het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 02-12-07, 14:08   #1
Nieuw Lid

blanker's avatar

Werken vanuit Nederland via SRO

Goede middag,

Ik vroeg me af of hier iemand op het forum zit die verstand heeft van belastingen in Tsjechie/nederland. Mijn vriend en ik willen onze BV naar een Sro over laten zetten. Alleen vanwege familie omstandigheden blijven wij nog 1 a 2 jaar in Nederland wonen.

We versturen/ontvangen nu de spullen in Nederland nadat de Sro opgericht is zal dit ook even zo blijven. Na deze periode zal alles vanuit CZ lopen. Mijn vriend is nu ook nog partime aan de slag bij zijn werkgever. Hoe gaat zo iets belastingtechnisch? Is het dan verstandiger om de BV nog een tijd aan te houden? Of zijn er nog andere opties?

Alvast bedankt!
blanker is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-12-07, 14:12   #2
VIP Lid

paula's avatar

Nationaliteit:
Je zou je vanuit de s.r.o. aan de BV kunnen verhuren.
paula is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-12-07, 14:17   #3
Nieuw Lid

blanker's avatar

ja zo iets hadden we ook al bedacht. Maar het liefste doen we in 1 land gewoon de belasting betalen. Anders heb je weer dat je intercomp. weer 10% op je spullen moet gaan leggen voor onderlinge verkoop. Dus dan betaal je in 2 landen de belasting. beide staatskassen spekken heb ik niet zo veel trek in
blanker is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-12-07, 14:23   #4
Rijk&
Gast

Wacht dan gewoon tot je het hele zaakje kan overhevelen naar Tsjechië. Simpel toch.
  Bericht citeren in antwoord
Oud 03-12-07, 12:01   #5
Actief Lid

brno05's avatar

Nationaliteit:
Ik zal het als volgende doen s.r.o opstarten in Tsjechie. als jullie eigenaars zijn kun je een verblijfsvergunning krijgen. je kunt bij voorbeeld bij familie/vrienden als adres laten inschrijven als verblijfplaats. je kunt dan de goederen vannuit tsjechie laten sturen. elk bedrijf die goederen stuurt heeft een vestegings plaats nodig. je kunt vannuit de s.r.o de goederen sturen direct naar de eind klanten in NL. dan heb je geen bv nodig. wil je de goederen niet vannuit tsjechie sturen maar vannuit nederland dan zul je de bv moeten houden omdat een tsjechisch bedrijf volgens mij geen goederen kan sturen vannuit nederland, je zult dan verschil krijgen tussen vestegings adres en factuur adres. voor je vriend is het simpel om zich vannuit de s.r.o. te laten uizenden naar nederland. en of jullie echt in nederland zijn wie gaat dat controleren....vakantie. moet je natuurlijk geen huis op je naam hebben en netje de belasting afwerken dat je verhuist bent naar een ander land
brno05 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-12-07, 13:31   #6
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Je kunt natuurlijk ook de s.r.o. oprichten als dochter van de b.v. Waarom zou je die opheffen? Zomaar een voordeel is dat de oprichtingskosten voor de b.v. aftrekbaar zijn.

Veel van wat hier eerder gezegd is, blijft dan geldig en je hebt veel mogelijkheden om van alles naar behoefte te switchen.
Frank Z. is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels