|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Actief Lid
|
Kavel/woning gereserveerd; en dan?
Ik lees hier op het forum in een topic over huizen die gereserveerd staan en dan later toch weer in de verkoop komen.
Ik heb een leuke kavel gezien maar ook die staat gereserveerd. Mijn vraag: Wat houdt dat in CZ in als een kavel/woning gereserveerd is? Is dat niet meer dan een potentiele klant die aangegeven heeft iets te willen kopen of gaat het zo ver dat er dan al en voorlopig koopontract getekend is? Ik vraag dat omdat in Nederland het meestal zo is dat als een makelaar met een potentiele koper van een huis in onderhandeling is hij normaal gesproken niet ook nog met een ander aan de slag gaat. In tsjechië kijken ze wat dat betreft niet zo nauw volgens mij. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
VIP Lid
|
Gereserveerd wil inderdaad zeggen dat er een voorlopig koopcontract is getekend.
Ook mag het huis in die periode niet te koop aangeboden worden. Een optie nemen op een huis kennen ze niet! Als het bv met de hypotheek niet in orde komt zal het contract vernietigd worden en het huis weer in de verkoop gaan. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Actief Lid
|
OK mensen bedankt voor jullie reacties
Ik hou het perceel in de gaten en heb ook een mail gestuurd naar de makelaar om me op de hoogte te houden. grt. Martin |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Actief Lid
|
een reservering kan 2 dingen betekenen. 1 hij is daadwerkelijk gereserveerd. 2 hij staat geboekt als gereserveerd maar bij een hoger bod is er geen reserving meer! bel eens naar de makelaar om te vragen?
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Actief Lid
|
Mooi is dat.......ja ik had al in de gaten dat sommige regels in Cz niet zo nauw genomen worden.
Stand van zake: Er ligt een optie op een mooie kavel in Jirikov. Volgens de gemeente komt daar eind maart begin april een bouwbestemming op. Nu is het nog "tuin" In een brief van de gemeente staat dat die bestemming veranderd gaat worden naar bouwbestemming. De verwachte termijn van behandeling en goedkeuring van het voorstel tot wijziging is uiterlijk 9 maanden. Dat zou dan begin april moeten zijn. We hebben onze pijlen nu op deze kavel gericht. Bellen naar de makelaar kan nooit geen kwaad natuurlijk. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Actief Lid
|
feertje. zolang de grond niet daadwerkelijk is veranderd in bouwgrond zal ik voorzichtig zijn. normaal kan je pas een aanvraag doen tot verandering van bouwgrond als je eigenaar bent. je kunt het risico nemen. maar kijk dan bv is de prijs van de grond in tegen stelling van parcelen rond deze kavel reeel? als de grond in de omgeving 300 kc per vierkante meter kost en jullie kavel 120 kc per meter, zal ik toch oppassen!
|
|
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Citaat:
Wijziging bestemmingsplan. Duurt in Nederland als het mee zit ook 9 maanden. Mochten er bezwaren zijn van omwonenden dan zijn, althans in Nederland, de rapen gaar. Ik zou, en naar de makelaar en naar de ambtenarij laten bellen. Vooral communiceren met de Gemeente. Die zijn er voor om de zaken te regelen, de makelaar niet. Die heeft geen haast, jij wel. Succes en zet er druk achter. |
||
|
|
|
|
|
#9 |
|
Actief Lid
|
Ik heb gelukkig iemand ter plekke die zowat iedere week wel ff koffie gaat drinken bij de man van de gemeente die er over gaat
![]() Overigens is de ervaring dat drammen vaak averechts werkt, dus gewoon pappen en nathouden. ![]() |
|
|
|