|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#1 |
|
Nieuw Lid
|
Wat kost een tweede huis in Tsjechië?
Met welke kosten moet je rekening houden als je een huisje er op na wilt houden.
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
VIP Lid
|
M'n hele financiele handel en wandel op het net gaat me wat ver. Maar als je echt wat wilt weten stuur me dan maar een PM.
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
VIP Lid
|
die bedragen die je noemt zijn goed, maar dan per jaar denk ik.
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Pivonist
|
Even een praktische vraag: hoe groot is het huis qua oppervlak en hoeveel grond? Kijk, je betaalt naar mate van grootte, nietwaar?
|
|
|
|
#6 |
|
Actief Lid
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Van belang is om te weten is:
heb je een eigen waterbron? kosten niets Vuilafvoer niet? kosten niets. Septictank of riolering, septic kost niets. verwarming hout of electra? belastingen ja. je vergeet kosten radio/tv Dus het kan verschrikkelijk goedkoop of iets duurder dan goedkoop. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Actief Lid
|
John-daphne, voor een vakantiehuisje in CZ zijn de kosten die jij noemt wel erg hoog. Het zal in ieder geval niet meer zijn dan 250,- euro per maand.
Verzekeren kun je het best in Tsjechie doen, tenzij je moeilijk wilt doen en duur uit wilt zijn. Gas, water, elektra is nog wel goedkoper dan in NL, maar de prijzen gaan hier de laatste jaren fors omhoog. In 2008 wordt elektriciteit weer 10% duurder. Rekeningen van instanties zoals in NL bijv. waterschappen heb ik hier nog nooit gezien. Alleen voor het ophalen van het huisvuil betaal je iets (volgens mij zo'n 1.000 Kc per jaar), maar dat verschilt weer per gemeente. Kosten voor sro? Om als buitenlander onroerend goed in CZ te kopen hoef je geen sro meer op te richten. Wil je dat toch, dan heb je volgens mij alleen de kosten van een boekhouder voor de administratie van de SRO. Succes!
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
VIP Lid
|
Ik zou willen weten wat je dan met het vuilnis doet (naar NL meenemen?) en ook met die septictank als deze vol is .. (met emmers er uit en over de tuin gooien?)
Want zo verschrikkelijk hoog zijn deze kosten dan echt niet.
|
|
|
#10 |
|
Moderator
|
Ik vind de vragen te algemeen om goed te beantwoorden.
Macek zag dat juist want allerlei factoren zijn hierop van invloed. Je zult dus specifieker in de vraagstelling moeten zijn. Hoe groot is het huis, hoeveel grond heb je, is er een rioolaansluiting etc, etc |
|
|
|