bericht bekijken
150 postzegels, niks geen stickervelletjes voor een lagere prijs, likken tot je misselijk bent.
Bij dit soort likken is een vochtige spons afdoende
Macek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-12-07, 21:22   #6
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Zo is dat maar net!!
Ennuh Esthertje, dat schrijven, zijn dat de adressen of doe je die op stikkers? Want dat is wel een stuk gemakkelijker!
Corrie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-12-07, 21:25   #7
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
Ik weet niet hoe ik dat op stickers moet krijgen Enne voor een kerstkaart vind ik het toch eigenlijk ook persoonlijker om ze te schrijven.
Enne ja Arie, vorig jaar heb ik er op een gegeven moment inderdaad maar een spons bijgehaald, heel lang heb ik ouwewijvenvingers gehouden
Esthertje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 07-12-07, 12:02   #8
Actief Lid

martimmie's avatar

Nationaliteit:
Wij hebben van een foto van onze geitjes in Tsjechie in de sneeuw een kerstkaart gemaakt. Die ga ik dus ook aan onze buren geven in het dorpje.
martimmie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 07-12-07, 12:45   #9
Sas
Super Lid

Nationaliteit:
Citaat:
Esthertje schreef:
Bericht bekijken
150 postzegels, niks geen stickervelletjes voor een lagere prijs, likken tot je misselijk bent.
Vind je t gek dat je misselijk werd na al dat likken. Je weet toch wel waar de lijm voor enveloppen en postzegels gemaakt word he?
Sas is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 07-12-07, 12:49   #10
Volwaardig Lid

Ik was vorig jaar met kerst in Tsjechie en dacht een leuk idee te hbben:
Ik verstuurde tussen kerst en ou/nieuw alle nieuwjaarswensen naar vrienden in Nederland, ik vond dat wel eens een leuk idee vanuit Tsjechie een nieuwjaarswens ontvangen!
Helaas heeft de loketmedewerkster er te weinig port op gedaan ( wist ik veel...) en hebben al mijn kennissen dus een leuke kaart uit Tsjechie gehad de eerste week van het nieuwe jaar met......strafport!
Het is me niet in dank afgenomen, sterker nog: bijna iedereen zegt nu tegen mij dat ik het wel achterwege kan laten dit jaar om een kaart te sturen.
Nouja, ondankbaar he? Het was in iedergeval lief van mij bedoelt!
mariella is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels