![]() |
|
|
#31 |
|
Gast
|
Ik ben gelukkig niet alwetend, maar ik ben het met Pepo eens een mooie dakpan is sierlijker dan een metalen dak, Bovendien is er in de keuze van dakpannen een enorme diversiteit zodat bij elk type woning wel een passende te vinden is die het huis een karakteristiek aanzien geeft. Wat ik zelf een jaar of wat geleden aantrof in Tsjechië waren een beetje blauw-groene 'sterrenberg'
![]() En voor zover te achterhalen ook niet door de fabriek gefabriceerd in die kleur, Helaas heb ik niet op de dakpannen kunnen kijken naar de herkomst. Maar ik zal zeker wanneer ik weer in Tsjechië ben er naar op zoek gaan want ik wil nog graag op mijn dak in die kleur dakpan het bouwjaar dekken. |
|
|
|
#33 |
|
Forum Freak
|
Ikzelf vind die ouderwetse rode platte dakpannen het leukste, ze liggen meestal in meerdere lagen op het dak.
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Legende
|
Citaat:
Dat is weer een leuke vraag. Ja kukel, mijn googelmachine vindt toch reeds één firma met 4 verschillende vestigingen. tondach.cz ![]() De website is het bekijken waard want ze is rijkelijk geillustreerd en bevat ook tal van referenties. Er is zelfs een simulatie programma om zelf je dak samen te stellen met verschillende pannentypes. ![]() Laatst aangepast door Freddy2005; 30-11-07 om 18:30. |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Gast
|
Metaal of dakpan/spaan, Het is om het even. De bouwstijl en de omgeving bepalen toch het karakter van het huis.
Een mooi koperen dak of aluminium, zink vraagt om duurzaam toegepast te worden toch aanmerkelijk meer werk en is in relatie tot pan of spaan lastiger om het goed te onderhouden. Het is maar waar je voor kiest. Ik persoonlijk voel er weinig voor 'slaaf' van mijn egen huis te zijn. |
|
|
|
#37 |
|
Nieuw Lid
|
Een beetje laat mischien, maar ik wilde het toch even kwijt voor wat betreft de dakbedekking. Het is gewoon gelak staal van een dik te van 0,56 mm. Dus geen zink of aluminium en zeker geen 2-3 mm. dik.
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Lid
|
Aluminium daken
Aluminium Felsdaken komen steeds vaker voor bij hedendaagse architectuur. Het merk CalZip heeft een mooi product waar vloeiende vormen mee kunnen worden gemaakt.
Ik zou zelf ook een metalen dak willen op het huis waar ik nu eindelijk de vergunning voor heb gekregen. (Alleen stedenbouwkundig, nu moet ik ze nog overtuigen dat strobalenhuizen niet brandbaarder zijn dan houten huizen). Volgens de lokale welstandscommissie is een metalen dak niet toegestaan i.v.m. het lawaai wat bij regen zou ontstaan. Groet, Jeroen Dingemans |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Met alle respect, maar wat is in vredesnaam een strobalenhuis?
En met nog meer respect, Calzip is een armoedig produkt. Geboren voor industriele hallen en vanwege de goedkoopte verplaatst naar woningbouw. En van de regen klopt, tenzij de Calzip bekleed wordt aan de binnenzijde met antidreun. Groet. |
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Lid
|
kalzip
Een strobalenhuis is een huis waarvan de wanden opgebouwd zijn uit strobalen. Je hebt verschillende bouwmethodieken voor het bouwen met strobalen. Zelfs met dragende wanden uit strobalen. Om zettingsverschillen te voorkomen gebruik ik een houten draagconstructie die wordt ingevuld met strobalen. Het geheel wordt afgestukt zowel binnen als buiten bij voorkeur met leem.
Kalzip vind ik een prachtig product. Hiermee kan je vloeiende vormen maken die met andere daksystemen onmogelijk zijn. Ook uitvoeringstechnisch zit het wel slim in elkaar. Armoedig wordt je er zelf wel van ja, je moet aardig voor in de buidel tasten. Deels door de hoge metaalprijs, maar je betaald ook voor het systeem. Voor de mensen die het materiaal niet kennen: ARCAM in Amsterdam heeft b.v. een Kalzip dak: http://photos.igougo.com/images/p113...rdam-ARCAM.jpg Anti-dreun-folie lost het geluidsprobleem enigzins op. Dat had ik ook al aangegeven aan de welstandscommissie. Het ging hun er echter om dat de buren er eventueel overlast van zouden kunnen hebben. Groet, Jeroen |
|
|
|