![]() |
|
|
#21 | |
|
Citaat:
Geen idee of dat makkelijk gaat om de medefirmanant te laten uitschrijven. |
||
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Citaat:
Eigenlijkwil ik van de sro af. Geen sores en letterlijk baas in eigen huis zonder verantwoordingen naar boekhouders. Mogelijk is het het makkelijkst om het huis op eigen naam te zetten en de sro schijndood te houden. De volgende vraag dus: Iemand ervaringen in deze? |
||
|
|
|
|
|
#23 |
|
VIP Lid
|
Ook dit kost een hoop geld, dan kun je beter de sro opheffen!
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
VIP Lid
|
Ik weet iemand die dat pas heeft gedaan en Kc16000 moest betalen.
Wel door een Praagse advocaat afgehandeld. |
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
dan is de vraag is hij mededirekteur OF mededirekteur en ook mede aandeelhouder in het "bedrijf". in het tweede geval moet je namelijk de aandelen van de mededirekteur overnemen (dan ben je volledig eigenaar van de s.r.o.) dan het huis kopen (dus op je eigen naam zetten) en dan de s.r.o. liquideren. althans dat lijkt mij de meest logische volgorde. dus notariskosten voor: overdracht aandelen overdracht woning liquideren s.r.o. kosten taxatierapport woning. er moet ook een waardebepaling van de aandelen komen. kadasterkosten en wanneer je de woning op je eigen naam wilt hebben krijg je dus het bekende traject van verblijfsvergunning aanvragen bij vreemdelingenpolitie (enfin dit traject is op dit forum al uitvoerig beschreven) verblijfsvergunnig is in principe kostenloos maar wij hebben het destijds door advokaat laten regelen i.v.m. taalbarierre. en overigens de prijzen van advokaten en in praag liggen inderdaad een stuk hoger dan die van de rest in tsjechie. ron |
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
laat je dit door een advocaat doen ............... wil jij uit de sro maar hij laat dit niet toe , kan dit ook, alleen de sro wordt helemaal doorgelicht. |
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
Char. _________________________________________ Ook op dit Forum, valt niets te beleven.... |
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
ron |
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Actief Lid
|
belasting NL
Hoe zit het eigenlijk nadien, met het aangeven van je bezit in NL? Ik weet dat je hier dan weer extra uitgezogen gaat worden omdat je daar wat bezit. Aandelen in een SRO die "stil" is leveren niks op, en valt er dus ook niks aan te geven. Lijkt mij toch uiteindelijk dat een sro een stuk makkelijker is.....
't is maar een idee....... |
|
|
|