Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Sociaal - Nieuw op het forum
Ook nieuw

Ook nieuw

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 30-11-07, 19:20   #1
Nieuw Lid

Evca's avatar

Nationaliteit:
Hoi mensen,
ik ben ook nieuw op het forum, woon in België, Bornem. Maar eigenlijk kom ik uit Tsjechië, Hradec Kralove. Heb al een paar keer geprobeerd een antwoord te plaatsen, maar is nog niet gelukt. Hopelijk lukt het nu. :-)
Evca is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 30-11-07, 19:23   #2
Rijk&

Evca, jij ook hartstikke welkom.
  Bericht citeren in antwoord
Oud 30-11-07, 19:43   #3
Nieuw Lid

Evca's avatar

Nationaliteit:
Dikas!

Ik vraag me toch af, hoe het komt, dat er zooo veeel mensen Tsjschië zo tof vinden. Ik had hier een vriendin, een Tsjechische, en nadat ze Nederlands heeft geleerd, wou ze met me niet meer Tsjechisch spreken, raar hè!? Maar nu kom ik op mijn werk heel veel Tsjechische matrozen tegen en kan ik toch een beetje Tsjechisch spreken. Mijn vriend doet geen moeite om de taal te leren, hij zegt dat het niet hoeft aangezien ik nederlands kan, ha, dan kan ik alles voor hem vertalen. De luierik! ;-)))
Oud 30-11-07, 19:50   #4
Actief Lid

Riannah's avatar

Nationaliteit:

iedereen die nieuw is, hartelijk welkom natuurlijk!!!!
Echt goed nederlands kunnen jullie!
Super, ga zo door!
Riannah is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 30-11-07, 19:54   #5
Rijk&

Veel vragen in een post, maar waarom ik en met mij vele Tsjechië zo leuk vinden? Voor mij is het de natuur, de mensen en hun gastvrijheid, de keuken en de creativiteit van de gerechten en vooral de rust die ik hier zo mis, in mijn werk maar ook in mijn privé. En wat de taal betreft; ik breek mijn tong er over maar ik doe mijn best om het te kunnen lezen, met veel hulp en woordenboeken.

Maar één ding kan ik je zeggen, waar je van houdt leer je snel, en ik ben toch een beetje 'verliefd' op Tsjechië!
Oud 30-11-07, 20:09   #6
Nieuw Lid

Evca's avatar

Nationaliteit:
Blij dat te horen! Het is wel waar dat ginder veel meer natuur is. Dat mis ik hier nog het meest, na mijn familie, natuurlijk.;-))) Heb voor mijn vriend een cd-rom met Tsjechisch erop gekocht (hij heeft het nog niet eens uit de verpakking gehaald! moest ie mij horen! zo over hem roddelen! ;-)), misschien dat je het nog ergens kunt kopen?
Oud 30-11-07, 20:15   #7
Rijk&

Niet aardig van je vriend!

Ik Ik ga zeer binnenkort weer naar Tsjechië, helaas weinig om te genieten, maar om te werken. En daar zal ik wel heel snel wat van de taal oppikken, want anders wordt het toch lastig werken.

Hoewel ik er tot nog toe altijd met Duits en Engels er goed mee uit de voeten kon.
Oud 30-11-07, 21:35   #8
Actief Lid

Ruud en Esther's avatar

Nationaliteit:
Welkom Evca,
Hopelijk heb je een plezierige tijd hier op het forum. Even wat vragen hoor! Ik ben nieuwsgierig.
Woon je al lang in België? Je Nederlands is behoorlijk goed, zeg! Mijn complimenten. Ik zou tegen je vriend alleen nog maar Tsjechisch spreken, dan wordt hij gedwongen op het te leren.

Wij houden van de natuur, die is prachtig. De mensen zijn vriendelijk en gastvrij, er is veel ruimte en rust. Daarom houden wij van CZ.
Inmiddels bezitten wij een huisje 20 km van Hradec Kralove vandaan. De taal is lastig, maar iedere keer steken we weer meer. We zijn zeker van plan om de taal enigzins te kunnen spreken.
Oud 01-12-07, 07:56   #9
Super Lid

Maria's avatar

welkom op het forum, ook jouw Nederlands is super!
Maria is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-12-07, 11:14   #10
VIP Lid

noekie14's avatar

Nationaliteit:
hallo Evca veel plezier op het forum gewenst

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Forumnavigatie

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.2.0 - RSS Feed