![]() |
|
|
#1 |
|
Chloorlucht op de autoweg
Onlangs waren we in Tsjechie en het viel ons op dat op de autoweg er af en toe een chloorlucht hing.
Zo een lucht als in een zwembad. Ach denk je dan, er zal wel iets gelekt hebben. Je vergeet het. Totdat het vaker gebeurde, je gaat er op letten. En dan blijkt dat de lucht van de auto's komt die langs rijden. Rijden sommige Tsjechen op een brandstof die wij niet kennen? Ik weet het niet, U wel? |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
VIP Lid
|
Ruikt dat naar chloor???
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Moderator
|
Ik heb me dat ook wel eens verbeeld bij onze eigen auto 's-winters..
Heeft het soms met gebruik van de winterbanden te maken?? |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Actief Lid
|
Geachte heer Kukel,
Ik heb een aantal vragen aan U: Heeft U recentelijk een nieuwe auto gekocht en reed u daarin ? Heeft u recentelijk uw auto voor een grote/ kleine beurt in de garage gehad? Wat was de motortemperatuur tijdens de rit ? Heeft U stoelverwarming in uw auto ? Na beantwoording va deze vragen kan ik vermoedelijk een zinnig antwoord op Uw vraag geven. Aliën. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Actief Lid
|
Mijn vragen zijn anders bloedserieus hoor ?!
Indien het een nieuwe auto betreft, kunnen de weekmakers uit de kunststof onderdelen nog uitdampen. Dit kan gestimuleerd worden bij hogere temperaturen. Het inademen van deze gassen is niet bepaald gezond. Goed ventileren is noodzaak, ongeacht de temperatuur in de ruimte ! Indien er onderdelen in de motor zijn vervangen, geldt dat ook voor deze onderdelen. Ook een nieuw luchtfilter kan deze dampen/lucht veroorzaken. Indien de stoelverwarming niet meer goed functioneerd, kan het schuim in de stoel smelten. Dit schuim kan dan chloordampen uitslaan. Dus mevrouw "Tsjechië"...... Aliën. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
nee, heer, niets van dit al.
Wij merkten het inderdaad eerst in de auto op, in Tsjechie. Gedacht dat het van andere auto's zou komen. later, al lopend in Nejdek roken we, 2man/2 vrouw sterk, dezelfde lucht. En daarna meerdere keren. Winterbanden zou misschien wel een optie kunnen zijn. Klaarblijkelijk hebben jullie het nooit geroken. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
Ik heb het ook meerdere keren geroken toen ik achter een stadbus reed hier in Lelytown. Inderdaad een zwembad geur.
|
|
|
|